A Lada a szocialista ipar egyik legnĂ©pszerĂ»bb termĂ©ke volt, fõleg a '80-as, '90-es Ă©vek környĂ©kĂ©n Ă©lte virágkorát. Az egykori KGST autĂłk kĂnálatábĂłl sokan szerettĂ©k Ă©s választották viszonylagos megbĂzhatĂłsága Ă©s tartĂłssága miatt. A tartĂłsságot mi sem bizonyĂtja jobban, minthogy mĂ©g most is számos pĂ©ldánya rohangál kis hazánk Ăştjain, igaz nĂ©melyik már csak földĂşton "teljesĂt szolgálatot". Talán kevesen tudják, de az orosz AvtoVAZ által gyártott Lada szĂł jelentĂ©se a szláv mitolĂłgiában az ifjĂşság Ă©s a szĂ©psĂ©g istennõje, ma talán ez megmosolyogtatĂł, de saját korában viszonylag tetszetõsnek hatott a klasszikus "kocka" forma.
A szovjet Ă©ra legnĂ©pszerĂ»bb autĂłjának mĂ©g mindig vannak fanatikus hĂvei Magyarországon, melyre a kisteleki találkozĂł is jĂł pĂ©lda. Az augusztus 9-i felvonulásra nem kevesebb, mint 45 autĂł sorakozott fel Ă©s vonult körbe Kistelek utcáin, hogy azután egy áruház parkolĂłjában pihenjenek meg egy rövid idõre a ladások. Az emberek integettek Ă©s fĂĽtyĂĽltek a nĂ©pes csapatnak, hiszen ennyi kocka Ă©s kerek lámpás Ladát ritkán látni egy tömegben. A reggeli szlalomversenyt, majd a felvonulást követõen ismĂ©t az aszfalt-keverõ telep felĂ© vettĂ©k az irányt, ahol pĂ©ldául difi dobás, valamint fĂ©ltengely kitartás várta a bátrabbakat. Az egyĂ©ni megmĂ©rettetĂ©sek után jöhettek a csapat versenyek, ahol a TalálĂ©kony, a TurbĂł Piton, a Kis ĂĽgyesek, a GlobĂł Kft. Ă©s a "Horti ĂĽl a zöld lován" csapatok mĂ©rtĂ©k össze tudásukat.
Az alkatrĂ©sz felismerõ tĂşra után dinnye evõ Ă©s lĂ©ggömb pukkasztĂł verseny vette kezdetĂ©t. A furfangos feladatok sora itt azonban mĂ©g nem Ă©rt vĂ©get, hiszen egy Wartburg alvázát kellett szlalomozva tolni, melyet traktor gumi hajtĂł verseny követett. A verseny vĂ©gĂ©re maradt a legĂ©rdekesebb program, a sörcsuszi. Egy kivĂ©nhedt eisenachi Wartburg szolgált egy csĂşszda támasztĂ©kául, amely egy kis gumimedencĂ©ben vĂ©gzõdött. A vizes csĂşszdán kellett a csapatok egyik tagjának felmászni, majd a sörrel töltött poharat átadni a csapattársnak, akinek bĂłják között futva kellett átadnia a következõ embernek a "folyĂ©kony kenyĂ©rrel" teli mĂ»anyagpoharat, aki gumik között lĂ©pkedve öntötte bele a sört, stĂlszerĂ»en egy kimustrált Lada szelepfedelĂ©be. A rĂ©sztvevõk levezetĂ©s kĂ©pen pedig Lada logĂłkat festettek az aszfaltra.
A résztvevõ csapatok között az alábbi sorrend alakult ki a nap végére:
I. Találékony csapat 77 pont
II. TurbĂł Piton csapat 59 pont
III. Kis ĂĽgyesek csapata 30 pont
IV. Horti ül a zöld lován csapat 29 pont
A találkozĂłn kerestĂ©k az autĂłk LEG-jeit is, Ăgy dĂjazták pĂ©ldául a legöregebb Ladát, amely egy rĂşzsai 1977-es KGST autĂłcsoda lett. A legmesszebbrõl OrosházárĂłl Ă©rkeztek a rendezvĂ©nyre, mĂg a találkozĂł legeredetibb Ă©s "legeredetibb szagĂş" Ladája is egy KecskemĂ©trõl Ă©rkezett jármĂ» lett. A leggatyább elismerĂ©ssel pedig ezentĂşl egy vásárhelyi zöld Lada tulajdonosa bĂĽszkĂ©lkedhet.
ElismerĂ©sben rĂ©szesĂĽlt mĂ©g a "Legteccõbb Lada", valamint szintĂ©n a programot szĂnesĂtette mĂ©g a leghangosabb kipufogĂłzaj verseny, illetve a durranásig forgatott gumifĂĽstölĂ©s is.
A sok VAZ 2103-as, azaz ezerötös Ă©s 2101-es mellett a legtöbben a legendás kockalámpás 2105-ös Ladával Ă©rkeztek az összetartásra. Ilyen cĂm ugyan nem volt, de az egyik legkĂĽlönlegesebb Zsiguli egy 3,8 cm3-es amerikai V8-as motorral szerelt pĂ©ldány volt, az erõforrást vĂ©lhetõleg "cipõkanállal" kellett beprĂ©selni az eredeti 1,2-es helyĂ©re. A találkozĂłnak lesz folytatása, oktĂłberben egy igazi vĂ©rbeli Lada versenyre várják az Ă©rdeklõdõket.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!