Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszĂş távra eldõl, az ország merre halad tovább
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
Magazin
Uccai dumák
Ma már tudom, szeretnék olyan lenni
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
Chevrolet Matiz V8: Csöpp autó nagy "szívvel"
Oktatás, nevelés Oktatás, nevelés
Schmitt Pál: " a magyar oktatás új mûveltség-eszményért kiált"
FĂĽggetlen HĂ­rĂĽgynöksĂ©g   2010 September 01, Wednesday  
Image
Minden, magára valamit is adó ország különleges forrásként tekint a tudásra - jelentette ki Schmitt Pál köztársasági elnök a Budapesti Mûszaki és Gazdaságtudományi Egyetem ünnepélyes tanévnyitóján, szerdán.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
Minden, magára valamit is adó ország különleges forrásként tekint a tudásra - jelentette ki Schmitt Pál köztársasági elnök a Budapesti Mûszaki és Gazdaságtudományi Egyetem ünnepélyes tanévnyitóján, szerdán. Az államfõ hozzátette: a tudás nemcsak az egyes emberé, hanem közkincs. A köztársasági elnök kiemelte: az iskolakezdés Magyarországon az emberek legalább háromnegyedét érinti közvetlenül, ilyenkor minden beszélgetésben elõkerül az oktatás, beszédtéma az iskola, a tudás, az egyetem.

Az ipar fõ eszköze az ember - idézte Eötvös József szavait a köztársasági elnök a Budapesti Mûszaki és Gazdaságtudományi Egyetem ünnepélyes tanévnyitóján, az intézményben összesen 3819 új hallgató kezdte meg a tanévet. Schmitt Pál hozzátette: eszköz az ember, a tudás és a tehetség pedig haszonra váltható mérõszám. Az államfõ úgy fogalmazott: egy ország oktatási-nevelési elvei, szabályai és intézményeinek összessége az óvodától a doktoranduszokig olyan, mint egy test: benne minden rész "gyönyörûen és végzetesen összefügg egymással".

A köztársasági elnök kiemelte: a magyar oktatás mai problémái is olyan, minden részletet érintõ gondok, amelyekrõl "aligha lehet külön a felsõoktatás, vagy külön a közoktatás kérdéseként beszélni." Példaként említette, hogy kivételektõl eltekintve, a középiskolákból egyre szegényesebb és bizonytalanabb tudással érkeznek a diákok az egyetemekre és a fõiskolákra. Úgy fogalmazott: "egyre könnyebb a batyu a hátukon". Hozzátette: sok esetben a szakmai alapképzés három éve olyan tudás pótlására megy el, amit valamivel korábban kellett volna megszerezni.

A köztársasági elnök kétségbeejtõnek nevezte, hogy az érettségizett magyar fiatalok jelentõs része - ahogy fogalmazott - nincs tisztában a történelem, a földrajz, a fizika tényeivel, nem tudja elhelyezni Magyarországot a világ kultúrájában, felszínesen tájékozódik és alig érti azt, amit olvas. Az államfõ szerint ezen kívül a nyelvtudáson is lehet még javítani. Schmitt Pál úgy fogalmazott: a fél tudás rossz befektetés, a magyar oktatás pedig új mûveltség-eszményért kiált.

Schmitt Pál kijelentette: ügyelni kell arra, hogy a mobilitás ne váljon "egyirányú utcává", azok, akik tanulmányaikat külföldön folytatják, jöjjenek haza és itthon kamatoztassák külföldön megszerzett tudásukat. Hozzátette: meggyõzõdése, hogy az oktatás és a gazdaság szoros együttmûködésével fel lehet számolni a friss diplomásokat sújtó nagymértékû munkanélküliséget. Az államfõ úgy látja: a versenyképesség megtartása érdekében az egyetemeknek minden nehézkedési erõ ellenére a fejlõdés élére kell állniuk, de legalább is "el kell tudni kapni a sodrást". Kijelentette: az egyetem különleges, autonóm intézmény, szoros kapcsolatban az élettel és a közösséggel. Úgy fogalmazott: minden egyes diák a nemzet befektetése.

Az államfõ az ünnepélyes tanévnyitón megjegyezte, hogy a bolognai folyamat kritikusai szerint számos alapképzés három éves diplomájával ma körülbelül oda lehet elérni, mint amit 20-30 évvel ezelõtt az érettségi jelentett, vagyis mindent, ami az adott szakmában, tudományágban fontos, a mesterképzés két szûk évébe kellene belezsúfolni. Schmitt Pál hozzátette: a kétkedés abban keresendõ, hogy a puszta átvétel még nem jelent adaptációt. Az államfõ szerint a bolognai rendszer eredeti értelme a mobilitás, az európai átjárhatóság. Hozzátette: a cél az volt, hogy összhangba kerüljenek Európa képzései, nem pedig az, hogy "idegen testként erõltessenek bele új dolgokat régi struktúrákba". A köztársasági elnök kijelentette: a bolognai folyamatnak kétségtelenül vannak értékei, amelyeket Magyarországnak meg kell találni és élni kell vele.

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player