Felfüggesztették a gárdonyi vasútállomás bontását a vállalkozók, mivel megjelent a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ /NIF/ Zrt. képviselõje, és péntekre egyeztetést ígért. Felmerült a békés megegyezés lehetõsége, ám ha nem jön létre, vagy újabb valótlan ígéreteket kapnak, akkor visszatérnek - mondta a Kámea Consult Kft. jogi képviselõje, Komjáti Péter. A Tárnok-Székesfehérvár vasútvonal építésénél több közremûködõ cég elvégezte a munkát, ám állításuk szerint nem kapták meg a járandóságukat. A tartozás a 100 millió forintot is elérheti.
A három vállalkozó tíz munkással, három teherautóval és három munkagéppel 9 óra körül ért Gárdonyba, hogy az általuk gyártott és beépített anyagokat visszabontsák, és magukkal vigyék. A gárdonyi vasútállomásnál lévõ zárt munkaterületre nem tudtak bemenni, ezért a 7-es fõúton várakoztak, félpályás lezárást okozva. Mivel a rendõrség kérte õket, menjenek máshova, így a két km-el távolabb lévõ, agárdi vasúti átjáróhoz vonultak. Mire itt megkezdték a kábelcsatornák kibontását, a MÁV fegyveres õrségének tagjai négyen megérkeztek. Ekkor vita alakult ki. A rendõrség jelen volt, de nem lépett a MÁV üzemi területére. Közben megérkezett a NIF Zrt. képviselõje, Gyõrik Balázs, aki tájékoztatta a jelenlévõket, hogy pénteken 10 órára egyeztetést hívnak össze, amelyre minden érintettet várnak. A csoport a munkagépekkel 11 órakor indult vissza Budapestre. A vállalkozók április 27-ig adtak haladékot a tartozások rendezésére, ám hiába kerestek meg minden illetékest, eddig semmilyen választ nem kaptak. Az egyik cég, a Kámea Consult Kft. 12 ezer darab kábelcsatornát szállított a beruházáshoz, ezeket a földbe beépítették, körülbelül 17 millió forintot nem fizettek ki nekik. Az alkalmazottaknak karácsony óta nem tudnak fizetni, a céget a beszállítók felszámolással fenyegetik, de rajtuk kívül több alvállalkozó járt még pórul. 66 millió forintos tartozásról tudnak, de nem ismernek minden alvállalkozót, így becslésük szerint a tartozás akár 100 millió forint is lehet- mondta el korábban Komjáti Péter. A csaknem 55 milliárd forintos munkát a NIF Zrt. rendelte meg, a beruházást SZKT-2008 konzorcium végzi. A Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztõ Zrt. (NIF) szerdán azt közölte, hogy a beszállítói ki nem fizetések rendezéséig nem veszi át a Tárnok-Székesfehérvár vasúti vonalszakaszt. A NIF és a MÁV az után adott ki közös közleményt, hogy Kámea Consult Kft. és több más beszállító a gárdonyi vasútállomás és buszmegálló bontásával fenyegetõzött.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!