Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Színházi világnapi programok Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszĂş távra eldõl, az ország merre halad tovább
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Magazin
Uccai dumák
Madagaszkár
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
SEMA: 600+ lóerõs Elantra GT a Bisimototól
Szegedi hĂ­rek Szegedi hĂ­rek
Kamionos gyorsulási versenyt rendeztek Szegeden
MTI   2013 July 21, Sunday  

Kamionok dübörgésétõl volt hangos vasárnap Szeged belvárosa, de nem a Balkán felé tartó tranzitforgalom tért vissza a csongrádi megyeszékhelyre, hanem kamionos gyorsulási versenyt tartottak a Huszár Mátyás rakparton.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
(MTI) - Kamionok dübörgésétõl volt hangos vasárnap Szeged belvárosa, de nem a Balkán felé tartó tranzitforgalom tért vissza a csongrádi megyeszékhelyre, hanem kamionos gyorsulási versenyt tartottak a Huszár Mátyás rakparton.

Az immár huszonharmadik alkalommal megrendezett Nemzetközi Kamionos Country Találkozó zárórendezvényén - a szervezõk becslése szerint mintegy nyolcezer érdeklõdõ elõtt - próbálták ki a vállalkozó szellemû sofõrök, mit tudnak kihozni jármûveikbõl. A kettesével rajtvonalhoz álló versenyzõk több tucatnyi futamban mérték össze ügyességüket és kamionjuk erejét. Az álló helyzetbõl startoló versenyzõknek ötszáz méteres távot kellett megtenniük, a legjobbaknak ez kevesebb mint 15 másodperc alatt sikerült. A hat, nyolc, tizenkét hengeres motorral fölszerelt vontatók a rövid versenytávon akár másfél, két liter üzemanyagot is elégettek.
   
A versenyen kiderült, nem minden az akár hatszáz lóerõnél is erõsebb gépeken múlik, sokat számít a sofõr rutinja és az, miként kezeli a kuplungot és a sebességváltót. Az ugyanis bebizonyosodott, az automataváltós jármûvel rajthoz álló versenyzõknek nem sok babér terem ebben a versenyszámban, a technika ugyanis "túl komótos" az ember irányította mechanikus váltókhoz képest.
   
A rajthoz álló jármûvek között akadt 140 lóerõs platós teherautó éppúgy, mint "csõrös" amerikai kamion, ez utóbbi 16 ezer köbcentis motorja 600 lóerõs teljesítményû, akár 80-100 tonna vontatására is képes, 100 kilométeren pedig 50 liter gázolajat fogyaszt.
   
Az esélyegyenlõség érdekében a versenyzõk eredményeit három kategóriában értékelték, 500 lóerõ alatti, illetve fölötti teljesítményû vontatók, valamint platós teherautók. Az abszolút elsõ helyet az örkényi Báder-Nagy Attila szerezte meg mechanikus váltós, 380 lóerõs Iveco Turbostar kamionjával.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player