A gazdasági világválság az autĂłgyártĂłk Ă©letĂ©t Ă©s Ăgy a kereskedõkĂ©t is alaposan megnehezĂtette. A 2004-es Ă©vek körĂĽl tapasztalt hihetetlenĂĽl magas Ă©rtĂ©kesĂtĂ©si darabszámok jĂł nĂ©hány márka esetĂ©ben a tizedĂ©re estek vissza a 2008-as válság hatására. Az autĂłipar Ă©s a kereskedõk is lassan kezdenek magukhoz tĂ©rni, de a korábbi vásárlási kedvnek nyoma sincs, az Ăşj autĂłk iránti egykori magas kereslet egyelõre várat magára. A nehĂ©z helyzetbe kerĂĽlt szalonok takarĂ©kosan bánnak pĂ©nzĂĽgyi erõforrásaikkal, Ăgy Szegeden már jĂł ideje nem volt autĂłkiállĂtás. Az õszi autĂł-motor kiállĂtás azonban kicsit felkavarta az állĂłvizet, Ăgy azok akik szeretik a szebbnĂ©l-szebb nĂ©gy, illetve kĂ©tkerekĂ»eket szombaton egy kicsit hĂłdolhattak szenvedĂ©lyĂĽknek, hiszen számos szegedi autĂłszalon mutatta be jelenlegi Ă©s Ăşjdonságnak számĂtĂł modelljeit a szĂĽletĂ©snapos NapfĂ©nypark parkolĂłjában. Szinte valamennyi, Szegeden megvásárolhatĂł márka rĂ©szt vett az õszi seregszemlĂ©n, talán csak a BMW Ă©s a Peugeot modelleket felvonultatĂł cĂ©g kĂnálatát hiányoltuk a kiállĂtásrĂłl.
A legnagyobb kĂnálattal termĂ©szetesen az országos szinten egy tucat márkát Ă©rtĂ©kesĂtõ Hovány autĂłszalonok Ă©rkeztek. A Nissan Ăşjdonságai, a kĂĽlönleges formájĂş Juke Ă©s nyakatekert nevĂ» Qashqai+2 jelentettĂ©k a látványosságot, mĂg a Ford "standján" egyĂ©rtelmĂ»en a limitált szĂ©riás Focus RS500 vonzotta a legtöbb Ă©rdeklõdõt. A mindössze 500 darabban gyártott 350 lĂłerõs erõgĂ©p fĂ©nyezĂ©se egyedi mat fekete fĂłliát tartalmaz. A sorszámozott csĂşcs Focust egy eredetileg Volvo eredetĂ» 2,5 literes Ă©s 5 hengeres erõforrás hajtja, mellyel a százas sprint állĂł helyzetbõl mindössze 5,4 másodpercig tart.
A FordtĂłl továbbhaladva rögtön a Mazda standja következett, ahol kĂ©t autĂłn is dĂszes plakett hirdette, hogy jeles Ă©vfordulĂłt ĂĽnnepel a gyár. A Mazda már 40 Ă©ve Ăşttörõ a forradalmi Wankel motoros technolĂłgiában. A Felix Wankel által egykoron tervezett bolygĂł dugattyĂşs motor rotorjai rendkĂvĂĽl csendesek, ugyanakkor minden fordulatszám tartományban eszmĂ©letlenĂĽl hĂşznak. A japán gyártĂł 40 Ă©ve fejleszti Ă©s használja szinte egyedĂĽlikĂ©nt a mai napig forradalminak számĂtĂł technolĂłgiát. A Mazda MX-5 szintĂ©n ĂĽnnepel, hiszen a kicsi, de rendkĂvĂĽl nĂ©pszerĂ» roadster 20 Ă©ve jelent meg a piacon elõször.
A szegediek jelentõs többsĂ©ge szintĂ©n a NapfĂ©ny parkban találkozhatott elõször az Audi Ăşj "kisautĂłjával" az A1-el. A formáját tekintve szinte biztosra vehetõ, hogy sokkal nagyobb sikert fog aratni, mint a jĂł nĂ©hány Ă©vvel ezelõtt bemutatkozĂł "testvĂ©re" az A2-es, amely már rĂ©gĂłta kikerĂĽlt az ingolstadti márka kĂnálatábĂłl.
Az õszi autĂłs rendezvĂ©nyrõl termĂ©szetesen a tuningolt szĂ©psĂ©gek sem hiányozhattak, Ăgy az Ă©rdeklõdõk megtekinthettek többek között egy Toyota Suprát, egy kompresszoros Honda S2000-est, valamint egy Hamann kiegĂ©szĂtõkkel megspĂ©kelt Porsche GT3-at is.
Szintén óriási feltûnést keltett az a Trabant, amelynek az eredeti kétütemû erõforrása helyett egy Suzuki GSXR 750-es 156 lóerõerõs erõforrása "dohog".
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!