Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Magazin
Uccai dumák
Változó világ
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Bugatti EB110 SS gumifüstölés
EU EU
EU-csúcs - Több pénz juthat kohéziós támogatásokra az új keretköltségvetési javaslat szerint
MTI   2013 February 08, Friday  

(MTI) - A novemberi javaslatokhoz képest összességében több mint négymilliárd euróval több juthat kohéziós támogatásokra az Európai Unióban 2014 és 2020 között az állam- és kormányfõk elé péntek hajnalban került, új uniós keretköltségvetési ...
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF

(MTI) - A novemberi javaslatokhoz képest összességében több mint négymilliárd euróval több juthat kohéziós támogatásokra az Európai Unióban 2014 és 2020 között az állam- és kormányfõk elé péntek hajnalban került, új uniós keretköltségvetési tervezet szerint.

    Az MTI birtokába jutott dokumentum szerint a novemberi rendkívüli csúcson javasolt 320,1 milliárd euró helyett az EU most 324,7 milliárd eurót fordítana felzárkóztatásra. Emellett az úgynevezett kifizetési plafon is némileg magasabb a tavaly tervezettnél.
    A javaslat - amely még korántsem a végleges dokumentum - Magyarország legelmaradottabb térségei esetében 75 helyett 85 százalékban maximálná az uniós finanszírozás arányát a támogatott projektekben, ami összességében csökkentené a magyar költségvetésre háruló terheket. Emellett a hat magyarországi felzárkózó régió számára külön 1,4 milliárd eurót is elõirányoz.
    Magyarország azt is szerette volna elérni, hogy a támogatott projektek esetében a vissza nem igényelhetõ forgalmi adót is be lehessen számítani a támogatott összegbe. A korábbi javaslatok ezt amiatt nem tették lehetõvé, mert a forgalmi adó a tagállamok költségvetését gazdagítja, így a kohéziós támogatás egy része gyakorlatilag egyenesen az államkasszába folyhat be. A jelenlegi javaslat szerint azonban a projektek többségénél a forgalmi adót is be lehetne számítani a támogatási összegbe. Ez, valamint a magasabb uniós finanszírozási arány becslések szerint a bruttó össztermék (GDP) 0,7 százalékának megfelelõ egyenlegjavulást jelenthet a magyar államháztartás számára.
    Gyõri Enikõ, a Külügyminisztérium európai uniós ügyekért felelõs államtitkára szerint ahhoz, hogy Magyarország számára elfogadható megállapodás szülessen, még további "finomhangolásra" van szükség.
    "Még csapataink harcban állnak, alakul" - fogalmazott az államtitkár.
    Arról is beszámolt, hogy a delegációk végül az eredetileg tervezett menetrendhez képest csütörtök délután három óra helyett, 15 órával késõbb, péntek reggel hatkor kapták meg a javaslatot, az állam- és kormányfõk pedig fél 7-kor tárgyalóasztalhoz is ültek, így nem volt sok idõ a tervezet tanulmányozására. Ezért azt sem lehet biztosan tudni, hogy van-e a tagállamok között olyan, amely a több mint félnapos vajúdás után megszületett dokumentumot esetleg elfogadhatatlannak tartja. Korábban Petr Necas cseh kormányfõ jelentette ki egyértelmûen: vétót emel, ha követelései nem teljesülnek. Mellette David Cameron brit kormányfõ is hasonló értelemben nyilatkozott.
    Martin Schulz, az Európai Parlament elnöke egy péntek reggeli nyilatkozatban azt mondta, a most bejelentett javaslatot az EP szerinte nem fogadná el.
    A javaslat az Európai Unió 2014 és 2020 közötti többéves pénzügyi keretének kötelezettségvállalási fõösszegét 959,9 milliárd euróban állapítaná meg. A kohéziós fejezet mellett a foglalkoztatás növelése és a növekedés ösztönzése érdekében 125,7 milliárd eurót különítene el a versenyképesség növelésére, az agrár- és vidékfejlesztési támogatásokat, halászati és klímavédelmi kiadásokat tartalmazó fejezetet 373,5 milliárd euróban határozza meg, 15,7 milliárd eurót fordítana a többi között a migráció és a menekülthelyzet kezelését, a külsõ határok védelmét és a belbiztonságot támogató kiadásokra, 58,8 milliárd eurót az unió globális szerepvállalására, külpolitikára, humanitárius és fejlesztési segélyekre, végül pedig 61,6 milliárdot allokálna az adminisztráció, az intézményrendszer számára.
    A kohéziós és az agrárdosszié kivételével az összes többi költségvetési fejezetben - hol kisebb, hol jelentõsebb - lefaragás tapasztalható a javaslatban, és az Európai Unió történetében elõször fordul elõ, hogy a szervezet hétéves keretköltségvetésére vonatkozó javaslat reálértéken nem növekszik, nominálisan pedig csökkentést irányoz elõ a megelõzõ periódushoz képest: egészen pontosan - ha ebben a formában fogadnák el - a 2014 és 2020 közötti idõszakban megengedett kötelezettségvállalások körülbelül 34,1 milliárd euróval maradnának el a 2007 és 2013 közötti szinttõl. Az pedig a tagállamok vezetõinek végleges megállapodásából derül majd ki, hogy az állam- és kormányfõk ezt a csökkentést elegendõnek, esetleg túl soknak vagy túl kevésnek tartják-e.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player