Azonban döntés még nincs, és a kormánypárti képviselõk is keményen lobbiznak azért, hogy egy-egy vonal megmaradjon. Így a szentesi polgármester szerint a Szentes-Kiskunfélegyháza vonalat sikerült megmenteni. A végleges lista a közlekedési minisztérium szerint október végére áll össze.
Bedõ Tamás a csongrádi vasútállomáson tartott sajtótájékoztatóján elmondta: sikerült megmenteni ezt a vasútvonalat. Regionális nyílt vonalként fog üzemelni a továbbiakban, a szûkített 38-as listában már nincs benne, vagyis folyamatos lesz a személy- és áruszállítás - mondta a csongrádi polgármester. A vasútvonal ráhordó feladatokat lát el, ami azt jelenti, hogy a fõváros és Szeged felé tartó gyorsvonatokat érhetik el ezekkel a személyvonatokkal az utasok.
Szirbik Imre, Szentes polgármestere jelenleg a Szentes és Orosháza közötti vonalszakasz megmentéséért lobbizik. Eddig hiába, ez a szakasz egyelõre rajta van a szûkített 38-asként emlegetett listán, amely már volt 40-es, és 37-es is.
Ez napról napra változik, hiszen a tárgyalások a kistérségekkel folyamatosak, nyilvánvaló, hogy az eddig a sajtóban megjelent adatok valamilyen szintû köztes információt jelentenek, végleges döntések még nincsenek - mondta a Független Hírügynökség kérdésére Szirbik Imre.
A Független Hírügynökség kérdésére a közlekedési tárcánál megerõsítették: döntés még nincs, de október végéig mindenképpen eldõl, hogy melyek azok a vasútvonalak, ahol jövõre szünetelni fog a személyszállítás.
A hivatalos magyarázat szerint a busz- és vonatközlekedés közötti párhuzamosságokat szeretnék megszüntetni, de az is tény, hogy a MÁV jövõre 40 milliárd forinttal kap kevesebbet, mint az idén, vagyis a cégnek mindenképp spórolnia kell.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!