Tatai-TĂłth András, az MSZP-frakciĂł Oktatási Ă©s kulturális munkacsoportjának vezetõje a FĂĽggetlen HĂrĂĽgynöksĂ©gnek elmondta: azon az Ăşton kell tovább menni, amit az Ăšj Tudás elnevezĂ©sĂ» programmal már megkezdtek. Ennek a fõ cĂ©lja, hogy Ăşgy alakuljon át a magyar közoktatási rendszer, hogy minden egyes gyermeket - bármilyen társadalmi körĂĽlmĂ©nyek közĂĽl is indul - egĂ©szsĂ©ges, munkavállalásra kĂ©pes felnõttĂ© neveljen.
Tatai-TĂłth András szerint az egyik legfontosabb az emeltszintĂ» Ă©rettsĂ©gi kĂ©rdĂ©se, amely egyaránt Ă©rinti a köz- Ă©s a felsõoktatás terĂĽletĂ©t is. Azt szeretnĂ©k elĂ©rni, hogy egy áttekinthetõ rendszere legyen az emeltszintĂ» Ă©rettsĂ©gi megkövetelĂ©sĂ©nek. "Ennek az a lĂ©nyege, hogy bármelyik felsõoktatási intĂ©zmĂ©ny alap szakjára ugyanabbĂłl az egy vagy kĂ©t tárgybĂłl kelljen emeltszintĂ» vizsgát tenni" - magyarázta Tatai-TĂłth András. Ez az intĂ©zkedĂ©s a vĂ©gzõs közĂ©piskolai diákok motiváciĂłját erõsĂtenĂ©, valamint a felsõoktatási kĂ©pzĂ©s erõsödĂ©sĂ©t is szolgálná, hiszen csak emeltszintĂ» Ă©rettsĂ©givel lehetne bekerĂĽlni az intĂ©zmĂ©nyekbe.
A pedagĂłguskĂ©pzĂ©st Ă©s továbbkĂ©pzĂ©st is megváltoztatnák, de nem teljes átalakĂtást terveznek. Itt a legfontosabb változás az lenne, hogy a pedagĂłgusnak nem lenne kötelezõ megjelenni azokon a továbbkĂ©pzĂ©seken, amelyek nem igĂ©nylik a jelenlĂ©tĂ©t, tehát nem gyakorlati kĂ©pzĂ©sek. Ilyenkor elĂ©g lenne, ha maga sajátĂtaná el az anyagot, Ă©s ebbõl egy vizsgát tenne.
"Minden olyan intĂ©zkedĂ©s, amelyet most meg akarunk lĂ©pni, a minõsĂ©g javĂtását szolgálja, Ă©s azt, hogy a rendszer a társadalmi feladatát jobban elvĂ©gezze" - jelentette ki a politikus.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!