Tehát abban egyetértünk, hogy a legzöldebb megoldás az, hogy J-s rendszámú új autók és gázos buszok után rohanva, mélyeket lélegzünk. s minél több ismerõsünket vegyünk rá arra, hogy PremAir bevonató Volvót vásároljon. :-)
Nem tudom, a SAAB tudja ezt a PremAir-es valamit? :-)))
Varga
2004-09-20 07:18 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
A múlt (elõtti) heti Délmagyar sztorit még be sem írtam, pedig több, mint érdekes. És olyan - délmagyaros...
A hivatkozott hozzászólásban szereplõ levelem, ahogyan akkor is írtam, gyakorlatilag az õt kiváltó elõzménye után azonnal (két nap) elment az újsághoz. Aztán meg nem jelent meg. Még az eddigi negatív rekordnak számító 5 és fél hét után sem. Már lemondtam róla ("kiszelektálták, mert nem tetszett nekik"), de több, mint két hónappal késõbb azért írtam egy e-mailt, melyben megkérdeztem, miért nem jelent meg eddig.
Erre kaptam egy egészen frankó választ, hogy kábé száz levél vár megjelenésre, meg hogy képpel akarják, de eddig nem volt rá mód. (Amúgy hihetetlen mennyiségû kifejezetten aktuális, reagáló levél jelent meg más témákban az adott idõszakban.) Emellett azt is megírták, hogy most már csak teljes névvel jelentetnek meg leveleket (+ a szerkesztõségbe cím + telefonszám), ha így is akarom, akkor ezeket küldjem el.
Úgy gondoltam, a dolog már aktualitását vesztette, azóta nem volt több támadó jellegû cikk, ezért megírtam, hogy nem kérem a megjelentetést.
Ügy lezárva - gondoltam, de nem így történt. Egy héttel késõbb megjelent a cikk, képestül!! A szövegen annyit csiszoltak, hogy a konkrét N.M.-re hivatkozó részeket átírták többes számúra (két hónap után ki emlékezne az eredeti cikkre), a nevemet pedig kiírták: Nagy GÉZA! :-O
Úgyhogy a délmagyar (direkt kisbetûvel) elgézásított (még jó hogy nem elgázosított :-)) ). És megint jó hosszan félrerakták a levelet. Megint az az érzésem, hogy ellentétes hatást óhajtottak elérni azzal, hogy egy elült témát újra fölhoznak (a hídnál is így tûnt, bár ott jobban a középpontban volt a dolog és egyértelmûbben elítélõ az általános nézet).
És megint örök kérdés marad, hogy ha nem írom meg két hónap után a rákérdezést, akkor bekerült volna-e? Szerintem nem!
2004-09-19 23:35 (El�zm�ny: ifj. Nagy Gábor, 2004-06-30 12:44)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
Az Indóház térrel egyetértünk, azt legfeljebb viccbõl lehet P+R-nek nevezni.
A régi híddal kapcsolatban én sem írom le még egyszer, hogy miért nem lenne értelme a dolognak. :-)
Parkoló ügyben: királyfi, te még hiszel a mesékben? :-))) Az a 20-30 parkolóhely megoldaná a gondjainkat?
Kipufogó-ügyben annyira meggyõztél, hogy a legközelebb utamba esõ autónak rátapadok (szó szerint) a kipufogócsövére! :-))) Mert itt Szegeden már csak ilyen ultramodern, új autók járnak nyilván. De elõtte még elárulom, hogy a buszok elég jelentõs része már nem gázolajjal mûködik, hanem földgázzal. Hoppá!
Idézni amúgy én is tudok, eszerint gázolajos buszfronton is egész jó a helyzet:
"A legtisztább teherautó és busz motorok ez idáig Euro3-mas besorolást kaptak, ám most úgy látszik, hogy ott is elõrelépés történt az emisszió mérséklésében. A Mercedes-Benz teherautókért felelõs részlege ugyanis bemutatta az új generációs BlueTec motorcsaládját, amelyet már jövõre piacra akarnak dobni. A stuttgartiak szerint kb. 80-85 %-kal kevesebb szennyezõ anyagot bocsátanak ki az új bivalyerõs motorok, ezáltal elérték az Euro4-es besorolást, de az Actros teherautókat már Euro5-ös normáknak is megfelelõ motorokkal szerelik."
