Csapjunk rögvest az ibĂ©riai lovak közĂ©, a mĂłdosĂtás magját, fõ irányvonalát a 2 literes adagolĂłfĂşvĂłkás dĂzel aggregát adja, melynek gyári, egyĂ©bkĂ©nt egyáltalán nem gyenge teljesĂtmĂ©nyĂ©t 170 lĂłerõrõl egĂ©szen 193 lĂłerõig tornázták fel a JE DESIGN szakemberei. A nyomatĂ©kra is jĂł hatással volt az izmosĂtĂł kĂşra, hiszen 385-rõl egĂ©szen 410 NM-ig sikerĂĽlt felpaprikázni a Leon erõforrását.
A vĂ©gsebessĂ©g tekintetĂ©ben a gyári 218 km/h helyett egĂ©szen 224 km/h-ig kĂşszhat a mutatĂł, de nagyobb durranás a 100-as sprint, melyet a gyári gĂ©p 8,2 mp, mĂg a JE DESIGN által felhĂşzott pĂ©ldány 7,6 mp alatt teljesĂt. A turbĂł Ă©s az egyĂ©b alkatrĂ©szek termĂ©szetesen minden tekintetben megfelelnek az Ă©ppen hatályos szigorĂş NĂ©met TĂśV elõĂrásoknak.
Az „olajkályha" után következzen a turbĂłval lĂ©legeztetett de benzines erõforrás, melyet szintĂ©n nem hagytak parlagon a mĂ©rnökök. Viszonylag könnyebb a dolga a tuningolás rejtelmeit firtatĂł csapatnak turbĂłs autĂłk esetĂ©n, hiszen elĂ©g lehet egy elektronikai mĂłdosĂtás, más nĂ©ven chip Ă©s máris meg növekedett mĂ©nesĂĽnk.
Jelen esetben itt a szintĂ©n 2 literes TFSi motor 200 lĂłereje helyett, a sokkal impresszĂvebb mutatĂłnak számĂtĂł 244 lĂłerõvel, Ă©s dĂzeleket megszĂ©gyenĂtõ 355 NM-es forgatĂłnyomatĂ©k teszi tiszteletet parancsolĂłvá, mely már a pincĂ©tõl, 1.850 percenkĂ©nti fordulatszámtĂłl rendelkezĂ©sre áll. Ezen adatok tĂĽkrĂ©ben nem meglepõ tehát, hogy a Seat Leon a gyári 229 km/h-s vĂ©gsebessĂ©get játszi könnyedsĂ©ggel szárnyalja tĂşl Ă©s a száguldás egĂ©szen 235 km/h-ig tarthat, de csakis a nĂ©met autĂłpályán.
A 6 km/h-s végsebesség növekedésnél talán szembeötlõbb a 0-100-ra történõ katapultálás, hiszen a gyári Leon 7,3 mp-es idejébõl pont 8 tizedet sikerült lefaragni a JE DESIGN-os fiúknak.
Az ár nagylelkĂ»en magában foglal 1 Ă©v garanciát, mely a motor, a váltĂł Ă©s a hajtáslánc meghibásodása esetĂ©n vasalhatĂł be a tuning cĂ©gen. Bizonyos feltĂ©telek Ă©s extra dĂjazás meglĂ©te esetĂ©n ez további 12 hĂłnappal meghosszabbĂthatĂł.
A Leon szolid kasztnija sem maradt változatlan, hiszen a tuning verdáknál alap, logĂł kukába sĂĽllyesztĂ©se azonnal megtörtĂ©nt egy mutatĂłs rácshálĂł felhasználásával pedig megszĂĽletett a jelenlegi vadabb dizájn. A lámpatesteknĂ©l tetten Ă©rhetõ mĂ©lyre hĂşzott szemöldök csak folytatja a Spanyol telivĂ©r agresszĂv megjelenĂ©sĂ©t.
A már eleve sportos hatást sugárzĂł elsõ spojler a sarkokban elhelyezett lĂ©gbeömlõ nyĂlások eredmĂ©nyekĂ©ppen igencsak impozáns látványt nyĂşjt, mely az Ă©ppen megelõzni szándĂ©kozĂł jármĂ» „ijesztgetĂ©sĂ©re" is jĂł szolgálatot tehet.
A kĂĽszöbök is Ăşjak, melyek enyhĂ©n csavart hatásĂşak, megdöbbentõ hatást csak fokozza a Lambo ajtĂł, mely felfelĂ© engedi nyĂlni az elsõ ajtĂłkat. A tuning specialista JE DESIGN egy látványos hátsĂł kötĂ©nnyel tette fel az i-re a pontot.
A hátsĂł spojler persze nem csak esztĂ©tikai hatást szolgál, hiszen nagy sebessĂ©gnĂ©l segĂt a leszorĂtĂł erõket a hátsĂł tengelyre terelni.
A kipufogĂł sem egy mindennapos darab, hiszen a Leon FR egyenesen 4 krĂłm vĂ©ggel kommunikál a környezetĂ©vel, mely termĂ©szetesen nem csak eszmĂ©letlen hangzásával járul hozzá a vezetĂ©si Ă©lmĂ©nyhez, hanem hozzá is tesz a rendelkezĂ©sre állĂł mĂ©nes teljesĂtmĂ©nyĂ©hez. Egy ilyen autĂłban meglehetõsen Ă©letbevágĂł lehet a lassulás mĂ©rtĂ©ke, örömĂĽnkre szolgálhat, hogy az FR-t 330*28 mm-es 4 dugattyĂşs sport fĂ©kek tartják kordában, melyek az elsõ tengelyen a szemnek csodálatos látványt nyĂşjtanak.
A nagyobb teljesĂtmĂ©nyhez persze erõsebb gátlĂłk Ă©s ĂĽltetĂ©s is dukál, termĂ©szetesen ennek sincs hiányában a Seat Leon FR, mely egyĂ©rtelmĂ»en növeli a kezelhetõsĂ©get Ă©s kevĂ©sbĂ© imbolyog az Ăşton, mivel a futĂłmĂ» kb. 30 mm-el közelebb kerĂĽlt az anyaföldhöz, persze ennĂ©l durvább konfiguráciĂłt is kĂnál a nĂ©met szakmĂ»hely borsos árakon.
Végül következzen a szemet gyönyörködtetõ alufelni garnitúra, mely a tulajdonos kérésével összhangban érkezhet 17, 18, 19 colos méretben, akár krómozva is, a legnagyobbat górcsõ alá véve a becsületes 8.0*19 ET 45, 225/35 R19-es méretben Y sebesség indexes gumikkal érkezhet.
Aki kedvet kapott egy JE DESIGN által megálmodott LEON FR átalakĂtásához, ebbĂ©li igĂ©nyĂ©t az alábbi linken megteheti.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!