Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
Magazin
Uccai dumák
Halhatatlan õsforrások
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
Nagyon menõ: 570 lóerõs Lambóval jár suliba egy 15 éves lány
EU EU
Betilthatják a Mercedest az Európai Unióban
MTI   2013 April 04, Thursday  

(MTI) - Akár egyes Mercedes-modellek betiltását is maga után vonhatja, ha a Daimlernek nem sikerült rendeznie vitáját az Európai Bizottsággal - írja csütörtökön megjelent számában a European Voice címû európai hetilap.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF

(MTI) - Akár egyes Mercedes-modellek betiltását is maga után vonhatja, ha a Daimlernek nem sikerült rendeznie vitáját az Európai Bizottsággal - írja csütörtökön megjelent számában a European Voice címû európai hetilap.

    A lap ismerteti, hogy az autók légkondicionáló berendezéseiben használt gáz az európai jog szerint túl környezetszennyezõ, a német autógyártó pedig ez év január 1-jétõl nem hozhatna forgalomba olyan új gépkocsit, amelynek légkondicionálójában ez az úgynevezett R134a jelû gáz található.
    Antonio Tajani, a bizottság ipar- és vállalkozáspolitikáért felelõs tagja kötelezettségszegési eljárást helyezett kilátásba Németországgal szemben, ha lehetõvé teszi, hogy az immáron betiltott gázzal mûködõ légkondicionálókkal felszerelt autók kerüljenek forgalomba.
    Nincs felmentés, nincs haladék, aki ilyen gázt használ, az megsérti a törvényt - jelentette ki Tajani, aki elutasította, hogy a bizottság felülbírálja az irányelvet. A lap szerint a gáz betiltása három olyan modellt érint, amelyet az elmúlt három évben engedélyeztek: a jelenlegi Mercedes A- és B-osztályt, valamint a ferdehátúakat.
    Az idevágó irányelvet a lap szerint 2006-ban fogadták el, és eredetileg 2011. január 1-jén kellett volna hatályba lépnie, az autógyártók viszont további két év haladékot kaptak, hogy fel tudjanak készülni az átállásra. Az amerikai vállalatok pedig idõ közben ki is dolgoztak egy olyan gázt, amely környezetkímélõbb, mint a betiltott.
    A Daimler mindazonáltal azt állítja, hogy az új gáz 14 tesztbõl 10 esetben kigyulladt és tüzet okozott, egyszóval tûzveszélyes. Más gyártó nem jelzett ilyen problémát. A Daimler viszont azt állítja, hogy a jogilag kötelezõen elõírt teszteknél szigorúbb, a valós használati körülményeket tükrözõ kísérleteket végeztek. A gáz nagy nyomáson kapcsolatba kerül a tesztjármû kipufogó rendszerének forró alkatrészeivel. Lehet, hogy laboratóriumi körülmények között nehezen gyullad, de egy forró motortérben igenis gyúlékonnyá válhat - állapította meg a német autógyártó, amely a betiltott gáz esetében semmi hasonlót nem tapasztalt.
    Az új légkondicionáló-gáz gyártói váltig állítják, hogy terméküket szigorú és alapos vizsgálatoknak vetették alá, az hatékony és biztonságos, nem gyúlékony. A bizottság értékelése szerint, ha az új gáz csak a Mercedesekben nem biztonságos, akkor nem biztos, hogy a gáz a hibás, lehet, hogy a Mercedesek tervezése nem megfelelõ az új gáz alkalmazásához. A lap idézi Chris Davies brit európai parlamenti (EP) képviselõt, aki szerint a Daimlernek autónként 20 dollár többletköltséget jelentene a gáz cseréje, és a német cég csak ezt akarja megspórolni.
    "Ha így van, súlyos hibát követtek el, amiért drágán meg fognak fizetni" - hangoztatta a brit politikus, aki az EP környezetvédelmi bizottságának tagja.
    A European Voice szerint a német autógyártók a kezdetektõl ellenezték a gáz lecserélését, azt mondták, nem lesz elég gáz, hogy minden autóban határidõre lecseréljék. A gáz elõállítói szerint viszont ez sem volt igaz; azért állítottak elõ kevés gázt, mert nem kaptak rá megrendelést a német autógyártóktól.
    A Daimler szóvivõje a lapnak kijelentette, hogy egyelõre továbbra is a betiltott gázt fogják használni, és párbeszédet folytatnak a német és európai hatóságokkal, hogy megoldást találjanak a problémára. A német kormány mindeközben azt kérte a bizottságtól, hogy újabb egy évvel, 2013 végéig tolja ki a tilalom életbe léptetését, hogy az esetleges biztonsági aggályokat tanulmányozni lehessen. Erre a kérésre az Európai Bizottság egyelõre nem válaszolt.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player