Kártyázzunk
Tizennégy lapos römi
próbaEz az egyik olyan játék, amit mindenki másképpen ismer, így az is elõfordulhat, hogy az elsõ leosztás komoly vitába torkollik. Újonnan beszervezett játékosok esetén érdemes tehát a szabályok tisztázásával kezdeni.
Rikiki
Kanaszta
Zsírozás
Kaszinózzunk!
Huszonegy
Távtan
Webesztétika
A Digital Improvisation zeneformátum és az mp3pro
Tech
Mi is az a HDTV és mire jó?
Programajánló
Februr 2023
H K S C P S V
30311 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 1 2 3 4 5
Ebben a hnapban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Kártyázzunk Kártyázzunk
Alsós
munkatársunktól   2004 August 08, Sunday  

Mára igazi kuriózum lett a századfordulós Magyarország kaszinóinak legnépszerûbb társasági idõtöltésébõl. Kár lenne kihagyni a sorból, habár a legnehezebben játszható játékok közé tartozik. Kellemesen keveredik benne mindaz, amit ma ultiként, máriásként, tarokként és jasszként ismerhetünk.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF

Játékszer
1 Pakli 32 lapos magyar kártya

Játékosok száma
2-3 játékos

A játék célja és szabályai
Bemondásokból és figurákból minél több pontot elérni

Lapértékek:
Ász: 11
X: 10
Király: 4
Felsõ: 3
Alsó: 2
VII-IX: 0
Adu alsó: 20
Adu 9: 14

Utolsó ütés 10

Bemondások:
Összefüggéseket és figurákat lehet bemondani. A különbség az, hogy az összefüggések kézben
vannak, a figurákat pedig a játék alatt kell teljesíteni, hasonlóan az ultihoz (ha tehát az alsós
ulti lenne, a bemondott 40 itt összefüggésnek, a 40-100 pedig figurának számítana).

Összefüggések:

  • Béla kassza: Adu K és Adu F együtt: 20
  • terc: 3 egymás utáni azonos színû lap: 20
  • kvart: 4 egymás utáni azonos színû lap: 50
  • kvint: 5 egymás utáni azonos színû lap: 100
  • szekszt: 6 egymás utáni azonos színû lap: 100
  • szept: 7 egymás utáni azonos színû lap: 100
  • okt: 8 egymás utáni azonos színû lap: 100
  • vannak: 4 azonos értékû lap: 80

Ha egyszerre több játékosnak ugyanolyan összefüggése van, akkor
a nagyobb számértékû vagy az adu érvényteleníti a másikat. A magasabb értékû összefüggés semmissé
teszi az ellenfél összes összefüggését, viszont érvényesíti a
többi saját összefüggést.

A Béla kassza kétszeresére emeli a játék értékét.

Figurák:

  • tulétroá: Adu A, Adu 9 és Adu 7 ütése: 2
  • család: Adu Ász, Adu K és Adu F ütése: 2
  • abszolút: adujátékban legalább 82, szín nélküli (szanzadu) játékban. Csak kézbõl lehet
    mondani(az elsõ osztáskör után) : 60
  • negyvennégyes: 4 ász ütése: 4
  • százas: adujátékban legalább 100, szanzadujátékban 80 pont ütésekkel. Csak kézbõl lehet mondani: 4
  • kétszázas: adujátékban 100, szanzadujátékban 180 pont összefüggésekkel és ütésekkel: 4
  • ultimó: utolsó ütés Adu VII-tel: 5
  • összes adu: VII és VIII kivételével minden adu hazavitele: 6
  • volát: minden ütés (pont, mint az ultiban): 10
  • betli: egyetlen ütés sem (ez is teljesen megegyezik az ulti betlijével): 10

Nagy különbség viszont az ultihoz képest, hogy csendes összefüggés vagy figura egyáltalán nincs. A figurákat a játék megkezdése elõtt az ultihoz hasonlóan lehet kontrázni, rekontrázni. Színre színt, annak hiánya esetén adut kell adni, viszont a felülütés nem kötelezõ.
A színek növekvõ erõsségi sorrendje: Zöld, Tök, Piros, Makk, Szanzadu(aduszín nélküli játék)

A játék menete
Kétszemélyes játék

Osztás
Az osztó 8 lapot ad a kollégának, a következõ lapot felüti adunak, majd további 4 lapot oszt, amelyek a licit végéig csukva az asztalon maradnak. Az osztó a maradék csomag aljáról még egy lapot felüt és a csomag tetejére teszi. Az eredeti adu a csomag aljára kerül nyitva(mint a snapszliban). A két látható és a maradék csukott lapok így képezik a talont.

Licit
Az elsõ 8 lapból kell a jóstehetségünket kihasználva elõször az adu színére licitálni. Elõször a talon alatti, eredeti színre licitálunk. Ha a felvevõ Bemegyek felkiáltással nem vállalja az elõször felütött színt adunak, passzolhat és átengedheti a lehetõséget az osztónak. Ha mindketten passzolnak, új adu vállalható a színek erõsségi sorrendjében (Z, T, P, M, Szanzadu). A felvevõ az eredetitõl eltérõ bármelyik színt bemondhatja vagy passzolhat, a következõ játékosnak más erõsebb színt kell mondani vagy passzal elfogadni az elõzõ színt. Amennyiben az összes színt passzal elutasítjuk, új osztás következik. Miután megállapodtunk az aduszínben, felvesszük a csukott lapjainkat. Ha az eredeti szín lett az adu, és a talon feletti lap is adu vagy ász, lehetõsége van a felvevõnek (vagy ha õ nem tudja, az osztónak) kézben levõ Adu VII-essel kicserélni az alsó adut, és egyben a felsõ adut is elviheti. Ha a VII van az asztalon, akkor VIII -assal, ha a VII és a VIII is az asztalon van, a IX-essel lehet siberelni. Ahány lapot így cseréltünk, annyit letakarva be kell tenni a talonba.

A felvevõ játékos kezdi az összefüggések bemondását. Ha az osztó nem tud magasabb értékû összefüggést produkálni, Mehet bemondással jelzi, de ha tud nagyobbat prezentálni, Nem mehet bemondás után közli a saját legnagyobb értékét, (a szabályokban ismertetett elven) semmissé téve a felvevõ összes összefüggését és érvényesítve sajátjait. A legmagasabb összefüggés megállapítása után az értékeket felírják, a felvevõ bemondja a kívánt figurát és megkezdõdik a lejátszás.

Háromszemélyes játék

Elõször 6, aztán 3 lapot osztunk jobbról balra. Az aduszínre az elsõ 6 lapból kell licitálni. A bemondásokat az óramutató járása szerint kell megejteni. Egyebekben nincs eltérés.


Elküldöm a kedvenc játékom!

Hozzszlsok Kedves Olvas! Jelentkezzen be s akkor hozzszlhat a tmhoz!



Webradio.hu - Szegedi, orszgos s sport hrek a nap 24 rjban!:Hírek arrow Távtan arrow Kártyázzunk arrow Alsós



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player