A Volán-társaságok, a MÁV állami ártámogatásának leépítése, a diákkedvezmények megszüntetése egy dolgot biztosan maga után von: az agglomerációs, a városi és távolsági közlekedésben tovább nõ majd a személygépjármûforgalom szerepe. Ez elfogadhatatlan. Álszent az a kormányzat, amely környezetvédelmi adót szed a benzin után, de a tömegközlekedést szétveri, szétrohasztja. Vagy álszent és mohó, mert ezt még meg is fizetik neki..
Székely László at http://
2004-10-21 13:34 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
A Volán-társaságok, a MÁV állami ártámogatásának leépítése, a diákkedvezmények megszüntetése egy dolgot biztosan maga után von: az agglomerációs, a városi és távolsági közlekedésben tovább nõ majd a személygépjármûforgalom szerepe. Ez elfogadhatatlan. Álszent az a kormányzat, amely környezetvédelmi adót szed a benzin után, de a tömegközlekedést szétveri, szétrohasztja. Vagy álszent és mohó, mert ezt még meg is fizetik neki..
Székely László at http://
2004-10-21 13:32 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
"Demszky úgy látja, a "motorizációs fejlõdés" jóval gyorsabb ütemû, mint a közúthálózat fejlesztése, ezért a közlekedés rendjének biztosítására az egyetlen lehetséges alternatíva a tömegközlekedés fejlesztése." (http://index.hu/politika/belfold/bkv0925/)
Székely László at http://
2004-10-21 13:24 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Valóban gáz a tömegk. Igazából szerintem lobbiérdekbe ütközik a tömegközlekedés fejlesztése. Gondoljuk végig: ha magas színvonalú, kényelmes és legfõképpen gyors és kiszámítható a tömegközlekedés, akkor ki ülne autóba? És ha nem ül senki autóba, ki veszi meg azt a temérdek benzint, fizeti a temérdek adót stb? Egy MOL-os informátoromtól tudom, hogy a szénhidrogénlobbi kemény nyomást gyakorol a nyolcvanas évek vége óta a magyar kormányzatra, hogy a tömegközlekedést ne támogassa, illetve fokozatosan vonja el a forrásokat. ez valóban sokmindent megmagyaráz, hogy miért is rohad szét a tömegközlekedés..
Székely László at http://
2004-10-21 13:19 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
idézet Vargától: "Valamiért ennek ellenére (lsd.: kép) is autóban ülnek az emberek. Megmondom, mi lehet a bajuk: nem, nem jampik, nem is rongyrázó plázacicák ahogy esetleg te feltételezed. :-) Talán nem a munkahelyüktõl egy köpésre laknak, a város nem épített ki HÉV-et, stb. ezért KÉNYSZERÛSÉGBÕL autóznak. Ha majd Szõregrõl, Tápéról, Dorozsmáról, Domaszékrõl, Tiszaszigetrõl, stb. lesz kényelmes, tiszta, télen fûtött, esetleg nyáron klimatizált, 10 percenként induló, 10 perces menetidõvel Szeged belvárosába repítõ tömegközlekedési járat, akkor az a sok autós átcsábítható lesz az olcsóbb, környezetgazdaságosabb megoldás felé. De egy öltönyös fazontól ne várd el, hogy a Mars téren a kofák közé beáll a 45 fokos nyári napra a buszt várni, ami késik 8 percet és megtesz 40 Km-t 1 óra alatt. Nem sznobizmusból nem fog ilyet tenni, hanem mert a mai világban erre a tökölésre nincs idõ, ennnél még autóban is kényelmesebb 5-6 percet várni a piros lámpánál és 5-6 percig parkolót keresni. Közben télen-nyáron 22 fok van, nem izzadsz bele a ruhádba egy fontos tárgyalás elõtt mintha motoroznál, gyalogolnál 4 Km-t vagy tekernél ugyanennyit, lehet telefonálni, stb."
Szóval van mit javítani a tömegk.-n! Vargának tökéletesen igaza van ebben. Tudom, hogy autóból kerékpárra nem lehet átültetni az embereket. Ezért nem félek, hogy a kerékpárutak felesztése a tömegközlekedést megöli. Mert hogy Vincze Tibi így gondolja.
Székely László at http://
2004-10-21 13:13 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Még egy érv, amiért az ingázók - és az autósok - száma duzzadni fog:
"A legolcsóbb lakóhely címért versengõk között azonban nem hirdethetõ eredmény. A dobogóra talán azok az ingázók kerülhetnek, akik a város és a falu között élik zaklatott életüket. Õk élvezhetik mindkét településtípus elõnyeit. És persze szenvedik hátrányait."
"Míg 1980-ban a munkavállalók 14, addig 1990-ben 15, 2001-ben 20 százaléka ingázott munkahelye és lakóhelye között."
http://www.delmagyar.hu/cikk.php?id=77&cid=81139
Varga
2004-10-21 08:52 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Bocs, természetesen arra gondoltam, hogy az önkormányzat dolgozóinak fenntartott parkolóhelyeken kellene ilyen gépeket (mondjuk a Városháza mögött) elhelyezni...
