Adó |
---|
(MTI) - Jó évet zártak a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) dél-alföldi egységei 2013-ban; a régióban nettó 400,3 milliárd forint folyt be a fõbb adónemekbõl, a vám- és pénzügyõr szakág 29,6 milliárd forint bevételt könyvelhetett el, míg a bûnügyi ... | |
| |
| |
| |
| |
|
MTI hírek |
---|
| Külföld |
| | Magyarország |
| | EU |
| | Külföld |
| | Magyarság |
| | Sport |
| | Tudomány |
| | Külföld |
| | Sport |
| | Egészségügy |
| | Labdarúgás |
| | Bûnügy |
| | Baleset |
| |
Pénztárgépek - Az NGM nem számít a számlázó program tömeges terjedésére
MTI
2013 September 12, Thursday
(MTI) - A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az érintett kisvállalkozói kör üzleti érdekeire figyelemmel nem számít a számlázó gyakorlat tömeges terjedésére, a tárca szerint a pénztárgépcserével érintett kisvállalkozások nem választják a számlázó ...
|
(MTI) - A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) az érintett kisvállalkozói kör üzleti érdekeire figyelemmel nem számít a számlázó gyakorlat tömeges terjedésére, a tárca szerint a pénztárgépcserével érintett kisvállalkozások nem választják a számlázó programot az új pénztárgép vásárlása helyett.
Az NGM csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleménye emlékeztet: a sajtóban számos hír jelent meg arról, hogy a pénztárgépcserére kötelezett vállalkozások új pénztárgép vásárlása helyett választhatják a számlázó program használatát is, így nem kell feltétlenül online kapcsolatban lenniük az adóhatósággal. A jogszabályi elõírásokat figyelembe véve a pénztárgéphasználatra kötelezett adóalanyoknak elviekben valóban van lehetõségük arra, hogy nyugta helyett minden esetben számlát bocsássanak ki. Azért elviekben - írták -, mert a számlakibocsátás során az adóalanynak az általános forgalmi adóról szóló törvény vonatkozó szabályai szerint kell eljárnia, és az elõírásoknak való megfelelés az üzletmenetet a nyugtakibocsátáshoz képest lassíthatja. Az NGM rámutat: a gyakorlati alkalmazhatóságot nehezítheti, hogy az áfatörvény pontosan meghatározza a kibocsátott számla adattartalmi követelményeit, amelyek szerint magánszemély beszerzõk, igénybevevõk esetén is a számla kötelezõ adattartalma egyebek mellett a beszerzõ, igénybevevõ neve és lakcíme. Itt gyakorlati problémát jelenthet, hogy a magánszemély vevõ ilyen jellegû adatszolgáltatásra nem kötelezhetõ, így amennyiben adatainak megadását megtagadja, úgy az ügyletet teljesítõ adóalany a törvényi kötelezettségeit csak nyugtakibocsátással teljesítheti. Ez utóbbi esetben viszont a kereskedõk és vendéglátósok kötelesek pénztárgéppel kiállítani a nyugtát, vagyis mindenképpen üzemeltetniük kell az elõírásoknak megfelelõ pénztárgépet. A tárca közleménye idézi Pankucsi Zoltán adóügyekért felelõs helyettes államtitkárt, aki elmondta: az online kapcsolatra képes pénztárgépek bevezetésének célja nem a pénztárgépek cseréje, hanem a költségvetési bevételek védelme. Hozzátette: ezért a költségvetési bevételek teljesülése szempontjából a nyugta helyett történõ számlakibocsátás nem jelent kockázatot, tekintettel arra, hogy a számlázáshoz a nyugtakibocsátásnál szigorúbb elõírások kapcsolódnak. Megjegyezte, hogy a számlakibocsátás a vevõ kérésére történik, az eladó nem kényszerítheti a vevõjét a személyes adatainak megadására csak azért, hogy gépi nyugta helyett számlát állíthasson ki. Ez jogsértõ, egyben az üzleti etikával is ellentétes magatartás lenne - mutatott rá. A közlemény megállapítja, hogy a tömeges számlakibocsátás a gyakorlatban, az áfatörvényben elõírt kötelezõ adattartalom miatt jellemzõen hosszabb idõt vesz igénybe, mint a nyugtakibocsátás, így a profitérdekelt eladóknak - a számlázással általában együtt járó idõveszteség következtében - kevesebb bevételt is eredményezhet. A kasszacserével érintett vállalkozók is hasonlóképpen vélekedhetnek, hiszen már mintegy 190 ezer pénztárgép üzembe helyezéséhez kértek regisztrációs kódot a NAV-tól - jegyezte meg közleményében az NGM.
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t. |
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!