Kedves Székely úr! Lehetne másképpen is beszélgetni veled? Nem jó, ha indulatos vagy.
"...belegebedne minden jampi, aki frenkizni jár parkolni a kurvajó Audijával a Belvárosba. ...üljön buszra csessze meg. Az hogy minden kis vakarék urizálásra használja az autókáját, nem jönne be nálam. Az a baj, hogy a sok elmebeteg elhiszi, hogy akkor vagy ember, ha van autód."
" LÁSSÁK AZ AUTÓSOK, HOGY NINCS TÖBB HELY! Rohadjanak meg dugókban és álljanak csak fél órát egy keresztezõdés elõtt."
Varga
2004-10-20 22:06 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Én se szoktam rövideket írni, de ez a 16-os széria nem semmi! :-)
Laci, ha enterrel dupláz, akkor próbáld meg egérrel! :-)
----------
"A szakirodalommal kapcsolatban meg talán ideje kijelenteni, hogy olyan, mint Nostradamus jóskönyve: mindent és mindennek az ellenkezõjét alá lehet vele támasztani. :-)"
Tényleg vicces, hogy fél nap alatt hogy megváltozott a hozzáállásod vele kapcsolatban, mihelyt kiderült, hogy amit te "nem egyoldalú"-ságnak véltél az, csak fáradtságból (?) eredõ elnézés volt. De sebaj, attól az a könyv nem lesz rosszabb.
"Már hogyne lenne, Gábor?"
Ebben a tiéd a pont, ezt én nem gondoltam teljesen végig.
Csakhogy a Belvárosban nem túl sok új építés várható. Az újak alá tehetsz mélygarázst, de a régiek alá nemigen. Bár lehet, hogy ahhoz is csak jó építész kell, nem tudom...
A korábban is említett decentralizáció (okmányiroda, stb.) lehet még egy fontos eleme a majdani megoldásnak. A környék községeibõl ingázók esetében a távmunka, a nyilvánvalóan meg nem épülõ HÉV-ek helyett autóbuszos behordás és a P+R-ek (esetleg B+R) létesítése segíthet elkerülni a káoszt.
Pl. ha elég merész vagyok, akkor a reptérnél egy nagy parkolót képzelek el, ahova kimegy (a két vasútvonalat NEM szintben keresztezve) a 3-as villamos, persze a Dugonics tértõl kifelé is két vágánnyal és nem bengálikkal. :-) Vagy a 4-es végállomáson egy kerékpáros tárolóhely a Baktóból jövõknek.
De ez a repteres villamos jöhet Dorozsma felõl is (azaz továbbmehet arra), ahol a szélekrõl be lehet menni biciklivel a villamos gerincvonal egy-egy megállójához.
Ilyenekrõl is olvashatsz a szagirodalomban (111. oldaltól). :-))
2004-10-20 20:44 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Tartod továbbra is az állításod, miszerint: "A megoldást eddig még SEHOL nem abban találták meg a városvezetõk a fejlett világban, hogy az autózás helyett, sõt az autózás rovására a kerékpározást támogatták volna."?
Ha tájékozatlan vagy, akkor kérdezz és ne állíts blõdségeket!
Végül különösen ajánlom figyelmedbe az általad oly nagy szeretettel emlegetett Amerikát:
"USA
Az Egyesült Államok Szövetségi kormánya a nagyarányú egyéni gépjármûforgalom ellensúlyozására támogatási rendszert dolgozott ki és mûködtet a nem motorizált közlekedési módok, a kerékpáros és gyalogosforgalom, mint alternativ utazási forma fejlesztésére. Több állam és metropolisz próbálja helyi szinten is megvalósitani azt a két fõ célt, hogy (1) a gyaloglás és a kerékpáros utazások aránya az 1990-es 8%-os szintrõl 15 év alatt a duplájára növekedjen, és (2) közben 10%-kal csökkenjen a gépkocsik és a gyalogosok ill. kerékpárosok közötti balesetek száma. A kormány e célból kidolgozott egy cselekvési programot (ISTEA = Intermodal Surface Transportation Efficiency Act), amelyet részletes szakmai ajánlással (National Bicycling and Walking Study) és pénzügyileg is (éves szinten mintegy 200 millió dollárral) alátámasztott. Eredményes programokról kaptunk tájékoztatást Oregon (Effective Cycling Program), Calofornia (San Francico Bicycle Program), Florida (Bicycle Safety Education Program) és Washington D.C. (Rails-to-Trails) államokból. Ezeknek a sikeres programoknak igen erõs a társadalmi támogatottsága is, amelyet országos ill. regionális szervezetek összefogása jelent. (Bicycle Federation of America, League of American Bicyclists)
A San Francisco-i kerékpárközlekedés-fejlesztési programnak (1995-2000), több érdekes sajátossága van. A Parkolási és Közlekedési Fõosztály összevont parkolási és kerékpározás-fejlesztési programot dolgozott ki és irányít. Az alapelv itt is a túlzott autóhasználatról való leszoktatás. Ezért a rekreációs (egészségvédelmi) programok mellett - a levegõtisztasági progamhoz kapcsolódóan - a kerékpáros munkábajárást preferálják kerékpártárolók elhelyezésével és a munkaadók adótámogatásával. A programcsoport telefonos/internetes „forró drótot” müködtet (Bicycle Commuting Info Hot-line), amelyet a munkába és iskolába rendszeresen kerékpárral járók vehetnek ingyen igénybe, így a visszajelzések alapján akár azonnali intézkedések is tehetõk a közlekedésbiztonság érdekében.
