Az újság szerint a birtokukba került egy rejtélyes, majdnem 9 milliárd forint értékû "tanácsadói" szerzõdés illetve a projekt szerzõdéseit úgy kötötték, hogy a kivitelezõk diktálhatták a feltételeket, ráadásul a lap szerint nincs független ellenõrzõ mérnöke sem a beruházásnak. A cikk címében ítéletet mond a lap a hatóságok helyett, és a metróépítés vezetõit gyakorlatilag korrupcióval rágalmazza meg - olvasható a DBR szerdai közleményében.
A közlemény szerint, a beruházás honlapján - 40 egyéb szerzõdés mellett - annak a mérnökcégnek a "rejtélyes" szerzõdése is fent van évek óta, amelyik a projekt menedzselését végzi. Ilyen mérnökcég közremûködése és ellenõrzõ tevékenysége nélkül nem is lehet hasonló nagyberuházásokat indítani, hiszen ez a kötelezõ mérnöki feladatokat látja el. A mérnökcégen kívül pedig egy nemzetközileg is elismert független szakmérnök látja el a 4-es metró mûszaki, jogi és törvényességi felügyeletét - írja a közlemény.
Korábban arról számolt be a lap, hogy feltehetõen lopják a vasat a metróépítésrõl, hiszen az egyik olvasója "rejtélyes" vaselemekre bukkant egy lerakóhelyen. Késõbb kiderült, hogy fel nem használt hulladék volt, amit nem fizetett ki a DBR a vállalkozónak. De megírta már a lap egyebek mellett azt is, hogy a metróépítés miatt apadt a Feneketlen tó, vagy azt, hogy illegálisan szállított földet az egyik alvállalkozó, holott egyiknek sem volt valóságalapja - olvasható a projektigazgatóság közleményében.
A DBR jogi lépéseket tesz a lap ellen, illetve felszólítják a Blikket, hogy a jövõben próbáljon meg a tényekre szorítkozni, illetve a tényeket ne úgy összemosni, hogy azzal a 4-es metró beruházás negatív színben tûnjön fel.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!