Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Színházi világnapi programok Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Magazin
Uccai dumák
Jégesõ, világvége
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Megálmodta, megtervezte saját szupersportautóját
Közlekedés, közlekedési elõrejelzés Közlekedés, közlekedési elõrejelzés
A Gazdasági Versenyhivatalhoz fordult az LMP a vasútfinanszírozás ügyében
Független Hírügynökség   2009 November 12, Thursday  

Ágazati vizsgálat lefolytatását kezdeményezte a szállítási piacon a Lehet Más a Politika (LMP) a Gazdasági Versenyhivatalnál (GVH) - hangzott el a párt csütörtöki sajtótájékoztatóján.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF
A párt szerint míg a vasúti szállítás költségei teljes mértékben magukba foglalják a pályahasználatot is, addig a közúti ágazatban a szállítás infrastruktúra-használatának költségeit jórészt adókból finanszírozzák, ezzel indokolatlan versenyelõnyt biztosítva az adófizetõk pénzén a közúti ágazatnak.

Az LMP szerint a vasúti pályahasználati díj mértékét úgy állapítják meg, hogy az a teljes éves fenntartási költséget fedezze. A közúti teherforgalmi útdíj ehhez képest rendkívül alacsony, az úthálózat karbantartása a többszöröse az így beszedett díjnak. Így a párt szerint a "használó fizet" elv a közúti ágazatnál nem érvényesül, vagyis az egyik alágazat (vasúti szállítás) esetében az állam szinte teljes egészében beszedi az infrastruktúra fenntartáshoz szükséges díjakat az amortizációt okozó gazdasági társaságoktól, a másikban (közúti szállítás) azonban az infrastruktúra fenntartását szinte teljes egészében adókból finanszírozza, az utak elhasználódásáért felelõs nehéz gépjármûvektõl beszedett díjak a felmerülõ költségek töredékét sem fedezik.

Az LMP álláspontja szerint ezért ma nincs tisztességes verseny a szállítási piacon, aminek oka az állam eltérõ díjpolitikája a két alágazat esetében.

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player