Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Magazin
Uccai dumák
Jégesõ, világvége
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
Szent sz*r! Batmobil a pokolbĂłl!
AutĂłk AutĂłk
Szalon és tuning autók a Napfénypark parkolójában
MunkatársunktĂłl   2010 October 10, Sunday  

Szombaton rendezték meg elsõ alkalommal az õszi autó-motor kiállítást, ahol elsõsorban a különbözõ szegedi autószalonok kínálatán volt a hangsúly, de azért jó néhány alaposan feltuningolt gépjármûvet is megtekinthetett a közönség.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF

A gazdasági világválság az autógyártók életét és így a kereskedõkét is alaposan megnehezítette. A 2004-es évek körül tapasztalt hihetetlenül magas értékesítési darabszámok jó néhány márka esetében a tizedére estek vissza a 2008-as válság hatására. Az autóipar és a kereskedõk is lassan kezdenek magukhoz térni, de a korábbi vásárlási kedvnek nyoma sincs, az új autók iránti egykori magas kereslet egyelõre várat magára. A nehéz helyzetbe került szalonok takarékosan bánnak pénzügyi erõforrásaikkal, így Szegeden már jó ideje nem volt autókiállítás. Az õszi autó-motor kiállítás azonban kicsit felkavarta az állóvizet, így azok akik szeretik a szebbnél-szebb négy, illetve kétkerekûeket szombaton egy kicsit hódolhattak szenvedélyüknek, hiszen számos szegedi autószalon mutatta be jelenlegi és újdonságnak számító modelljeit a születésnapos Napfénypark parkolójában. Szinte valamennyi, Szegeden megvásárolható márka részt vett az õszi seregszemlén, talán csak a BMW és a Peugeot modelleket felvonultató cég kínálatát hiányoltuk a kiállításról.

A legnagyobb kínálattal természetesen az országos szinten egy tucat márkát értékesítõ Hovány autószalonok érkeztek. A Nissan újdonságai, a különleges formájú Juke és nyakatekert nevû Qashqai+2 jelentették a látványosságot, míg a Ford "standján" egyértelmûen a limitált szériás Focus RS500 vonzotta a legtöbb érdeklõdõt. A mindössze 500 darabban gyártott 350 lóerõs erõgép fényezése egyedi mat fekete fóliát tartalmaz. A sorszámozott csúcs Focust egy eredetileg Volvo eredetû 2,5 literes és 5 hengeres erõforrás hajtja, mellyel a százas sprint álló helyzetbõl mindössze 5,4 másodpercig tart.



A Fordtól továbbhaladva rögtön a Mazda standja következett, ahol két autón is díszes plakett hirdette, hogy jeles évfordulót ünnepel a gyár. A Mazda már 40 éve úttörõ a forradalmi Wankel motoros technológiában. A Felix Wankel által egykoron tervezett bolygó dugattyús motor rotorjai rendkívül csendesek, ugyanakkor minden fordulatszám tartományban eszméletlenül húznak. A japán gyártó 40 éve fejleszti és használja szinte egyedüliként a mai napig forradalminak számító technológiát. A Mazda MX-5 szintén ünnepel, hiszen a kicsi, de rendkívül népszerû roadster 20 éve jelent meg a piacon elõször.

A szegediek jelentõs többsége szintén a Napfény parkban találkozhatott elõször az Audi új "kisautójával" az A1-el. A formáját tekintve szinte biztosra vehetõ, hogy sokkal nagyobb sikert fog aratni, mint a jó néhány évvel ezelõtt bemutatkozó "testvére" az A2-es, amely már régóta kikerült az ingolstadti márka kínálatából.



Az õszi autós rendezvényrõl természetesen a tuningolt szépségek sem hiányozhattak, így az érdeklõdõk megtekinthettek többek között egy Toyota Suprát, egy kompresszoros Honda S2000-est, valamint egy Hamann kiegészítõkkel megspékelt Porsche GT3-at is.

Szintén óriási feltûnést keltett az a Trabant, amelynek az eredeti kétütemû erõforrása helyett egy Suzuki GSXR 750-es 156 lóerõerõs erõforrása "dohog".

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player