Egy különleges csemege válik hamarosan elérhetõvé a stuttgarti csillagos márka tulajdonosai számára, hiszen a Mercedes gyári tuning részlegének az AMG-nek a luxus limuzinba szánt 378 kW-os, azaz kereken 514 lóerõs teljesítményt leadni képes tuning változata és kiegészítõ csomagja hamarosan elérhetõ minden E osztályos Mercedeshez. A Mercedes-AMG óriási feltûnést keltett még a 2006-os New York-i Nemzetközi Autóshown, amikor is elõször debütált az „egy ember egy motor" elvét és a „kézimunkát" elõtérbe helyezõ AMG tuning csomagjával.
A kiegészítõ olyan különbözõ technikai elemeket tartalmaz, amely jelentõsen fokozza az autó kezelhetõséget, maximálisan kiaknázza a motorban rejlõ lehetõségeket és a modell exkluzivitását.
A brutális erõvel, ugyanakkor szolid de markáns kiegészítõkkel megáldott luxus sedan mozgatását, az AMG által felettébb felpaprikázott új fejlesztésû, felfúrt 6208 cm3-is V8-ra bízták.
A hosszában beépített hengerenként három szelepes szívómotor elementáris erejét jól példázza az 514 lóerõ mellé társított 630 NM-es forgatónyomaték, mely játszi könnyedséggel lövi ki a 1840 kg-os saját tömeggel rendelkezõ batárt.
Az AMG Mercedes volánja mögött ülve, egy elõzésbe szinte bármilyen fordulaton és bármikor belekezdhet a sofõr, hiszen az autó 4.5 másodperc alatt katapultál 0-ról 100 km/h-s sebességre, míg a száguldásnak csak az elektronika szabhat gátat 250 km/h-nál.
Az autó bizonyára egy kis ügyeskedés révén gyorsabban is mehet majd, hiszen a km óra nem kevesebb, mint 320 km/h-ig van skálázva.
Természetesen ilyen teljesítmény mellé speciális váltó is dukál, így került az autóba az AMG Speedshift 7G-Tronic automata sebességváltója, mely minden bizonnyal kiválóan közvetíti a nyomatékot a hátsó tengely felé. Létezik persze kézi szekvencionális kapcsolás is de érdemesebb az automatát sport állásba kapcsolni egy-egy piros lámpás kigyorsításkor.
A „sport" csomagot az AMG szentélyének számító affalterbachi stúdiójában fejlesztették ki, míg a gyártást a sindelfingeni üzembe helyezte a DaimlerChrysler konszern.
Aki büszke tulajdonosa egy E-osztályos Mercedesnek és kedvet érez ahhoz, hogy az AMG kezelésbe vegye gépjármûvét, annak nem kell tövig rágnia a körmét várakozás közben, hiszen 2007 márciusától elérhetõvé válik az álomcsomag.
Az AMG verzió felfüggesztése a Mercedes AIRMATIC DC kiváló légrugós rendszerén alapszik, mely magában foglalja az ADS II-t, mely lehetõvé teszi a különbözõ vezetési stílusnak megfelelõ komfortos vagy nagyon sportos állás közötti választási lehetõséget, utóbbinál keményebb rugózást eredményezve.
Az alufelnibõl sem a szériát választotta az AMG, hiszen a titán szürke, magas fényû könnyûfém garnitúra nagyszerûen illek az autó karakterisztikájához.
Az AMG természetesen kívülrõl is próbálja hangsúlyozni a tuningolt modell felsõbbrendûségét, hiszen a gyönyörûen kialakított hátsó traktuson megtalálható a gyári tuning cég felségjelzése, mintegy örök mementóként.
Az autó „faránál" maradva a dupla iker króm kipufogó csak fokozza az autó dinamikus karakterét és eszméletlen szép hangzással örvendezteti meg az arra érdemeseket.
A Mercedes persze kívülrõl is szolidan hivalkodó, hiszen az elsõ lökhárítón elhelyezett óriási légbeömlõ nyílásokban csücsülõ kerek ködlámpákat úgy öleli körbe a króm díszítés , mint édesanya a gyermekét.
A belsõ tér kialakításakor is kizárólag a legjobb anyagok felhasználása jöhetett szóba, hangsúlyozva a legmagasabb minõséget, melyet elsõ pillantáskor megalapoz a nappa bõr, thai masszõr lányokat magában rejtõ sport kagylóülések dominanciája, melyeken élmény számba mehet ejtõzni egy röpke pillanatig is.
Az elegancia minden elemen tetten érhetõ, hiszen az AMG ergonómikusan megtervezett kormánykereke is lyuggatott bõr betétet kapott.
Nagysága ellenére azonban le sem tagadhatná sportautós vérvonalát a Mercedes, hiszen köridõket is mérhetünk a komputere segítségével, rögzíthetjük a leggyorsabb, átlag és az egy kör alatt megtett legsebesebb körünket is.
Az elképesztõen biztonságos kezelhetõség érdekében a tuning csapat óriási méretû, belsõ hûtésû, lyuggatott tárcsákkal kívánja elérni a maximális fékhatást.
A modell elõdjeihez híven egy sor biztonsági extra felszerelést vonultat fel a csúcsmodellben, nagy részük újdonság számba megy, komoly mûszaki vívmánynak tekinthetõ, ilyen a utasbiztonsági Pre-Safe rendszer, az intelligens világítás, a továbbfejlesztett ködlámpák, melyek a rendkívül rossz látási viszonyok esetén is remek láthatóságot biztosítanak, valamint a már említett Airmatic DC légrugózás illetve nagy teljesítményû fékrendszer.
A 7.140 eurós AMG csomag ára, már nagylelkûen tartalmazza a Németországban hatályos 19%-os forgalmi adót is, csupán csak ennyi meg egy „mezei" E klasse az ára a mennyei gyönyörnek. Uccu neki.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!