Programajánló
December 2019
H K S C P S V
2526272829301
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31 1 2 3 4 5
Ebben a hónapban
A témakörből


Nem lesz mágnesvasút Németországban
Dízel vs. benzin
Bakay Nándor lezárva
Kerékpárost ütött el a polgármester
Ittasan okozta a balesetet
Villamosok helyett villamospótlók
Lakoovezetek-szaguldozas-keresztezodesek...
Utolsó 7 beszólás


Pick Szeged 2011 nyártól
Szeged problémái
Magántanár
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
Pick Szeged 2011 nyártól
J
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllőn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelőit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerős ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bőrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi műsorán
Jelenlévők
Belépettek:
Bebe (23:54)
Pick Brother (23:50)
szaky23 (22:53)
Abandi (22:14)
szotyi (22:10)
vectragts (22:10)
tala (21:57)
raepid (21:50)
Bembi (21:10)
hamankato (16:57)
lbarralenevi (02:01)
ronald (01:51)
Idealista (01:16)
santaboleny (00:58)
angyi (00:16)
Friss témák
Szeged
Pick Szeged 2011 nyártól
Universitas
Magántanár
Szeged még
Szeged problémái
Aki rátalál Szeged Nagy e-Könyvére...
Pick Sz. Kézilabda
Pick Szeged 2011 nyártól
PICK szurkolók vs. MKB szurkolók fikázós topikja
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
J
Válasz/Re:Pick Szeged 2011 nyártól
2015-VB-Katar-Tippverseny
2014-Dánia-EB-Tippverseny
Tipp - 2013 VB Espana
Játi és Winetu nagy beszégetése a világról
Pick Szeged 2009 nyártól
2012-Férfi EB Tippverseny
2011.Jún. ANKÉT-szurkolói kérdések
Iranyito
sajtótájékoztató
PickFun
A PickFunok hivatalos fóruma
Sz. Beton Vizilabda
Szeged Beton vízilabda fórum
SzTE-Szedeák
Négy között az SZTE-SZEDEÁK
Sport még
A Loki 2009 BL mérkőzései
Politika még
Orbán Viktor teljhatalomra készül
Gazdaság
KSH: tovább csökkentek a reálbérek
Ami a többibe nem fér
Kétségbeesett anyuka
Néhány további témakör
Közlekedés: Motorizált
Közlekedés: Önerős
Közlekedés: Közlekedés még
Kultúra: Számítógép
Kultúra: Filmek
Kultúra: Újságok
Jól-lét: Intim zóna
Jól-lét: Orvoslás
Privát: Pick Szeged zárt fórum
Privát: Információ
FÓRUM FÓRUM

Kezdőoldal | Szálkövetett nézet | Súgó
Keresés:
Aktív témák az utolsó
a legutolsó hozzászólásokat az íróasztalra teheti - a legutolsó hozzászólásokat az íróasztalra teheti
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
Közlekedés Közlekedés még Lakoovezetek-szaguldozas-keresztezodesek...
|< Kezdő < Előző 1 2 3 4 5 6 7 Következő > Utolsó >|
Szerző Hozzászólás
ifj. Nagy Gábor
"a KRESZ szerint egyértelmű a csomópontban, hogy mit kell csinálni"

Igaz. Lehetne egyértelműBB is, de így is az.

"Ezen túl már verdessük a jogszabálymódosítások, a marketing és pszihológia területét"

Rendben. Itt a vége, fuss el véle. :-)

De DERZETT kollega a ma délutáni bejelentkezéskor sem válaszolt. Mondjuk a válaszolás nem mindig az erőssége. :-(
2004-02-20 22:07 (Előzmény: kozlekedo, 2004-02-19 10:20)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
kozlekedo
Bocs, de ez nem az én kérdésem volt, hanem mások kérdése. A válasz pedig az volt, hogy a KRESZ szerint egyértelmű a csomópontban, hogy mit kell csinálni. Az, hogy ezt egyesek nem szeretik, vagy nem tartják be, az más kérdés. De erre javasoltam az információs térképet.