Örülök, hogy sikerült felpörgetni a fórumot. Nem szerettem, volna senkit felidegesíteni, csak tükröt állítottam az autóstársadalom elé. Erre õ idegesek lettek. Sajnálom! Amit írtam a külföldi példákról, csak példák voltak arra, hogy ha ilyen dolgokat csinálnak ott, ahol 30 éve túl vannak azon a fejlõdési szakaszon, amiben mosz mi vagyunk, akkor talán el kellene gondolkodnunk nekünk is. Tényleg olyan városokat akarunk ahol gyakorlatilag nem lehet közlekedni, nem lehet normálisan élni stb? Ugyanis abban a nagy szabadságban idáig jutottak. Jelenleg Londontól Berlinig ez a bajuk. Milliárdokat költenek, hogy ellensúlyozzák azokat a bajokat (elnéptelenedõ városrészek, lumpenek beköltözése, kertvárosi vorgalomnövekedés, zaj, por, mûködésképtelen közlekedési hálózat stb.), amelyket, ha 30 évvel ezelõtt komolyan vesznek, akkor most nem jutnak idáig. Talán most furcsa, hogy ilyen dolgokról írok, hiszen, ha valaki kimegy ezekbe a városokba, csak a nyüzsgést látja. A dugót, a tömeget. Tessék leülni ott egy városi alkalmazottal, az 5 perc alatt elmondja ezt. Ha idejön hozzánk Szegedre egy német vagy egy francia szakember, akkor az elsõ kérdése, hogy hogyan csinálják itt, hogy ilyen kevés az autó és ilyen sokan utaznak tömegközlekedéssel, nekik évtizedek óta nem sikerül ezt elérni. A válasz erre az, hogy még nem b@sztuk el (bocs, de a lényeg ez!). Nem válaszolok részletesen a felvetéseidre, én csak annyit szeretnék eléni, hogy mértéktartás legyen a közlekedési eszközök választása során, minden eszközt a megfelelõ helyen és idõben. Aki pedig "szelídmotorosként" akarja élvezni a száguldást egy európai kisváros utcáin, az menjen el USA-ba, vagy a töltésre, vagy ideggyógyászhoz. Egyébként pedig kiváncsi lennék, hogy az idõszakonkénti közlekedési irány változtatása a belvárosi hídon, hogyan menne. Ez nem korlátozás? Csak az Újszegedi mehet Szegedre, a másik nem mehet Újszegedre? Dögöljön meg a szegedi, az újszegedi villa tulajdonosnak meg mindent szabad? (Ilyen hülyeségeket én is tudok írni.) Milyen dolog ez? Ez is csak a probléma szõnyeg alá söprése! Egyébként pedig nem vagyok kerékpáros. Autóval, kerékpárral, busszal, villamossal és gyalog járok. Nem is tudom, hogy akkor most melyik csapatba álljak. Na itt van a hiba! Ugyanis nem kell csapatba állni, csak átgondolni az egészet és néha NEM beülni az autóba, ha a dolgomat másként is el tudom intézni. Kompromisszum, nem tiltás! De néha korlátozással orientálni kell az autósokat is. Azt pedig senki nem mondhatja, hogy az autósok el vannak nyomva ebben a városban. Nézzél szét az utcákon, úgy látod? Járdákon autók, kerékpárutakon autók, zöldsávon autók, a sávokban autók. Szerintem a többi közlekeséi mód nincs ennyire kiszolgálva, mint az autóstársadalom. Érdekes nem, hogy kerékpáros társadalom és gyalogos társadalom nincs. Miért? Azt pedig tessék elfelejteni, hogy a forgalom növekedése és az autó maga a fejlõdés. Ezen már túl vannak a közlekedési szakemberek és a közgazdászok is.
Az Indóház térrõl annyit, hogy már akkor nem találsz parkolóhelyet, amikor pl. BP-rõl befutnak vagy BP-re indulnak a vonatok. Nem tudom, hogy ott hova lehetne tenni az alsóvárosiak autóját...
A Régi hídról már most is két irányba lehet lehajtani (ha Újszeged felõl jössz): egyenesen és jobbra. Szvsz én reggelente balra is engedném az autókat. De nem mondom el még egyszer! :-)
Nem írtál semmit a jó kis ötleteimrõl a belvárosi parkolóhelyekkel kapcsolatban.
Szóba került, hogy egy gázolaj zabáló busz esetleg kevesebb károsanyagot bocsájt ki, mint 40-50 autó. Anélkül, hogy az autóbusz létét megkérdõjelezném, én nem teszek ilyet, az is egy népszerû közlekedési mód, azért pár dolgot hadd idézzek be ide.
"A katalizátorral kombinált elektronikus motorvezérlés révén az égés során keletkezõ szénmonoxid, szénhidrogének és nitrogén-oxidok 95-98%-a nem jut ki a légkörbe. A legtöbb Volvo motor már ma megfelel az Európai Unió 2005-ben életbe lépõ rendkívül szigorú elõírásainak, illetve a kaliforniai ULEV (ultra alacsony károsanyag-kibocsátású jármû) szabványnak. A Volvo közismerten takarékos dízelmotorjait is a legmodernebb kipufogó-szûrõrendszerekkel szerelik fel, így nitrogén-oxid és szilárdrészecske- kibocsátásuk is jelentõsen csökken. Kaliforniában a Volvo Cars már az ún. zéró-kibocsátású (PZEV) szabványnak megfelelõ autókat is forgalmaz, amelyek a hagyományos belsõégésû motoroknál kevesebb szennyezõanyagot termelnek. A földközeli ózon (O3) a légszennyezés és az erõs napsugárzás hatására keletkezõ, emberre, állatokra és növényekre egyaránt veszélyes gáz. Kialakulásához az autók kipufogógáza is hozzájárul – a Volvo modellek azonban megfordítják ezt a tendenciát: az autó hûtõjére felvitt különleges PremAir® bevonat – katalizátorként mûködve – friss oxigénné alakítja a káros ózont. A legtöbb Volvóba szériafelszerelésként beépített PremAir® a hûtõn átáramló levegõbõl akár az ózon 75%-át is képes kiszûrni és azt oxigénné alakítja át..."
És ez "csak" Volvo, el lehet képzelni, mire képes egy Toyota mondjuk. Egy tipikusan 1.0, 1.1-es VVTI motoros Yaris elenyészõ károsanyagot bocsájt ki. Szerencsére ezek a típusok, kis motoros benzines autók, HDi dízelek már alig fgyasztanak üzemanyagot és nagyon kicsi a károsanyag kibocsájtásuk.
Ezek után, ha új Volvo-t látsz, mondjuk egy XC90 terepjárót, kérd meg, hogy még kerüljön 4-5-ször, mert közben a földközeli káros ózont oxigénné alakítja. :-)))
Varga
2004-09-17 09:49 (El�zm�ny n�lk�li.)
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!