Az Új Széchenyi Terv legfõbb erõssége a Lehet Más a Politika szerint, hogy még csak vitairat, és nem végleges program. Az LMP keddi közleményében azt írja: a foglalkoztatás és a fenntarthatóság szempontjait követve jelentõsen módosítanák a terv mostani, elavult és önellentmondásos koncepcióját, és számos konkrétummal bõvítenék a programot. Szerintük illúzió, hogy a 800 ezer képzetlen embert képes lesz felszívni a mezõgazdaság, a turizmus és az építõipar.
Politikai marketingfogás az Új Széchenyi Terv (ÚSZT) Tordai Bence, az ökopárt szóvivõje szerint. Úgy véli, csak azokat az uniós forrásokat használják fel az ÚSZT keretében, amelyek az Új Magyarország Fejlesztési Tervbõl megmaradtak - tehát csak a körítés lesz új. Az ökológiai fenntarthatóság szempontjából az LMP visszalépésnek tartja, hogy míg a mai kormánypártok 2009-ben még Zöld Széchenyi Tervrõl beszéltek, 2010-re visszatértek a XX. századi gondolkodásmódhoz, és olyan, a fenntarthatósággal ellentétes fejlesztési irányokat is megjelöltek, mint az árufuvarozásra épülõ "tranzitgazdaság", vagy a már ma is kapacitásfelesleggel küzdõ autógyártás további fejlesztése. A foglalkoztatási program sem megalapozott, azt sikerült ugyan felismerni, hogy a legkomolyabb gondok az alacsony képzettségûek foglalkoztatásával vannak, az ÚSZT koncepciója mégis kizárólag a magas hozzáadott értékû iparágakra koncentrál - írja az LMP. Szerintük az pedig illúzió, hogy a 800 ezer képzetlent a mezõgazdaság, a turizmus és az építõipar képes lesz felszívni; ehhez ugyanis meg kellene duplázni a foglalkoztatottak létszámát ezen a három területen. Az LMP a következõ hetekben koncepcionális és egészen konkrét javaslatokat is tesz, amelyeket eljuttat a Nemzetgazdasági Minisztériumnak is. Javaslataira érdemi választ vár, enélkül ugyanis nehéz lenne komolyan venni a "nemzeti együttmûködés" gondolatát - fogalmaz közleményében az LMP.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!