Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Magazin
Uccai dumák
Hollywoodi világvége
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Elképesztõ: Pagani replika Porsche alapokon
Autók Autók
Szezonnyitó sportautó és tuning show Szegeden
Szerim   2007 March 28, Wednesday  
Image
Rekord számú látogató volt kíváncsi a tuning szezon nyitó kiállítására a Hangárexpón. A "kötelezõk" mellett látható volt a Vissza a jövõbe trilógia egyik DeLorean DMC-je is.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF

Idén ismét Szegeden kezdõdött a 2007-es tuning évad. A kiállításra -ahogyan tavaly is- a Hangár épületegyüttesében került sor, mely alkalmanként kicsinek bizonyult, hiszen folyosóin néha elképesztõ emberáradat kígyózott, többnyire türelmesen. A következõ show minden bizonnyal kinövi a Hangárt és nagyobb helyre költözhet a látványosság.
A kiállított autók között megtalálhattuk a hazai tuning világ igazoltan legszebb gyöngyszemeit éppúgy, mint a kevésbe extravagáns, szolidabb darabokat. A standokon helyet kaptak hazánk neves tuning klubjainak legszebb példányai is.
A rendezvény már az országhatárokon is túlnyúlt, hiszen számos román, szerb és más külföldi tuner állított ki a Hangár elõtti területen. A román különítmény a viharsarki tuning csapat meghívásából vonultatta fel a szebbnél-szebb remekeit. Az egyik legszebb, az a fehér bõrrel behúzott E36-os BMW cabrio volt, mellyel tulajdonosa számos díjat besöpört már külhonban -egyáltalán nem érdemtelenül. Egyik személyes kedvencem itt „Tweety", a citromsárga festésû Opel Calibra volt. A c20xe erõforrással ellátott német „sportautó" motorháztetején, egy airbrush technikával festett Tweety mosolyog vissza ránk. Az összhatást a hatalmas króm Keskin felnik fokozták.
A bejáratnál, rögtön az elsõ csarnokban a görög származású dúsgazdag üzletember nevével fémjelzett helyi autókereskedõ állította ki jármûparkját, melyek között természetesen számos luxusautó szerepelt a CL, CLS modellektõl kezdve egészen a Chrysler gigantikus króm hûtõráccsal díszített 300C Touring modelljéig.
Nem sokkal mellettük kapott helyet egy dél-koreai csoda, egy általam még soha nem látott színben pompázó Hyundai Tiburon. A kétajtós festése leginkább a fa intarziájára emlékeztetett. A flokkolás mûvészetét tökéjre fejlesztõ Frigate Tuning egyik legszebb példányát mutatta be egy hajdan 8 szelepes, de mára már 2 literes turbós erõforrással büszkélkedõ piros-fekete Calibrán. Az Opel motorháztetejét egy Alien díszítette, nem mindennapi látványt nyújtva ezzel.
A második csarnokban azonnal megakadt a szemem egy gyönyörû és ritka gyöngyházmetál fehér, illetve az arany ötvözetét ötletesen kombináló Audi A8-on, valamint egy régi jó ismerõsön, a hajdan flip-flop fényezéssel megbolondított négyes Golf-on, melyet mára cseresznyeszínû matt festés tesz elképesztõen egyedivé.
Szintén a „kettesben" kapott helyet a Saleen által felpaprikázott új Ford Mustang, melyet több mint 300 lóerõs aggregát tol elõre a hátsó tengelyt hajtva. Rögtön mellette „pózolt" egy egyedülálló éjfekete pickup, egy Ford F-150, a híres Harley-Davidson kiadásból. Sõt az amerikai különítményhez tartozott egy nyitott, már jó ideje veterán korú lila Oldsmobil is, melynek óriási króm felnijein széles papucsok feszültek.
Továbbhaladva pillantottam meg gyermekkorom egyik igazi sztárját az egykoron Michael J. Fox által is koptatott DeLorean DMC-t. Az autó elképesztõen jól mutatott a reflektorok kereszttüzében, olyannyira, hogy szinte feledtette velem azt a bakit, amit a ronda légcsövek látványa jelentett a csomagtartón lévõ „motoron". Az autó az elsõ és a második szériában szerepelt, az imitált motoron még a híres-nevezetes fluxus kondenzátor is helyet kapott, melyet annak idején a professzor tömött meg banánhéjjal és üres üdítõs dobozzal üzemanyag gyanánt. 1974-ben az alapító John DeLoren sem gondolta volna, mikor kilépett a Pontiac-tól, hogy gépjármûve kultuszautóként végzi, de sajnos nem azért, mert annyira jó lenne, hanem mert szerencséjére szerepelt egy kasszasikerben. A karosszéria azért ilyen fényes, mert lényegében üvegszálra épített, fényezett rozsdamentes acél. Azonban az autó összhatását lerontotta a Peugeot, Renault és Volvo által tervezett 145 lóerõ leadására képes V6-os. Kevesen tudják de a 2850 cm3-es hat hengeresnek késõbb volt egy Renault Alpine eredetû iker-turbófeltöltéses erõforrással ellátott változata is, mely kiválóan teljesített, azonban ebbõl csak egyetlen darabot készítettek.

