Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Magazin
Uccai dumák
Kapcsolati zûr
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Kakukktojás: Bugatti egy Ferrari találkozón
Kereskedelem Kereskedelem
Konzultációt javasol a kormánynak a márkaszövetség
MTI   2013 January 10, Thursday  

(MTI) - Folyamatos párbeszédet javasol a kormánynak a Magyar Márkaszövetség a kedvezõbb szabályozási és üzleti környezet kialakítása érdekében. A kabinet nyitott a konzultációra.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF

(MTI) - Folyamatos párbeszédet javasol a kormánynak a Magyar Márkaszövetség a kedvezõbb szabályozási és üzleti környezet kialakítása érdekében. A kabinet nyitott a konzultációra.

    A márkás napi fogyasztási cikkek gyártóit (FMCG cégek) képviselõ érdekvédelmi szövetség csütörtökön Budapesten tartott közgyûlésén hozta nyilvánosságra hatpontos szabályozási javaslatcsomagját, amelyben a rendszeres konzultáció mellett egyebek közt kiszámítható adópolitikát, hatékony márkavédelmet és hamisítás elleni fellépést, továbbá a beszállítókat az erõfölényes kereskedelmi gyakorlattal szemben jobban védõ kereskedelmi szabályozást sürget.
    A közgyûlésen részt vett Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára, aki válaszul közölte, hogy a kormány nyitott a konzultációra, és kész a szakma képviselõivel áttekinteni a jelenlegi kereskedelmi szabályozást. Arra kérte a szövetség vezetését, hogy tegyenek konkrét javaslatot a rendszeres párbeszéd formájára.
    Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség fõtitkára a javaslatcsomagot ismertetve kiemelte: a szövetség támogatja azt a törekvést, hogy bõvüljön a kedvezményes forgalmi adózású alapvetõ élelmiszerek köre. Ez segíthet visszaszorítani az áfacsalásokat, amelyek iparági számítások szerint évi 130 milliárd forintot húznak ki az állam zsebébõl.
    A márkahamisítások ellen sokkal következetesebb és szigorúbb, esetenként akár elrettentõ hatósági fellépést sürgetnek a szövetség tagjai. A marketingkommunikáció területén viszont nagyobb szabadságot várnak el. A fõtitkár véleménye szerint a szakma részérõl mûködik az önszabályozás ezen a területen, ami elõsegíti a felelõs kommunikációt.
    A szövetség álláspontja szerint szükség lenne a kereskedelmi szabályozás módosítására annak érdekében, hogy a beszállítók hatékonyabb jogi védelmet kapjanak a nagy kereskedelmi láncok erõfölénnyel való visszaélése ellen termékkategóriától függetlenül, vagyis nem csak az élelmiszerek esetében.  
    Fekete Zoltán hangsúlyozta: a szövetség azt szeretné elérni, hogy a gazdaságpolitikai tervezésben kapjon stratégiai szerepet  a márkaépítés, amely nagy hajtóerõ a gazdaságban.
    Szijjártó Péter leszögezte: a márkaszövetség és a kormány céljai, törekvései és érdekei egy irányba mutatnak, hiszen a kormánynak is alapvetése, hogy nincs erõs ország erõs márkák nélkül.
    Ígéretet tett arra, hogy a kormány a szakpolitika alakításakor a jövõben kiemelten figyelembe fogja venni a márkaépítés által elõálló nemzetgazdasági értékeket, és kifejezetten támogatni kívánja a márkák további erõsítését, valamint újabb erõs márkák létrehozását.
    Úgy vélte, hogy a legszorosabb együttmûködés a márkavédelem területén jöhet létre. Ha a szakma úgy látja, hogy ezen a területen a jelenleginél szigorúbb és hatékonyabb szabályozásra van szükség, a kormány örömmel veszi az erre vonatkozó javaslatot - jelentette ki.
    Szijjártó Péter hozzátette: a kormány szívesen fogadja azokat  a javaslatokat is, amelyek az adóbeszedés hatékonyságának további erõsítését célozzák a tisztességes adózók érdekében.
    A Magyar Márkaszövetségnek 56 magyar és külföldi tulajdonú cég a tagja, amelyek a hazai FMCG piac 90 százalékát fedik le. A szövetségnek a közgyûlésen ismertetett friss felmérése szerint a tagvállalatok nettó árbevétele 2011-ben 1793 milliárd forint volt, az általuk az államkasszába befizetett adók és járulékok összege pedig 452 milliárd forintot tett ki. A Magyarországon eddig megvalósított beruházásaik értéke 680 milliárd forintot tesz ki. A tagvállalatok mintegy 23 ezer fõt foglalkoztatnak.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player