Jó az összevetés a hídi kerékpárúttal. Szerintem forgalomtechnikailag mindkét helyen ez a szükséges és elégséges (az adott pénzügyi kondiciók mellett, mert ugye másra sincs pénz) beavatkozás. Ezen túl már verdessük a jogszabálymódosítások, a marketing és pszihológia területét, amely azért mégsem alapvetően a forgalomtechnikusok dolga. Ezek a szerencsétlenek abból főznek ami van. Nem feltételezik, nem feltételezhetik, hogy féléves próbaidő, narancssárga táblák, lakossági fórumok, szórólapok és újságcikkek után általában nem ismerik a forgalmi rendet az emberek ezen a területen, amit én nem is hiszek.
kozlekedo
2004-02-19 10:20 (Előzmény: ifj. Nagy Gábor, 2004-02-18 18:46)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
szevasztavasz
2
szevasztavasz
2004-02-19 05:02 (Előzmény nélküli.)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
Zsíros B. Ödön
1
Zsíros B. Ödön
2004-02-18 21:05 (Előzmény nélküli.)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
ifj. Nagy Gábor
"Nem lehet eltérni a KRESZ-től"
"Persze a KRESZ módosítás után már működne a dolog."

Természetesen én is csak KRESZ-módosítással tartanám elképzelhetőnek a dolgot.

"- Hol van ez leírva, hogy így kell csinálni ezt a zónát és az autós a használatát honnan ismerje?
Ezt nem régiben elemezgettük és kiderült, hogy ez nem helyi ötletroham alapján, hanem előírások szerint történt, ez is megszünt!?"

A kérdésed második részére nem adtál választ!

"Akkor csináljunk vele valamit, mert az autósók nem tartják be a szabályokat! Ez igaz, de ezzel a megközelítéssel végtelenségig lehetne a figyelemfelhívást fokozni."

Ennyi erővel a régi hídon is fölösleges a kerékpársáv, hiszen anélkül is kikerülték korábban a kerékpárosokat, nem?
2004-02-18 18:46 (Előzmény: kozlekedo, 2004-02-18 15:15)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
ifj. Nagy Gábor
Kedves Derzett!

Nem válaszolok a kérdéseidre.

Azért nem, mert úgyse olvasnád el, hiszen ha elolvasnád a hozzászólásaimat, akkor bizonyára észrevetted volna, hogy feltettem neked egy kérdést és azóta kétszer is felhívtam rá a figyelmedet.

Majd ha válaszolsz, akkor én is.
2004-02-18 18:29 (Előzmény: Derzett, 2004-02-18 11:09)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
kozlekedo
Tulajdonképpen én is ezt szerettem volna kérdezni. Most mi a probléma?

Átfutottam magamban a zónákkal kapcsolatos ellenérveket időrendben:

- Ki találta ki ezt a baromságot (évekkel ez előtt)?
Miután a rendszer Európában már elterjedt és Magyarországon is, akkor jött a következő érv.

- Kinek jó ez, mert nekem nem.
Miután a helybéliek akik talán élvezik a forgalom csendesülését nem tiltakoztak, mindig csak azok akik a rövidebb utat keresték a lakóterületen, ez is elhalt.

- Hol van ez leírva, hogy így kell csinálni ezt a zónát és az autós a használatát honnan ismerje?
Ezt nem régiben elemezgettük és kiderült, hogy ez nem helyi ötletroham alapján, hanem előírások szerint történt, ez is megszünt!?

- Akkor csináljunk vele valamit, mert az autósók nem tartják be a szabályokat! Ez igaz, de ezzel a megközelítéssel végtelenségig lehetne a figyelemfelhívást fokozni. Az autósok azt nem tartják be amit nem akarnak. Ne mondja nekem senki, hogy ha valaki nem lát elsőbbségi táblát az nem bizonytalanodik el. Vagy nem érdekli, vagy megszokásból vezet.
Ez utóbbi miatt javaslom az önkormányzatnak egy olyan közlekedési tájékoztató térképet közreadni, ahol a legfontosabb forgalmi változások és adottságok kerülnének ábrázolásra. Pl.: zöldhullámok, parkoló zónák, 30-as zónák, egyirányúsítások, körforgalmak, kerékpáros nyomvonalak, gyalogos útvonalak, kerékpártárolók stb. Még ezek után is biztos lesz olyan, aki rácsodálkozik egy zónára.
kozlekedo
2004-02-18 15:15 (Előzmény: Derzett, 2004-02-18 11:09)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
Derzett
Kedves Gábor!