A DeLorean csillaga hamar leáldozott, hiszen a gyártás megkezdése után egy évvel a vállalat csõdöt jelentett. A sors furcsa fintora, hogy a kb. 2000 megmaradt és eladhatatlan DeLorean-t évekkel késõbb a gyûjtõk egy szempillantás alatt elkapkodták.

A kiállításon a rengeteg tuning csoda között felfedeztem egy régi ismerõst, egy flip-flop fényezésû porig ültetett Opel Speedster-t, a meglehetõsen puritán sportautó figyelemreméltó gyorsulásra képes, hiszen a „gyengébbik" a 2.2-es szívó változat is 5.9 másodperc gyorsul fel álló helyzetbõl 100km/h-ra. Ez a példány bizonyosan jobb mutatókra képes, hiszen tulajdonosa alaposan felpaprikázta az Ecotec erõforrást, jelenlegi teljesítménye a turbóval lélegeztetett társáéval közel azonos, 200 lóerõ fõtengelyen.
A tuning show másik nagy durranása a Tolvajtempó címû filmbõl megismert 1967-es Ford Mustang Shelby GT 500-as, melyet még Nicholas Cage is csak remegõ térdekkel volt képes elkötni. Az „Eleanor" névre hallgató veterán korú jármûvet, már a tavalyi kiállításon is szerették volna bemutatni a szervezõk, akkor ez nem sikerült, hiszen a „Cobra" motorja egy technikai malõr miatt leégett. Most azonban teljes pompájában tekinthette meg a nagyérdemû.
A Halálos és Halálosabb iramban sztárjai sem maradtak távol a rendezvénytõl, ugyanis idén is megtekinthetõ volt közkívánatra, az eredeti és egyetlen „Fast and Furious" narancssárga Toyota Supra, melyet a többek között a Pitchblack címû sci-fi-bõl is ismert Vin Diesel, valamint Paul Walker is saját kezével terelgetett. Ugyancsak üde, „zöld" színfoltját jelentette a rendezvénynek a kultuszfilm második részében szereplõ EVO VIII-as, melynek a „nulladik" szériája a filmben mutatkozott be, hiszen a nagyközönség számára csak a film bemutatása után vált elérhetõvé a japán erõgép. A hagyományosan 2 literes turbófeltöltéses motor a nyolcas verzióban gyárilag 265 lóerõ leadására volt képes, mellyel 6,1 mp alatt katapultálta a nagy hátsó szárnnyal felvértezett Lancert 100 km/h-ás sebességre. A jelenlegi IX-es verziónak mindössze 5,7 másodpercre van szüksége ehhez a produkcióhoz. Érdekes továbbá, hogy a tulajdonosa potom 49.500 euróért szívesen megválna e mûremektõl, úgyhogy aki olthatatlan vágyat érez egy ilyen autó megszerzése iránt, az jelezze számunkra és mi továbbítjuk az igényt az autó jelenlegi tulajdonosának.

