Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Színházi világnapi programok Szegeden
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Magazin
Uccai dumák
Az ítélet rád méretett
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Nyolc Corvette-ritkaság zuhant bele egy víznyelõbe Kentuckyban
Katasztrófa és baleset Katasztrófa és baleset
Szigorúan elhanyagolt vonatok: miért késnek az IC-k?
Független Hírügynökség   2011 March 03, Thursday  

Miért késnek az InterCityk a Pécs-Budapest vonalon és miért romlott a járatok színvonala - a két kérdést Németh Zsolt, a Jobbik pécsi parlamenti képviselõje tette fel a nemzeti fejlesztési miniszternek.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF
Miért késnek az InterCityk a Pécs-Budapest vonalon és miért romlott a járatok színvonala - a két kérdést Németh Zsolt, a Jobbik pécsi parlamenti képviselõje tette fel a nemzeti fejlesztési miniszternek. Az ellenzéki politikus szerint a Fidesz nem fejleszti a vasúti hálózatot és még a meglévõket is leépíti. A miniszter a késésekért a rossz vasúti pályát okolta, valamint forgalomszervezési és egyéb mûszaki körülményeket említett válaszában.

Németh Zsolt elõször akkor fordult Fellegi Tamáshoz, amikor a MÁV-Start Zrt. a Pécs-Budapest vonalon megszüntette harmadik generációs vasúti kocsikkal közlekedõ Intercity-járatait. A politikus nehezményezi, hogy emiatt továbbra is elavult, koszos kocsikkal kell utaznia. "Ezeken a járatokon néha - az egyébként luxusnak számító - konnektor sem mûködik, így is nehezítve a munkámat a késések miatt gyakran több mint 3 órás menetidõ alatt. A kormány ígérete a vasút megtartása és annak fejlesztése volt, ezzel szemben a megszüntetésre ítélt 1200 kilométernyi vasúti vonal mellett azt kell látnunk, hogy a megmaradókat is visszafelé fejlesztik" - véli Németh Zsolt.
Másik, hasonló témájú levelében arra panaszkodik, hogy a kezdetben tiszta és kényelmes járatok színvonala az elmúlt években sokat romlott, míg a menetidõ a kezdeti két és fél óráról majd három órára nõtt, amelyhez hozzá kell adni további 20, de akár 30 percnél is több késést. Németh levelében hosszan sorolja azokat a "rendkívüli " eseményeket, amelyek miatt még több késést kénytelen elszenvedni az utazóközönség, és amelyek lassan kezdenek megszokottá válni. A listán meghibásodott mozdonyok és a biztosítóberendezés problémái szerepelnek.
A kérdésre, mely szerint tesz-e konkrét lépéseket a kormány a Pécs-Budapest vasútvonal színvonalának javítása érdekében, Fellegi Tamás válaszolt. A miniszter szerint a vasúti pálya rossz állapotban van, ezért késnek a vonatok. Forgalomszervezési és egyéb mûszaki körülményeket is említett az okok között. A tárcavezetõ ugyanakkor azt írta: a vonatok átlagos késése mára 3 percre csökkent, a képviselõ által említett események egy része éppen egy pályakorrekcióval együtt járó vágányzár következményei voltak.
A válasz alapján az árvíz és a belvíz okozta problémákkal hosszabb távon is számolni kell. A vonatok a Keleti helyett újra a Déli pályaudvarról indulnak, így Pécs-Budapest között a menetidõ nem változik, Budapest-Pécs között viszont 6 perccel csökken.
A harmadik generációs kocsik kivonása a Pécs-Budapest forgalomból Fellegi Tamás válasza szerint azért történt meg, mert ezek a vonatok korábban Budapest-Keleti pályaudvarról közlekedtek, így adott volt a lehetõség arra, hogy a miskolci telephelyes "harmadik generációs" vasúti kocsikat "beforgassák" a Budapest-Pécs vasútvonalra. A 2010 decemberi menetrendváltás óta azonban a vonatok a Keleti pályaudvar helyett a Déli pályaudvarról közlekednek. A harmadik generációs vasúti kocsik karbantartása pedig csak Miskolcon oldható meg most - áll a miniszter válaszában.

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player