Varga
2004-10-20 23:17 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
És íme, még egy ötlet amit Szegeden is be kell vezetni, kötelezõen pl. az önkormányzat által fenntartott parkolóhelyeken:
http://www.totalparkingsolutions.co.uk/PARK2.html
Ezt tényleg nézzétek meg! Double-parking system for 2 cars Lifting time of just 60 seconds! Requires almost no preparations prior to installment No dependence between the cars The lifting platform rotates Always faces the trafic direction Smooth and Silent Lifting time of only 1 minute No digging required No hydraulic parts - no oil drifting No need for especial mounting Electric device operated Requires minimum maintenance
Varga
2004-10-20 23:02 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Nem tudom megértetni veled, hogy a világon SEHOL nem a kerékpározás elõsegítése oldotta meg a gondokat (vagy enyhítette azokat), hanem a kérdéskör KOMPLEX orvoslása. Ebben a kerékpározás szabályozása, segítése csak egyetlen kis apró elem, semmi több.
Egyszerre kell fejleszteni a tömegközlekedést, úthálózatot, utakat, közlekedési morált, szabályok betartatását (autós csak úgy parkolhat járdára ha azt tábla engedi és nem vehet el 1,5 méternél többet - így ha a babakocsit sem lehet tõle eltolni, ahogy te írtál le egy esetet, akkor SZABÁLYTALANUL parkol az illetõ, ha ilyet látsz és az bosszant, hívj rendõrt; van ország, ahol ilyenkor a parkolás határát jelzõ csíkot a szabálytalan autóra hosszában felfestik a szélsõséges városi környezetvédõk) mindent egyszerre fejlesztenek, harmonikusan, nem egyiket a másik rovására.
Lehet álmodozni arról, hogy Szeged majd olyan lesz mint a holland Groningen, és minden bicikli mindenkié lesz mint Amszterdamban, de hát Hollandia a földkerekség abszurd országa. Itt soha nem fog az emberek 50%-a biciklit tekerve dolgozni járni és ha a többség nem teszi ezt szívesen (inkább autózik, buszozik, villamosozik, sétál) akkor nem is kell erõszakoskodni a bicikliseknek sem, nem kell a többi emberben "jampit", "elmebeteget", "urizálót" látni csak mert az szeret mondjuk V6-os benzines autóban ücsörögni a dugóban. Ha olyan majom, hogy ez neki így is jó, vagy mert neki valamiért ez az egyetlen járható módszer (mert rokkant, mert 120 Kg csomagot szállít, mert nagybavásárlásra megy du., mert 12 helyre kell elmennie 8 óra alatt, mert influenzás, mert mit tudom én) akkor tegye!
Sok az autó? Igen. Túl sok? Talán. De nézegesd ezt a képet: http://www.meshnetworks.com/graphics/photos_diagra ms/applications/traffic_jam.jpg Valamiért ennek ellenére (lsd.: kép) is autóban ülnek az emberek. Megmondom, mi lehet a bajuk: nem, nem jampik, nem is rongyrázó plázacicák ahogy esetleg te feltételezed. :-) Talán nem a munkahelyüktõl egy köpésre laknak, a város nem épített ki HÉV-et, stb. ezért KÉNYSZERÛSÉGBÕL autóznak.
Ha majd Szõregrõl, Tápéról, Dorozsmáról, Domaszékrõl, Tiszaszigetrõl, stb. lesz kényelmes, tiszta, télen fûtött, esetleg nyáron klimatizált, 10 percenként induló, 10 perces menetidõvel Szeged belvárosába repítõ tömegközlekedési járat, akkor az a sok autós átcsábítható lesz az olcsóbb, környezetgazdaságosabb megoldás felé. De egy öltönyös fazontól ne várd el, hogy a Mars téren a kofák közé beáll a 45 fokos nyári napra a buszt várni, ami késik 8 percet és megtesz 40 Km-t 1 óra alatt. Nem sznobizmusból nem fog ilyet tenni, hanem mert a mai világban erre a tökölésre nincs idõ, ennnél még autóban is kényelmesebb 5-6 percet várni a piros lámpánál és 5-6 percig parkolót keresni. Közben télen-nyáron 22 fok van, nem izzadsz bele a ruhádba egy fontos tárgyalás elõtt mintha motoroznál, gyalogolnál 4 Km-t vagy tekernél ugyanennyit, lehet telefonálni, stb.
Ha a te munkád (szerencsédre!) nem ilyen tempót követel, akkor ezt úgysem érted meg. Akinek meg frenkizésre és majomkodásra kell az autó és ezt csúcsidõben teszi, körbe-körbe autózva 5-ször a Széchenyi teret és a Dugonics teret (mindenki látott már ilyet biztosan) az valóban egy éretlen bolond. De ez a kivétel! A többségnek az autó munkaeszköz.
Varga
2004-10-20 22:45 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Lassan elérjük az 1000-et, ne legyen csúnya ez a millennium.
Már nem elõször írom a Webrádión, de a kerékpárosba még nem tettem be:
„Ha neked van igazad, nincs rá okod, hogy heveskedjél, ha pedig az igazság nem a te részeden van, akkor nem engedheted meg magadnak a heveskedést.” Viselkedj úgy, mint jellemes emberhez illik, légy udvarias és fegyelmezett. És mindannyiszor te leszel a gyõztes, valahányszor olyan ellenféllel kerülsz szembe, akibõl ezek a képességek hiányoznak.