Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Színházi világnapi programok Szegeden
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Magazin
Uccai dumák
A diktatúráról
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Brutális: Jöhet az 1600 lóerõs Veyron Super?
Közlekedés, közlekedési elõrejelzés Közlekedés, közlekedési elõrejelzés
A MÁV pazarolja az új FLIRT-vonatokat
Független Hírügynökség   2010 March 26, Friday  

Bár a MÁV néhány hete vette át a FLIRT motorvonat-flotta utolsó darabját, az elõvárosi vonalakon mégis korszerûtlen szerelvények járnak még - ezt kifogásolja a Városi és Elõvárosi Közlekedési Egyesület.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF
Bár a MÁV néhány hete vette át a FLIRT motorvonat-flotta utolsó darabját, az elõvárosi vonalakon mégis korszerûtlen szerelvények járnak még - ezt kifogásolja a Városi és Elõvárosi Közlekedési Egyesület. A civil szervezet szerint a menetrend rossz szervezése áll a probléma hátterében.

A MÁV néhány hete vette át ünnepélyesen a gyártótól a 60 darabos korszerû FLIRT motorvonat-flotta utolsó darabját is, a szerelvényeket mégis pazarolja a vasúttársaság - olvasható a Városi és Elõvárosi Közlekedési Egyesület (VEKE) pénteki közleményében. A szervezet azt kifogásolja, hogy a darabonként több mint egymilliárd forint értékû vonatok sokszor értelmetlenül állnak hosszú ideig a pályaudvarokon, miközben az elõvárosi vonalakon a korszerûtlen, kényelmetlen, mûbõr üléses szerelvények szállítják az utasokat. Erre példaként említik, hogy Monoron a Budapest felõl érkezõ vonat 77 percet vár a visszaindulásra, de a Déli pályaudvaron is gyakorta lehet látni órákon keresztül egyhelyben álló FLIRT szerelvényeket. Pedig - az egyesület számításai szerint - lenne annyi motorvonat, amellyel a lelakott szerelvények teljesen kiválthatók lennének a budapesti elõvárosi forgalomban.
A VEKE úgy véli, hogy a probléma hátterében a menetrend rossz szervezése áll. A szervezet közleménye szerint a "MÁV-csoport minden szintjén a hatékonyságra való törekvés teljes hiánya és a vasúttársaság mûködésére jellemzõ általános pazarlás mellett a szabályrendszerek elavultsága is meghúzódik". Szerintük a menetrend meghatározásánál nem figyelnek az utasok érdekeire és hiányzik a szakmai felügyelet.
Az egyesület arra is felhívja a figyelmet, hogy ahol mégis lecserélik a régi vonatokat az újra, ott sem a szükséges körültekintéssel járnak el. Hétvégenként például FLIRT motorvonatok járnak a Dunakanyarban, de a kapacitásuk kevés lesz a jó idõ beköszöntével, amikor egyre többen mennek majd arra kirándulni.

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player