Rákérdeztem. A kategóriák léteznek. A gond csak az, hogy a kategóriák érvényesítéséhez a központot fel kell világosítani, hogy katasztrófa van. Ekkor csak az adott kategóriájú elõfizetõk tudnak telefonálni. De egy évvége miatt nem fogják egyik központot sem katasztrófa üzemmódba kapcsolni, úgyhogy marad a nehézkes telefonálás/smsezés éjfél és egy óra között. A mentõk, rendõrök, tûzoltók számára is. Fõképpen, ha a bázisállomás és a központ között dugult be a csatorna. Mert a bázisállomásnak a központon beállított kategóriákrõl gõze sincs.
Mert nemhogy telefonálni, de egy sms-t nem lehetett elküldeni január elsején hajnali egyig... És a telefonközpontokban nincs olyan kategória, hogy "ez a szám mindig tudjon telefonálni". Ha lenne is, akkor késõbb, az átviteli út valamelyik állomásának "tölcsérjében" biztosan megszûnne ez a prioritás.
Speciel ezt konkrétan tudom, hogy ilyen elsõbbségi szabályokat minden rendszeren be lehet állítani.
Lehet. De holnap rákérdezek az egyik ismerõsömnél, hogy ezt milyen kategóriákkal tartja megvalósíthatónak a Szegedet kiszolgáló telefonközpontokban.
Mert nemhogy telefonálni, de egy sms-t nem lehetett elküldeni január elsején hajnali egyig... És a telefonközpontokban nincs olyan kategória, hogy "ez a szám mindig tudjon telefonálni". Ha lenne is, akkor késõbb, az átviteli út valamelyik állomásának "tölcsérjében" biztosan megszûnne ez a prioritás.
Speciel ezt konkrétan tudom, hogy ilyen elsõbbségi szabályokat minden rendszeren be lehet állítani. Amúgy nekem elmentek az sms-eim szilveszter éjjelén... :-)
Annyit még, hogy rendõr ismerõseim a rendõrségen belül amúgy is ingyenesen használható mobilon szoktak egymással értekezni....
Vajon minek kell a rendõröknek külön telefonhálózat?
A TETRA rendszerre gondolsz? Az egy cseppet több, mint telefonhálózat. Vagy lemaradtam valamirõl?
Mellesleg talán érdemes tudni, hogy olyan URH rádiót, amivel a rendõrségi forgalmazást hallani lehet, mintegy 30-40eFt-ért vásárolhat bárki és ráadásul legálisan hallgathatja is a frekvenciát. Épp ezért évek óta gyakorlat a rendõröknél, hogy ha kell, akkor telefonon hívja fel az ügyeletest.
Vajon minek kell a rendõröknek külön telefonhálózat? Miért nem tudnának modbilon telefonálgatni? Fogalmam sincs, hogy ez indokolt vagy se, de szerintem itt hatalamas pénzeket költ az ország olyasmire, ami nem volna feltétlen szükséges...
Mert nemhogy telefonálni, de egy sms-t nem lehetett elküldeni január elsején hajnali egyig... És a telefonközpontokban nincs olyan kategória, hogy "ez a szám mindig tudjon telefonálni". Ha lenne is, akkor késõbb, az átviteli út valamelyik állomásának "tölcsérjében" biztosan megszûnne ez a prioritás.
Én gondolkodás nélkül is tudom a jó választ!Ugyanúgy, ahogy a "gellert"kapott Kellernek sem sikerült bebizonyítania: azaz jogba nem ütköztek, de etikailag, morálisan viszont,lehet, hogy nem voltak korrektek. De ezt már minimum a privatizáció kezdete, de legalább a Tocsik-ügy óta tudjuk, sajnos!