Kedves Punktum! Úgy gondolom, hogy erre a problémára reagálni kell. A hazai autós társadalom kultúrája rettentõ alacsony szintû. A kihelyezett beton forgalomterelõ mûtárgyakon (aszfaltciciken) áthajtó autósokat büntetni, bírságolni lehet és kell. Elég hosszú idõ után talán célravezetõ lenne.
A belvárosi hídon a városba érkezõ hivatásforgalom 10% a kerékpáros forgalom. Mikor érjük meg, hogy ez a 10% biztonságos kerékpárúton kelhet át a hídon. Kedves fórumtagok, melyik megoldással értetek egyet? Az egyik oldali járda átalakítását kerékpárúttá, vagy a híd szélesítését tartjátok jobb megoldásnak?
tinca
2003-03-24 19:16 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Tesznek-e valamit az Oskola utcai biciklisek életének megõrzéséért: rendszeresen és agresszíven a kerékpárútra hajtanak a türelmetlen autósok, akik a sort megkerülve akarnak a hídra jutni.
Punktum
2003-03-24 12:59 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Itt a tavasz, a Rádió88 és a Webrádió e havi közös fórumtémájául a város kerékpárútjait választottuk. Kérdezzen a bicikliutakról, válaszok csütörtökön este 8 órától élõben a Közélet címû mûsorban, a 95,4-en, és a Webrádióban.
Webrádió at http://www.webradio.hu
2003-03-24 07:50 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Néhány ízelítõ a szerdai Közéleti Kávéházból, ahol ugyan a tömegközlekedés volt a fõ téma, a hozzászólásokban a kerékpárutak is elõkerültek. Nem éppen pozitív színben:
Egy hozzászóló nehézményezte a Dugonics tér - Dóm téri összekötést, mivel több parkolóhely is megszûnt. Ezzel párhuzamba állította, hogy bezzeg a Tompai kapu útnál még mindig nem épült meg a gyalogos átjáró. Válaszában Vincze Tibor, a Városfejlesztési Osztály vezetõje felvilágosította, hogy a két beruházás költsége (egy vödör festék vs. feljáró-szélesítés, fény- és félsorompó telepítése) nem igazán egy nagyságrendû.
Egy másik gondolat: valaki úgy vélte, hogy a Dóm tér gépjármûforgalom elõl történõ lezárása nem elég, a kerékpárosokat és segédmotorkerékpárosokat sem lenne szabad átengedni. Tolják át a téren, úgyis véget ér a tér túloldalán a kerékpárút. Hasonló ötlet volt az elõzõnél is: azt a 200 métert kibírja a kerékpáros gyalog is (igaz, hogy mondjuk inkább 500 m-rõl van szó). Hát nagy kedvem lett volna elmagyarázni a t. hozzászólónak, hogy a kerékpáros nem azért megy kerékpárral, hogy tolhassa. Meg azt, hogy attól még, hogy a kerékpárút véget ér, a kerékpáros azért lehet ám, hogy továbbmegy.
Egy (minden bizonnyal született tervezõ) hozzászóló az Oskola utcai kerékpárutat és a hídfõnél történõ átvezetést kritizálta. Neki pedig a Körtvélyesi Csaba által valamelyik közlekedési fórumban írtakat ajánlottam volna elolvasásra.
Ami még hozzátartozik: a hozzászólók átlagéletkora 70 év és és a halál között volt. Szóval vigyázzunk, nehogy túl hangosak legyenek az ilyen öregek, akik valószínûleg már soha nem ülnek biciklire, de ennek ellenére pontosan tudják, hogy a kerékpárosoknak mi (lenne) a jó.
2003-03-02 21:55 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Nemrég jártam Vásárhelyen és láttam, hogy ott a kerékpárutakról el van takarítva a hó. Szerintem ezt Szegeden is meg kellett volna tenni (A szilléri részt meg lehet nézni) nemcsak a közlekedés elõsegítése miatt, de a fagykárok csökkentése végett is.
2003-02-27 09:39 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Szerintem a Széchenyi téren nem ártana egyet, bár önmagában nem sokat érne, csak, ha a Kossuth Lajos sgt-t és a hidat össze lehetne rajta kötni. De mindenképp jó lenne, mert az a rész nincs a teljes szélességében kihasználva a gyalogosok által.
Hamarosan megnyílik az Arany János utcai parkolóház. Ezzel bõvül a belvárosi parkolóhelyek száma, vagyis egyidejûleg akár néhánnyal csökkenthetõ is lenne. Mi a véleményetek, hol kellene parkoló helyett kerékpárutat fölfesteni a Belvárosban? (Komolyan kérdezem!)
Lombos tuja
2002-11-21 13:23 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!