Egy egyszerĂ» "halandĂłnak" eszĂ©be sem jutna a Porsche egyik legbrutálisabb erõgĂ©pĂ©nek, a 911 Turbo-nak a motortuningja. A nĂ©met sportautĂł vásárlĂłinak jelentõs százalĂ©kának bõven elegendõ a 3,6 literes soros hathengeres biturbĂł boxermotorjának 480 lĂłereje, igen ám de ott van a fránya kisebbsĂ©g, akik bizony mindig többet Ă©s többet szeretnĂ©nek. Nos, nekik kĂ©szĂĽlt a Sportec izmosĂtĂł kĂşrája, amelynek az alkalmazásával szinte "helybõl felszáll" a farmotoros sportautĂł.
A svájci precizitással dolgozó tuning cég SPR1 névre hallgató 911 Turbója a gyári ménes helyett nem kevesebb, mint 858 lóerõt csikar ki a szépséges autóból, mégpedig 8.200-as percenként fordulatszám mellett. A brutális erõt egy 6 sebességes manuális váltó juttatja el, ráadásul mind a négy kerékhez.
A mindössze 1.345 kg-os erõgĂ©p esetĂ©ben ez azt jelenti, hogy a lĂłerõ/sĂşly hányadosa elĂ©g impresszĂv, hiszen minden kilogramm mozgatásához 0,637 lĂłerõ jut. A Sportec adatai szerint az SPR1 kevesebb, mint 3 másodperc alatt teljesĂti a százas sprintet, mĂg 300 km/h-ig is csak 18,9 mp-nek kell eltelnie. A svájci tuning mĂ»hely szerint a villámgyors "atlĂ©ta" vĂ©gsebessĂ©ge meghaladja a 380 km/h-át, melyet az olasz nardoi ringen bizonyĂtottak is.
A jelentõsen megnövekedett teljesĂtmĂ©ny elviselĂ©sĂ©hez egyedi titán hajtĂłkarokat is alkalmazott a Sportec. Az autĂł belterĂ©t is a sportosság jegyĂ©ben alakĂtották ki, hiszen számos karbon elem dĂszĂti pĂ©ldául a kormányt Ă©s a közĂ©pkonzolt is. Az aktĂv felfĂĽggesztĂ©s mellett F1 stĂlusĂş hatalmas kerámia tárcsákat Ă©s kompozit elemeket is kapott az SPR1 911 Turbo. A brutális 20 colos alufelni garnitĂşra már csak hab a tortán, amely termĂ©szetesen a jobb tapadást Ă©s Ăşttartást is elõsegĂti. Sõt a Sportec mĂ©g a maximális biztonságra Ă©s kĂ©nyelemre is gondolt, hiszen bukĂłkeretet Ă©s bõr/alcantara kiegĂ©szĂtõket helyezett el a Porsche belsejĂ©ben.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!