Végül különösen ajánlom figyelmedbe az általad oly nagy szeretettel emlegetett Amerikát:
"USA
Az Egyesült Államok Szövetségi kormánya a nagyarányú egyéni gépjármûforgalom ellensúlyozására támogatási rendszert dolgozott ki és mûködtet a nem motorizált közlekedési módok, a kerékpáros és gyalogosforgalom, mint alternativ utazási forma fejlesztésére. Több állam és metropolisz próbálja helyi szinten is megvalósitani azt a két fõ célt, hogy (1) a gyaloglás és a kerékpáros utazások aránya az 1990-es 8%-os szintrõl 15 év alatt a duplájára növekedjen, és (2) közben 10%-kal csökkenjen a gépkocsik és a gyalogosok ill. kerékpárosok közötti balesetek száma. A kormány e célból kidolgozott egy cselekvési programot (ISTEA = Intermodal Surface Transportation Efficiency Act), amelyet részletes szakmai ajánlással (National Bicycling and Walking Study) és pénzügyileg is (éves szinten mintegy 200 millió dollárral) alátámasztott. Eredményes programokról kaptunk tájékoztatást Oregon (Effective Cycling Program), Calofornia (San Francico Bicycle Program), Florida (Bicycle Safety Education Program) és Washington D.C. (Rails-to-Trails) államokból. Ezeknek a sikeres programoknak igen erõs a társadalmi támogatottsága is, amelyet országos ill. regionális szervezetek összefogása jelent. (Bicycle Federation of America, League of American Bicyclists)
A San Francisco-i kerékpárközlekedés-fejlesztési programnak (1995-2000), több érdekes sajátossága van. A Parkolási és Közlekedési Fõosztály összevont parkolási és kerékpározás-fejlesztési programot dolgozott ki és irányít. Az alapelv itt is a túlzott autóhasználatról való leszoktatás. Ezért a rekreációs (egészségvédelmi) programok mellett - a levegõtisztasági progamhoz kapcsolódóan - a kerékpáros munkábajárást preferálják kerékpártárolók elhelyezésével és a munkaadók adótámogatásával. A programcsoport telefonos/internetes „forró drótot” müködtet (Bicycle Commuting Info Hot-line), amelyet a munkába és iskolába rendszeresen kerékpárral járók vehetnek ingyen igénybe, így a visszajelzések alapján akár azonnali intézkedések is tehetõk a közlekedésbiztonság érdekében.
"AUSZTRÁLIA Az 500 részvevõvel megrendezett VELO AUSTRALIS konferencián (Perth-Fremantle, 1996) - amelyen lehetõség volt összehasonlitani az európai és ázsiai fejlesztési lehetõségeket és gyakorlatot - a kulcsmondatot a „Gondolkodj globálisan és cselekedj lokálisan” mintájára a következõképp fogalmazták meg: „Bicycles: a Global Solution to Local Problem”, amely azt sugallta, hogy a városokban állandósuló forgalmi dugók feloldására bátrabban lehet és kell figyelembe venni, alkalmazni a világ legnépszerûbb, rövid távon leghatékonyabb, környezetkímélõ közlekedési eszközét: a kerékpárt."
A kerékpározást támogató szövetségi-, tartományi- és városi szintû tézisek és koncepciók. (...) Sok településen a kerékpáros forgalom átvette normális rendeltetését a munkába járási, a képzési (oktatási), a bevásárló- és szabadidõ-forgalomban. Erre különösen jó példa Graz városa, ahol a belváros nagy területén bevezetésre került az u.n. Tempo 30-as forgalomcsillapitás."
National Cycling Strategy (NCS) & National Cycling Network (NCN)
A NCS 1996-ban történt meghirdetésével a Kormányzat azt a közlekedési célt kívánja elérni, hogy az Egyesült Királyság területén megduplázódjon a kerékpárhasználat aránya 2002-ig, és megnégyszerezõdjön 2012-ig. Jelenleg a belföldi utazások csupán 2 %-a történik kerékpárral, szemben a sok (fõleg észak-)európai ország tipikusnak mondható 10-15 %-os értékével. (...) A Fehér Füzetek számos olyan kezdeményezést is ismertet, amelyek már folyamatban vagy kidolgozás alatt vannak, közöttük "A közutak forgalom-csökkentése" c. tervezési segédletet."