(MTI) - Folyamatos párbeszédet javasol a kormánynak a Magyar Márkaszövetség a kedvezõbb szabályozási és üzleti környezet kialakítása érdekében. A kabinet nyitott a konzultációra.
A márkás napi fogyasztási cikkek gyártóit (FMCG cégek) képviselõ érdekvédelmi szövetség csütörtökön Budapesten tartott közgyûlésén hozta nyilvánosságra hatpontos szabályozási javaslatcsomagját, amelyben a rendszeres konzultáció mellett egyebek közt kiszámítható adópolitikát, hatékony márkavédelmet és hamisítás elleni fellépést, továbbá a beszállítókat az erõfölényes kereskedelmi gyakorlattal szemben jobban védõ kereskedelmi szabályozást sürget.
A közgyûlésen részt vett Szijjártó Péter, a Miniszterelnökség külügyi és külgazdasági államtitkára, aki válaszul közölte, hogy a kormány nyitott a konzultációra, és kész a szakma képviselõivel áttekinteni a jelenlegi kereskedelmi szabályozást. Arra kérte a szövetség vezetését, hogy tegyenek konkrét javaslatot a rendszeres párbeszéd formájára.
Fekete Zoltán, a Magyar Márkaszövetség fõtitkára a javaslatcsomagot ismertetve kiemelte: a szövetség támogatja azt a törekvést, hogy bõvüljön a kedvezményes forgalmi adózású alapvetõ élelmiszerek köre. Ez segíthet visszaszorítani az áfacsalásokat, amelyek iparági számítások szerint évi 130 milliárd forintot húznak ki az állam zsebébõl.
A márkahamisítások ellen sokkal következetesebb és szigorúbb, esetenként akár elrettentõ hatósági fellépést sürgetnek a szövetség tagjai. A marketingkommunikáció területén viszont nagyobb szabadságot várnak el. A fõtitkár véleménye szerint a szakma részérõl mûködik az önszabályozás ezen a területen, ami elõsegíti a felelõs kommunikációt.
A szövetség álláspontja szerint szükség lenne a kereskedelmi szabályozás módosítására annak érdekében, hogy a beszállítók hatékonyabb jogi védelmet kapjanak a nagy kereskedelmi láncok erõfölénnyel való visszaélése ellen termékkategóriától függetlenül, vagyis nem csak az élelmiszerek esetében.
Fekete Zoltán hangsúlyozta: a szövetség azt szeretné elérni, hogy a gazdaságpolitikai tervezésben kapjon stratégiai szerepet a márkaépítés, amely nagy hajtóerõ a gazdaságban.
Szijjártó Péter leszögezte: a márkaszövetség és a kormány céljai, törekvései és érdekei egy irányba mutatnak, hiszen a kormánynak is alapvetése, hogy nincs erõs ország erõs márkák nélkül.
Ígéretet tett arra, hogy a kormány a szakpolitika alakításakor a jövõben kiemelten figyelembe fogja venni a márkaépítés által elõálló nemzetgazdasági értékeket, és kifejezetten támogatni kívánja a márkák további erõsítését, valamint újabb erõs márkák létrehozását.
Úgy vélte, hogy a legszorosabb együttmûködés a márkavédelem területén jöhet létre. Ha a szakma úgy látja, hogy ezen a területen a jelenleginél szigorúbb és hatékonyabb szabályozásra van szükség, a kormány örömmel veszi az erre vonatkozó javaslatot - jelentette ki.
Szijjártó Péter hozzátette: a kormány szívesen fogadja azokat a javaslatokat is, amelyek az adóbeszedés hatékonyságának további erõsítését célozzák a tisztességes adózók érdekében.
A Magyar Márkaszövetségnek 56 magyar és külföldi tulajdonú cég a tagja, amelyek a hazai FMCG piac 90 százalékát fedik le. A szövetségnek a közgyûlésen ismertetett friss felmérése szerint a tagvállalatok nettó árbevétele 2011-ben 1793 milliárd forint volt, az általuk az államkasszába befizetett adók és járulékok összege pedig 452 milliárd forintot tett ki. A Magyarországon eddig megvalósított beruházásaik értéke 680 milliárd forintot tesz ki. A tagvállalatok mintegy 23 ezer fõt foglalkoztatnak.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!