KĂ©t Ă©v mĂşlva már olasz villamosok közlekednek a debreceni 2-es villamos most mĂ©g Ă©pĂĽlõ vonalán. Az immár ötödik nyĂlt, uniĂłs közbeszerzĂ©si eljárás eredmĂ©nyĂ©t csĂĽtörtökön ismertettĂ©k a városházán. A hajdĂşsági fõváros 18 Ăşj villamos beszerzĂ©sĂ©re hirdetett pályázatot, melyre kĂ©t ajánlat Ă©rkezett: egy spanyol Ă©s egy olasz cĂ©gtõl. UtĂłbbi a befutĂł 41 milliĂł 280 ezer eurĂłs ajánlatával. Az elsõ villamos 2012-ben Ă©rkezik Debrecenbe.
EredmĂ©nyes volt a debreceni 2-es villamosvonal jármĂ»beszerzĂ©sĂ©re kiĂrt közbeszerzĂ©si eljárás, ezt állapĂtotta meg a bĂrálĂł bizottság Ă©s a város közgyĂ»lĂ©sĂ©nek tulajdonosi bizottsága - jelentette be csĂĽtörtökön Pajna Zoltán alpolgármester. Határidõre egy spanyol Ă©s egy olasz ajánlat Ă©rkezett: Construcciones y Auxiliar de Ferrocarriles S. A. (CAF) Spanyolország, valamint AnsaldoBreda Spa Nápoly, Olaszország). A döntĂ©s Ă©rtelmĂ©ben a nyertes ajánlattevõ az AnsaldoBreda Spa, EurĂłpa egyik vezetõ vasĂşti jármĂ»gyártĂłja, amely villamosokat, metrĂł- Ă©s nagysebessĂ©gĂ» nagyvasĂşti szerelvĂ©nyeket is gyárt. A Sirio teljesen alacsonypadlĂłs villamos-család, a cĂ©g egyik legkorszerĂ»bb városi vasĂşti termĂ©ke. A tĂpusbĂłl 10 nagyváros több mint 300-at rendelt, s ezekbõl több mint 200 már közlekedik. Debrecenbe 18 jármĂ» Ă©rkezik, ezek nettĂł Ă©rtĂ©ke összesen 41 milliĂł 280 ezer eurĂł. A Sirio 32,05 mĂ©ter hosszĂş, 2,65 mĂ©ter szĂ©les, az utastĂ©rben 100 százalĂ©kban alacsonypadlĂłs, csuklĂłs, egyterĂ», kĂ©tirányĂş közlekedĂ©sre alkalmas, teljesen lĂ©gkondicionált (kĂĽlön a vezetõfĂĽlkĂ©k Ă©s kĂĽlön az utastĂ©r), 228 utas szállĂtására alkalmas (48 ĂĽlõ- Ă©s 180 állĂłhellyel), kerekesszĂ©kesek is tudják használni. Ha a második helyezett ajánlattevõ nem nyĂşjt be jogorvoslati kĂ©relmet a döntĂ©s ellen a KözbeszerzĂ©si Döntõbizottsághoz, akkor 2010 novemberĂ©ben megkötik a cĂ©ggel a szerzõdĂ©st. A prototĂpust 2012 elsõ felĂ©ben, mĂg az utolsĂł jármĂ»vet 2013 márciusáig kell leszállĂtani.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!