Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszĂş távra eldõl, az ország merre halad tovább
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
Magazin
Uccai dumák
Az ítélet rád méretett
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
Hihetetlen: Audi A4 Avantból rozsdás konzervdoboz
Közlekedés, közlekedési elõrejelzés Közlekedés, közlekedési elõrejelzés
Újabb buszt tesztel a BKV, de vásárolni idén valószínûleg egyet sem fog
FĂĽggetlen HĂ­rĂĽgynöksĂ©g   2010 July 26, Monday  

Pénz híján idén valószínûleg egyetlen új vagy használt buszt sem vásárol a BKV, pedig a társaság buszparkjának nagy részét sürgõsen le kellene cserélni.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
Pénz híján idén valószínûleg egyetlen új vagy használt buszt sem vásárol a BKV, pedig a társaság buszparkjának nagy részét sürgõsen le kellene cserélni. Új jármûveket tesztelnek ugyan, de bizonytalan, mikor és mennyit vásárolhatnának ezekbõl, ha megfelelnek. Hétfõtõl egy hétig az 5-ös vonalon próbálhatnak ki az utasok egy 85 férõhelyes buszt.

A BKV most 1377 autóbuszt üzemeltet, ezek közül ezer darab cseréje sürgõs lenne. A társaság buszparkjának átlagéletkora megközelíti a 17 évet, a flotta európai szinten is öregnek számít. Emellett a jármûvek nagy része a modern környezetvédelmi valamint az akadálymentesítés elõírásainak sem felel meg. Cserére azonban nincs pénz: a BKV saját költségvetésébõl most nem tudja kigazdálkodni azt a nagyjából 60-80 milliárd forintot, amelybe ezer új busz kerülne, bár különbözõ pénzügyi konstrukciókat vizsgálnak ezzel kapcsolatban - mondta Nemecz Gábor, a BKV megbízott fejlesztési és beruházási szakigazgatója hétfõn újságíróknak.
Figyelik a használt buszok piacát is, legutóbb Belgiumból vásároltak 32 használt jármûvet, amelyek a szakigazgató szerint beváltak. Most azonban egyelõre úgy tûnik, hogy idén már sem használt, sem új buszokat nem vásárol a BKV - erõsítette meg a Független Hírügynökségnek Nemecz Gábor.
A BKV-nál 2007-ben indult legutóbbi jármûtesztelési program: többféle típusú és méretû buszt kipróbáltak már, de egyelõre bizonytalan, hogy ezek közül megfelelõ forrás esetén melyekbõl vásárolhatna a társaság és mennyit.
A fõvárosi 5-ös buszvonalon augusztus 2-ig próbálhatják ki az utasok azt az alacsonypadlós városi buszt, amelynek hétfõ délután kezdték meg a tesztelését. A SCANIA OmniCity nevû jármû 12 méter hosszú, teljesen alacsonypadlós. EURO 5-ös dízelmotorral megy és automata sebességváltója van. A fehér színû buszba három darab kétszárnyú ajtót építettek be, a második ajtónál kihajtható rámpa segíti a kerekesszékes utasok közlekedését. A jármû légkondicionált, fûthetõ. Összesen 85 utas fér el ebben a típusban valamint egy kerekesszékes személy. 32 ülõhelyet alakítottak ki az utastérben.
A tesztbusz menetrendje a www. bkv. hu oldalon található. Az utasok az ugyfelszolgalat@bkv. hu e-mail címen vagy a 06-1-258-4636-as telefonszámon mondhatnak véleményt a jármûrõl.
Hétfõi sajtóhírek szerint a kormány nem utalta át a szerzõdésben vállalt határidõre a BKV idei plusztámogatásának harmadik, 7,5 milliárd forintos részletét, Demszky Gábor fõpolgármester pedig levelet írt az ügyben Matolcsy György nemzetgazdasági miniszternek. Nemecz Gábor megbízott fejlesztési igazgató ezzel kapcsolatban azt mondta: a csúszás nem elõnyös a BKV-nak, mert a mûködtetéshez és a fejlesztéshez szükséges források töredéke áll csak rendelkezésre, sokszor a legszükségesebb munkákat sem tudják elvégezni. A forráshiány pedig folyamatosan növeli a társaság eladósodottságát, amellyel már 20 éve kénytelen együtt élni - tette hozzá.
A szakigazgató azzal kapcsolatban nem tudott nyilatkozni, milyen tervek vannak arra az esetre, ha esetleg veszélybe kerülne a BKV napi mûködése a támogatás elmaradása miatt. Mint mondta: ez nem az õ kompetenciája.

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player