IATA: az iparág és a kormányok együttmûködése tette a repülést biztonságossá
MTI
2014 February 10, Monday
(MTI) - A légi ipar és a kormányok együttmûködése tette a repülést a legbiztonságosabb közlekedési móddá, és ezt kell szem elõtt tartani az elkövetkezendõ idõszakban is - mondta Tony Tyler, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) ...
|
(MTI) - A légi ipar és a kormányok együttmûködése tette a repülést a legbiztonságosabb közlekedési móddá, és ezt kell szem elõtt tartani az elkövetkezendõ idõszakban is - mondta Tony Tyler, a Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) vezérigazgatója a Szingapúr Air Show elõtt tartott légügyi csúcstalálkozón.
"Mindegy, hogy milyen kihívással állunk szemben, a két szektor együttmûködésébõl származó megoldások a legtartósabbak és a legjobb eredményt hozzák" - hangsúlyozta Tony Tyler az IATA hétfõi, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint. Kiemelte még, hogy a kormányok és az ipar együttmûködését bõvíteni lehetne a jogalkotás és a fenntarthatóság területén. A jogalkotással kapcsolatban a vezérigazgató kifejtette: a légi iparnak olyan szabályozási keretekre van szüksége, amely segíti tevékenységét a világban. Álláspontja szerint az eltérõ szabályozás és az egyedi megközelítések elburjánzása árt az iparnak még akkor is, ha a legjobb szándékkal hoztak meg bizonyos szabályokat. A vezérigazgató azt javasolta a döntéshozóknak, hogy a jogalkotási folyamatban minél szélesebb körben egyeztessenek az iparággal, biztosítsák a hatások részletes vizsgálatát és azt, hogy az új szabály nem ütközik a globális sztenderdekkel, valamint harmonizálják a már meglévõ szabályokat. Beszédében a kapcsolatok javítását emelte ki másik fontos célként Tony Tyler. Közölte, 2014-ben 40 ezer útvonalon 3,3 milliárd embert és 50 millió tonna árut utaztatnak majd, de sokkal jobb kapcsolatokat is ki lehetne építeni. A Távol-Kelet fejlõdésével megnégyszerezõdhet a mostani piac, ennek kihasználásához viszont a kormányok segítségére is szükség van, például csökkenthetnék az adókat és - fõleg Európában - az infrastruktúra fejlesztését is könnyíthetnék a szabályok lazításával. Tony Tyler beszélt a légi ipar környezetre gyakorolt hatásáról is, elmondása szerint 2020-ra 1,5 százalékkal javítani kell az üzemanyag-takarékosságon, és 2050-re a 2005-ös szint felére kell csökkenteni a károsanyag-kibocsátást.
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!