Játékszer
1 pakli 52 lapos francia kártya
Játékosok száma
2 játékos
A játék célja
A játék célja 11 pont összegyûjtése az aztalon lévõ (nyitott) lapok ütésével (cseréjével)
A lapok értékei: A: 1 pont, 2-10: névérték, B: 11 pont, D: 12 pont, K: 13 pont
A játék menete
A sorsolással kiválasztott osztĂł 3-3 lapot oszt, majd 4 lapot nyitva az asztalra tesz. A másik játĂ©kos kezd, aki a nyitott lapokbĂłl annyi számĂ©rtĂ©ket ĂĽthet, amennyit a kĂ©zben lĂ©võ lapokbĂłl össze tud állĂtani (pl. az nyitott lapokbĂłl az ászt Ă©s a hármast a kezĂ©ben lĂ©võ nĂ©gyessel, máskĂ©pp a kĂ©zben tartott 3, 5 Ă©s 6 felhasználásával az asztalon lĂ©võ királyt Ă©s ászt).
CserĂ©lni csak egyszer lehet egy körben. Legfeljebb 13 számĂ©rtĂ©kĂ» lapot lehet ĂĽtni. Az ĂĽtĂ©s után az elvitt lapokat a játĂ©kosok nyitva helyezik maguk elĂ©. Ha nem tudunk vagy nem akarunk cserĂ©lni, kĂ©zbõl egy lapot nyitva a többi mellĂ© teszĂĽnk. Ha egy cserĂ©vel (ĂĽtĂ©ssel) elfogynak a lapok az asztalrĂłl, táblát csináltunk. Tábla után az ellenfĂ©l letesz egy lapot Ă©s megprĂłbálja kicserĂ©lni. Ha nem megy, addig tesz le lapokat, amĂg sikerĂĽl.
Amennyiben kĂ©zbõl fogy el a lap, a talonbĂłl kell hĂşzni. Ha az egyik játĂ©kos lapja elfogy, de ellenfelĂ©nek mĂ©g van, nem hĂşzhat, meg kell várnia, amĂg ellenfelĂ©nek is ĂĽres lesz a keze. Ha egyszerre fogynak el a lapok, az hĂşz elõször hármat, aki legutĂłbb ĂĽtött. Amikor a talon elfogy, mindkĂ©t játĂ©kos nyĂlt lapokkal játszik tovább (ezeket termĂ©szetesen nem lehet ĂĽtni). Aki az utolsĂł körben utoljára ĂĽt, elviszi az asztalon lĂ©võ maradĂ©k nyitott lapokat is. Ha itt senki sem tudott cserĂ©lni, az összes lap (az ellenfĂ©lĂ© is) a legutĂłbbi ĂĽtõ játĂ©koshoz kerĂĽl.
Pontozás:
Laptöbblet: több, mint 27 lap hazavitele: 2 pont;
Hét vagy több pikk lap hazavitele: 1
minden ütött ász: 1 pont
kiskaszinó: a pikk 2 ütése: 1 pont
nagykaszinó: a káró 10 ütése: 2 pont
tábla: 1 pont, osztás után legfeljebb egy cserével: 2 pont
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!