Ha luxusautók, akkor Flatcar, ez a név már egybeforrt a hazai méregdrága sportautó rajongók számára, hiszen a budapesti luxus kereskedés szegeden is kiállított, ráadásul nem kisebb egyéniséggel képviseltették magukat, mint a közel 50.000.000 Ft-ért kikiáltott Aston Martin DB9-es, de tõlem lehetett volna akár egy Aston Martin V12 Vanquish is, hiszen a kettõ legalább annyira hasonlít egymásra, mint két tojás. Ember legyen a talpán, aki különbséget tud tenni a két szuper sportautó között. A citromsárga új C6-os Chevrolet Corvette Z 06 is ehhez a különítményhez tartozott, ráadásul az autó motorterében az amerikai gyártó erõsebbik motorja az az 500 lóerõs 5.7 literes „small block" dolgozik, mely 3,7 másodperces álomsprintet tesz lehetõvé a kiválasztott szerencsések számára, akik helyet foglalhatnak benne. Az autó az EVO gyorsulási verseny standja elõtt „pózolt", mint a rendezvény jelenlegi Safety Car-ja. Mellette ismét egy ismerõsre bukkantam, hiszen a 2.5 literes feltöltött soros hathengeres aggregáttal, „középmotorosnak" átalakított Dragpolski „riogatta" az érdeklõdõket. Az egykoron Lengyelországban megalkotott kasztnira az õshazában biztos nem ismernének rá, hiszen a kis méregzsák alaposan megváltozott. A lengyel „mini Morris" a ringen bizonyíthat, hiszen a következõ, áprilisi verseny apropója gyanánt 3 Ferrarival is összemérheti tudását. A dragstereket két régi jó ismerõs a Chevrolet Nova drag és az Erdõs Csaba által épített dragster képviseltette.
A két rivális lóerõ gyár szintén a Hungaroring tapadós betonján fogja összemérni  tudását, az április 8-án megrendezésre kerülõ futamon.

Éppen kiléptem volna a szabad levegõre, mikor egyik személyes kedvencemet pillantottam meg, egy már gyári állapotában is impozáns fekete Nissan Skyline GT-R 34-et. A 2.6 literes biturbóval megbolondított 24 szelepes bivalyerõs blokk, az RB26DETT kódnévre hallgat. Az erõforrás egy igazi legenda, annyira jól tuningolható, hogy nem egy példányának teljesítményét az eredeti 276 lóerõ helyett több, mint háromszorosára, 1000 lóerõ környékére húztak fel a mániákusok. Az autó H1CAS típusú négykerék-kormányzását pedig, ahogy azt mondani szokták: oktatni lehetne, annyira kiváló.
A hangáron kívül is színes programokat kínált a rendezvény a kilátogató tömegek számára, hiszen szintén Skyline-ok szórakoztatták a közönséget, remekbeszabott driftet produkálva a bóják között. Akinek a látvány nem volt elég az egy-egy kör erejéig, 5000 jó magyar forint leszurkolásával, a saját testén is érezhette a nem mindennapi G erõk jótékony hatását az emberi szervezetre. A borsos árak ellenére a drift taxizás nemzeti sporttá vált, hacsak egy rövid idõre is, hiszen rendkívül népszerû volt.
Európa elsõ számú nõi drift versenyzõje Deborah Lopez kisasszony és Actionman is kitett magáért, hiszen elképesztõ piruetteket hajtottak végre a Hangár betonján, kellemes perceket szerezve ezzel a népes rajongótábornak, melyet csak egyszer szakított félbe egy kellemetlen intermezzo, amikor is elszakadt a fékcsõ és az R33-as Skyline alufelnije találkozott az ideiglenesen kialakított versenypálya padkájával.
A vasárnapi kiállítási nap egyik fõ attrakciójaként a Fusion szervezett hangnyomás versenyt népes nevezõ és érdeklõdõ jelenlétében.

A rendezvény tehát számos újdonságot, régi és új ismerõst hozott el a hírõs városba, több mint 150 kiállított tuningcsodát vonultatott fel és akárcsak tavaly az idén is rendkívül jól sikerült.

Mi jövõre is biztos ott leszünk!


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player