ProgramajĂĄnlĂł
Mïżœjus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a hïżœnapban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongråd megyében is tåmogatjåk a Mintamenza program terjedését
14:41 
UkrĂĄn vĂĄlsĂĄg - Az oroszok hajĂłk elsĂŒllyesztĂ©sĂ©vel foglyul ejtettĂ©k az ukrĂĄn flotta egy rĂ©szĂ©t
14:40 
UkrĂĄn vĂĄlsĂĄg - Orosz lap: Viktor Janukovicsot ĂĄllĂ­tĂłlag infarktussal kĂłrhĂĄzban kezelik
14:38 
Versenyuszoda Ă©pĂŒl GödöllĂ”n
14:36 
Ukrån vålsåg - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelÔit
13:44 
DiszkĂłtragĂ©dia - Fenntartotta a korĂĄbbi jogerĂ”s Ă­tĂ©letet a KĂșria a West BalkĂĄn-ĂŒgyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Vízilabda ob I - Molnår Tamåsék Diapolo Szeged VE néven folytatjåk
Szabó Gåbor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudomånyegyetem szenåtusa
Elfogadtåk szegedi önkormånyzat 2014-es költségvetését
Balett és fantasztikus vígjåték a Szegedi Nemzeti Színhåz mårciusi mûsorån
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Magazin
Uccai dumĂĄk
Ma mår tudom, szeretnék olyan lenni
Jåték
Kivirågzås vezényszóra
AutĂłk
Elia: ElsĂ” tuningcsomag az Ășj Renault Cliohoz
Belpolitika Belpolitika
Olcsóbbå tenné a vasutat a MÁV
FĂŒggetlen HĂ­rĂŒgynöksĂ©g   2011 January 21, Friday  
Image
A MÁV Zrt. vezetĂ©se azon gondolkodik, hogy a szemĂ©lyszĂĄllĂ­tĂĄs ĂĄrpolitikĂĄjĂĄt felĂŒlvizsgĂĄlva olcsĂłbbĂĄ tennĂ© a vasutat, mert kĂ©t ember teljes ĂĄrĂș utazĂĄsĂĄnĂĄl mĂĄr olcsĂłbb az autĂł.
  Hozzászólások 1 Nyomtat E-mail PDF
A MÁV Zrt. vezetĂ©se azon gondolkodik, hogy a szemĂ©lyszĂĄllĂ­tĂĄs ĂĄrpolitikĂĄjĂĄt felĂŒlvizsgĂĄlva olcsĂłbbĂĄ tennĂ© a vasutat, mert kĂ©t ember teljes ĂĄrĂș utazĂĄsĂĄnĂĄl mĂĄr olcsĂłbb az autĂł. Ugyanakkor az is igaz, hogy az utasoknak csupĂĄn 15 szĂĄzalĂ©ka fizet teljes ĂĄrat - mondta el Szarvas Ferenc elnök-vezĂ©rigazgatĂł a cĂ©gcsoport gazdasĂĄgi helyzetĂ©t vizsgĂĄlĂł parlamenti bizottsĂĄg elĂ”tt. Ahhoz viszont politikai döntĂ©s kell, hogy mĂ©rsĂ©klĂ”djĂ©k a belföldi vasĂști ĂĄruszĂĄllĂ­tĂĄs "drĂĄmai" versenyhĂĄtrĂĄnya a közĂștĂ©val szemben.

A MÁV-csoport gazdĂĄlkodĂĄsĂĄban kevĂ©s önĂĄllĂłsĂĄguk van, bevĂ©teleik többsĂ©gĂ©t kĂŒlsĂ” tĂ©nyezĂ”k hatĂĄrozzĂĄk meg, a költsĂ©gek 85 szĂĄzalĂ©ka rövid tĂĄvon alig befolyĂĄsolhatĂł, mindemellett folyamatos az alulfinanszĂ­rozottsĂĄg, vesztesĂ©gessĂ©g Ă©s tĂ”kepĂłtlĂĄsi igĂ©ny - foglalta össze a vasĂșttĂĄrsasĂĄg helyzetĂ©t Szarvas Ferenc az OrszĂĄggyĂ»lĂ©s vizsgĂĄlĂłbizottsĂĄga elĂ”tt. A testĂŒlet a MÁV Zrt. jelenlegi gazdasĂĄgi helyzetĂ©hez vezetĂ” 2002-2010 közti döntĂ©seket vizsgĂĄlja, kiemelten a szerkezetĂĄtalakĂ­tĂĄst Ă©s leĂĄnyvĂĄllalatok privatizĂĄciĂłjĂĄt.

A MÁV Zrt. elnök-vezĂ©rigazgatĂłja elmondta, hogy a szemĂ©lyszĂĄllĂ­tĂĄs finanszĂ­rozĂĄsa megfelelĂ”nek tĂ»nik, a pĂĄlyavasĂșt viszont alig kap költsĂ©gtĂ©rĂ­tĂ©st. A gazdĂĄlkodĂĄst rontja a tetemes adĂłssĂĄgĂĄllomĂĄny - amelynek egy rĂ©sze az elmĂșlt Ă©vekben vĂĄsĂĄrolt 70 Ășj motorvonat miatt keletkezett -, amit mĂĄs költsĂ©gelemekkel egyĂŒtt mĂĄr nem tudnak finanszĂ­rozni - mondta Szarvas Ferenc.

Nagy problĂ©mĂĄja a MÁV-nak az utasvesztĂ©s, aminek egyik oka a motorizĂĄciĂł tĂ©rnyerĂ©se, s ezt csak sĂșlyosbĂ­tja az elmaradt fejlesztĂ©sek miatti szĂ­nvonalcsökkenĂ©s - magyarĂĄzta Szarvas. Az is apasztja a bevĂ©teleket, hogy rövidĂŒltek az utak - fĂ»zte hozzĂĄ.

