Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszĂş távra eldõl, az ország merre halad tovább
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leválthatĂł
Magazin
Uccai dumák
Ma már tudom, szeretnék olyan lenni
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
SEMA: 600+ lóerõs Elantra GT a Bisimototól
Jogok és igazságszolgáltatás Jogok és igazságszolgáltatás
A Continental felelõs a Concorde 2000-es tragédiájáért
FĂĽggetlen HĂ­rĂĽgynöksĂ©g   2010 December 06, Monday  

Egy francia bíróság hétfõi döntése értelmében az amerikai Coninental légitársaságot terheli a felelõsség az Air France Concorde gépének 2000-es katasztrófájáért.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
Egy francia bíróság hétfõi döntése értelmében az amerikai Coninental légitársaságot terheli a felelõsség az Air France Concorde gépének 2000-es katasztrófájáért. A testület döntésének értelmében az amerikaiaknak 200 ezer eurós büntetést (56 millió forint) és 1 millió eurós (280 millió forint) kártérítést kell fizetnie. A Continental "abszurdnak" nevezte az ítéletet és fellebbez az ügyben. AZ amerikaiak szerint oylan ítélet született, amely az Air France felelõsségérõl akarja elterelni a figyelmet.

A bíróság a pénzbüntetés mellett 15 hónapos felfüggesztett börtönre ítélte az ameikai légitársaság egyik szerelõjét, aki hibásan szerelte fel azt a titánium szalagot, amely leszakadt a Continental DC-10-es gépérõl, és amely a Concorde katasztrófájához vezetett. A többi vádlottat felmentette a testület. Köztük volt három francia is: a Concorde-projekt egykori két vezetõje, valamint a polgári légiközlekedés hatóság volt igazgatója. Ellenük az volt a vád, hogy nem vették komolyan azokat a korábbi baleseteket, amelyek a Concorde szuperszonikus géppel történtek.
A Continental szerint egyébként nem a bûnösnek mondott fémdarab hibás a katasztrófáért. A társaság ügyvédje, szemtanúkra hivatkozva azt állította, hogy a gép már a kifutón lángolt. Szerinte a karbantartók voltak hanyagok, és a gépnek nem lett volna szabad felszállnia.
A 10 éve történt katasztrófa okának a 2004-es vizsgálatot követõen napvilágot látott elméletek szerint az volt az oka, hogy a Continental Airlines DC-10 típusú repülõgépérõl felszállás közben levált egy rendkívül kemény titánium lemez, és ott maradt a párizsi Charles de Gaulle repülõtér aszfaltcsíkján, amelyre az utána felszálló, New Yorkba tartó Concorde ráhajtott. Ennek következtében kidurrant a szuperszonikus gép egyik abroncsa, amelynek darabjai sérülést okoztak a szárnyban lévõ üzemanyagtartályon. A gép emiatt nem sokkal felszállás után tûzgolyóként csapódott a földbe Párizstól nem messze, megölve ezzel a fedélzeten tartózkodó 109 utast és a földön négy munkást.
A francia-brit kooperációban készült szuperszonikus Concorde gépek elõször 1976-ban repültek menetrendszerinti járatként. Összesen húsz darabot építettek belõlük, de csak 14 állt kereskedelmi légi forgalomba. Fõleg tengerentúli utakon használták az akár 2170 kilométer per órás sebességre képes gépet. A Concorde jóval rövidebb idõ alatt repülte át az óceánt. Igaz a jegyárak emiatt igen csak borsosak voltak. A sztárok és hírességek elõszeretettel utaztak a gépen. 2003-ban vonták ki õket végleg a forgalomból.

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player