Őszintén nem értem, mi a problémád a 30-as zónákkal. Te is tudod, hogy kell ott közlekedni, mik a szabályok, és hogy mettől-meddig tart egy-egy ilyen övezet. Te is tudod, hogy kinek kell elsőbbséget adni és kinek nem, hogy mennyivel mehetsz. Vagy most jogászkodni akarsz?
Derzett
2004-02-18 11:09 (Előzmény nélküli.)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
kozlekedo
Teljesen logikus és jó ötlet az, hogy a zóna tábla alá kerüljön a csomóponti szabályozásra vonatkozó jelzés. A gond ott, van hogy a táblák kialakítása és elhelyezése nem magán (Akár jó is lehet !)ötleteken múlik. E téren nagyon kicsi a mozgástere az út üzemeltetőjének. Nem lehet eltérni a KRESZ-től és a 20/1984-es KPM rendelettől ( Ha jól emlékszem!). Mert mit fog akkor írni a neten a győri autós, aki olyan táblát talál szegeden, ami nem elfogadott a KRESZ-ben? A zóna tábla alá rakott egyenrengú útkereszteződés (nem is lehet kirakni, mert csomópont után minek)tábla nem jelenti azt, hogy az egész zónában ez érvényes. Tehát olyan bizonytalanság lenne, mint jelenleg, ami mégis csak szabályos helyzet.
Persze a KRESZ módosítás után már működne a dolog. A szigor érzékeltetésére (Jogos szigor!!) egy példa. Az út mentén még olyan KRESZ táblát sem lehet elhelyezni (reklám, utirány jelző), amely szinében, formájában, jelzésében hasonlít bármely KRESZ táblához, mert az megtévesztheti az autóst.
De úgy látom mégis csak az a probléma, hogy tábla nélkül biztonytalan az autós. Pedig 30 km/óra mellett volna idő eldönteni, hogy mit is kell tenni. Ez a bizonytalanság adott esetben a forgalomcsendesítést is jelenti. Persze mást is jelent, amikor valamelyik helyi vagány átszáguld a csomóponton.
Megjegyzem, hogy a táblák hatékonysága elég rossz, hiszen, ha mindenki betartaná őket, bizos csökkenne a balesetek száma. De ez nem így van.
kozlekedo
2004-02-17 14:08 (Előzmény: ifj. Nagy Gábor, 2004-02-16 23:30)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
ifj. Nagy Gábor
"A 30-as övezetek - mint a nevük mutatja - ÖVEZETEK."

A KRESZ (ha nem hiszed, olvasd el) csak azt írja a zónáról, hogy az ellenkező értelmű tábláig ennyivel lehet menni és semmit nem ír a kereszteződésekről!

"értelemszerűen a jobbkézszabály az irányadó"

Ez neked honnét ilyen egyértelmű? A kisujjadból szoptad ki, vagy ennyire jól ismered a 2/1999. (I.18.) KHVM rendelethez kiadott 1.sz. mellékletét csak úgy önszorgalomból?? Többeket kérdezgettem e-mailben az elsőbbségi viszonyokról egy egyszerű kérdéssel indítva, de senki nem válaszolta azt, hogy "ja és a 30-as zónában csak egyenrangú útkereszteződések vannak", még akkor sem, amikor már (anélkül, hogy kimondtam volna) egyértelműen erre kérdeztem rá.

"Felesleges lenne minden kereszteződésben ezeket a szabályokat megismételni, hiszen akkor a max. 30-as táblát is ki kellene tenni minden sarok után"

Olvasol is vagy csak írsz? Azt kifogásolom, hogy az övezet kezdete táblán miért nincs feltüntetve az "egyenrangú utak kereszteződése" tábla is a sebességkorlátozó mellett.

"Nem értem, hogy ezen mi nem világos?"

Fuss neki még egyszer a fórumnak, ha továbbra sem érted, hátha megtalálod azt a kérdésemet is, amelyre már kétszer nem válaszoltál (2004. február 12., csütörtök 14:06:42).
2004-02-16 23:30 (Előzmény: Derzett, 2004-02-16 16:47)
Kedves Olvasó! Jelentkezzen be és akkor hozzászólhat a témához!
|< Kezdő < Előző 1 2 3 4 5 6 7 Következő > Utolsó >|
Közlekedés Közlekedés még Lakoovezetek-szaguldozas-keresztezodesek...



Webradio.hu - Szegedi, országos és sport hírek a nap 24 órájában!:Hírek arrow Fórum



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player