BonyolĂ­tja a helyzetet, hogy az utasoknak alig 15 szĂĄzalĂ©ka fizet teljes ĂĄrĂș jegyet, a többiek zömmel kĂŒlönfĂ©le kedvezmĂ©nnyel utaznak, körĂŒlbelĂŒl negyedĂŒk pedig bliccel. A regisztrĂĄciĂłs jegy bevezetĂ©se azt bizonyĂ­totta, hogy az ĂĄllam sokkal kevesebb ĂĄrkiegĂ©szĂ­tĂ©st fizet a MÁV-nak, mint amennyi ingyen utasuk van.

A MÁV-vezetĂ©s azon gondolkodik, hogy felĂŒlvizsgĂĄljĂĄk ĂĄrpolitikĂĄjukat, hogy olcsĂłbbĂĄ tegyĂ©k a vasutat, mert kĂ©t ember teljes ĂĄrĂș utazĂĄsĂĄnĂĄl mĂĄr olcsĂłbb az autĂł. A rendkĂ­vĂŒl sokfĂ©le kedvezmĂ©ny helyett egyszerĂ»bb tarifarendszerre lenne szĂŒksĂ©g - mondta Szarvas Ferenc.

KĂŒlön problĂ©ma a pĂĄlyahasznĂĄlati dĂ­j. A kĂŒlföldiek arra panaszkodnak, hogy ez tĂșl magas. A MÁV vezetĂ”je errĂ”l azt mondta, hogy nemzetközi összehasonlĂ­tĂĄsban ez a tarifa közepesnek tekinthetĂ”. Belföldön viszont "drĂĄmai" a kĂŒlönbsĂ©g a közĂști szĂĄllĂ­tĂĄsi költsĂ©gek javĂĄra, mert a közutak nagy mĂ©rtĂ©kben ingyen hasznĂĄlhatĂłk - fogalmazott Szarvas Ferenc. Szerinte a nagy versenyhĂĄtrĂĄny mĂ©rsĂ©klĂ©sĂ©hez politikai döntĂ©sre van szĂŒksĂ©g.

Becker Pål, az Állami SzåmvevÔszék fÔigazgatója röviden ismertette koråbbi, 2008-as vizsgålatuk megållapítåsait. Több åtfogó fejlesztési koncepciót dolgoztak ki 2002 és 2007 között, de pénz nem volt ezekhez, a közszolgålati feladatokat pedig nem rögzítették szerzÔdésben, emiatt ållandó tûzoltås jellemezte a MÁV mûködését. A tårsasåggå alakulås, 1993 és 2007 vége közt a MÁV 1698 milliård ållami tåmogatåst kapott, amibÔl csak 240 milliård jutott beruhåzåsra, csaknem ezer milliård mûködési tåmogatås volt, s 400 milliårdnål többet fordítottak tÔkepótlåsra, szanålåsra - mondta Becker Pål.

Az ÁSZ szerint a mellĂ©kvonalak bezĂĄrĂĄsĂĄhoz kĂ©szĂŒlt költsĂ©gelemzĂ©sek nem voltak megbĂ­zhatĂłak, nem mĂ©rtĂ©k fel az Ă©rintett terĂŒletekre gyakorolt hatĂĄst. A szĂĄllĂ­tmĂĄnyozĂł leĂĄnycĂ©g, a MÁV Cargo eladĂĄsa törvĂ©nytelen volt az ÁSZ szerint: a privatizĂĄciĂłt elutasĂ­tĂł törvĂ©nyt Ășgy jĂĄtszottĂĄk ki, hogy elĂ”bb kiszerveztĂ©k a tevĂ©kenysĂ©get, majd eladtĂĄk a cĂ©get. Ezt az ĂŒgyet - mikĂ©nt mĂĄsok mellett a szĂ©khĂĄzĂ©rtĂ©kesĂ­tĂ©st is - vizsgĂĄlja Budai Gyula elszĂĄmoltatĂĄsi kormĂĄnybiztos - derĂŒlt ki a bizottsĂĄgi ĂŒlĂ©sen felolvasott rövid levĂ©lbĂ”l.

Hozzïżœszïżœlïżœsok Kedves Olvasïżœ! Jelentkezzen be ïżœs akkor hozzïżœszïżœlhat a tïżœmïżœhoz!

Regpityu 2011 January 21, Friday, 20:45:43

MiĂłta a vasĂști közlekedĂ©s megindult, a szemĂ©lyszĂĄllĂ­tĂĄs MINDIG a vesztesĂ©ges ĂŒzemĂĄg kategĂłriĂĄba tartozott. A teherforgalom, a postai kĂŒldemĂ©nyek hoztĂĄk a nyeresĂ©get Ă©s a kompenzĂĄciĂłt. CsanĂĄdi elvtĂĄrs Ă©s az akkori olajlobbi adta az elsĂ” kegyelemdöfĂ©st a MÁV-nak, ami csak tovĂĄbb fokozĂłdott, amikor nem hozzĂĄĂ©rtĂ”, megvezetett embereket kĂ©nyszerĂ­tettek a MÁV irĂĄnyĂ­tĂĄsĂĄra. A csĂșcs a postai szolgĂĄltatĂĄs kivonulĂĄsa utĂĄn a teherszĂĄllĂ­tĂĄs eladĂĄsa. Ha Ă©n egy egyszerĂ» fuvarozĂł vagyok, nem fogom eladni a lovamat Ă©s a kocsaimat.

Hozzïżœszïżœlïżœsok szïżœma: 1 


Webradio.hu - Szegedi, orszïżœgos ïżœs sport hïżœrek a nap 24 ïżœrïżœjïżœban!:HĂ­rek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player