Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
Magazin
Uccai dumák
Változó világ
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
Brutális: Jöhet az 1600 lóerõs Veyron Super?
AutĂłk AutĂłk
JE DESIGN Seat Leon 1 P „FR”
Szerim   2007 January 20, Saturday  
Image
A német tuning manufaktúra a JE DESIGN szakemberei már sokszor bizonyították rátermettségüket, hiszen akármihez is nyúlnak abból kizárólag csak ízléses dolog születik.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF

Csapjunk rögvest az ibériai lovak közé, a módosítás magját, fõ irányvonalát a 2 literes adagolófúvókás dízel aggregát adja, melynek gyári, egyébként egyáltalán nem gyenge teljesítményét 170 lóerõrõl egészen 193 lóerõig tornázták fel a JE DESIGN szakemberei. A nyomatékra is jó hatással volt az izmosító kúra, hiszen 385-rõl egészen 410 NM-ig sikerült felpaprikázni a Leon erõforrását.
A végsebesség tekintetében a gyári 218 km/h helyett egészen 224 km/h-ig kúszhat a mutató, de nagyobb durranás a 100-as sprint, melyet a gyári gép 8,2 mp, míg a JE DESIGN által felhúzott példány 7,6 mp alatt teljesít. A turbó és az egyéb alkatrészek természetesen minden tekintetben megfelelnek az éppen hatályos szigorú Német TÜV elõírásoknak.
Az „olajkályha" után következzen a turbĂłval lĂ©legeztetett de benzines erõforrás, melyet szintĂ©n nem hagytak parlagon a mĂ©rnökök. Viszonylag könnyebb a dolga a tuningolás rejtelmeit firtatĂł csapatnak turbĂłs autĂłk esetĂ©n, hiszen elĂ©g lehet egy elektronikai mĂłdosĂ­tás, más nĂ©ven chip Ă©s máris meg növekedett mĂ©nesĂĽnk.
Jelen esetben itt a szintén 2 literes TFSi motor 200 lóereje helyett, a sokkal impresszívebb mutatónak számító 244 lóerõvel, és dízeleket megszégyenítõ 355 NM-es forgatónyomaték teszi tiszteletet parancsolóvá, mely már a pincétõl, 1.850 percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll. Ezen adatok tükrében nem meglepõ tehát, hogy a Seat Leon a gyári 229 km/h-s végsebességet játszi könnyedséggel szárnyalja túl és a száguldás egészen 235 km/h-ig tarthat, de csakis a német autópályán.
A 6 km/h-s végsebesség növekedésnél talán szembeötlõbb a 0-100-ra történõ katapultálás, hiszen a gyári Leon 7,3 mp-es idejébõl pont 8 tizedet sikerült lefaragni a JE DESIGN-os fiúknak.
Az ár nagylelkûen magában foglal 1 év garanciát, mely a motor, a váltó és a hajtáslánc meghibásodása esetén vasalható be a tuning cégen. Bizonyos feltételek és extra díjazás megléte esetén ez további 12 hónappal meghosszabbítható.
A Leon szolid kasztnija sem maradt változatlan, hiszen a tuning verdáknál alap, logó kukába süllyesztése azonnal megtörtént egy mutatós rácsháló felhasználásával pedig megszületett a jelenlegi vadabb dizájn. A lámpatesteknél tetten érhetõ mélyre húzott szemöldök csak folytatja a Spanyol telivér agresszív megjelenését.
A már eleve sportos hatást sugárzĂł elsõ spojler a sarkokban elhelyezett lĂ©gbeömlõ nyĂ­lások eredmĂ©nyekĂ©ppen igencsak impozáns látványt nyĂşjt, mely az Ă©ppen megelõzni szándĂ©kozĂł jármĂ» „ijesztgetĂ©sĂ©re" is jĂł szolgálatot tehet.
A küszöbök is újak, melyek enyhén csavart hatásúak, megdöbbentõ hatást csak fokozza a Lambo ajtó, mely felfelé engedi nyílni az elsõ ajtókat. A tuning specialista JE DESIGN egy látványos hátsó köténnyel tette fel  az i-re a pontot.
A hátsó spojler persze nem csak esztétikai hatást szolgál, hiszen nagy sebességnél segít a leszorító erõket a hátsó tengelyre terelni.
A kipufogó sem egy mindennapos darab, hiszen a Leon FR egyenesen 4 króm véggel kommunikál a környezetével, mely természetesen nem csak eszméletlen hangzásával járul hozzá a vezetési élményhez, hanem hozzá is tesz a rendelkezésre álló ménes teljesítményéhez. Egy ilyen autóban meglehetõsen életbevágó lehet a lassulás mértéke, örömünkre szolgálhat, hogy az FR-t 330*28 mm-es 4 dugattyús sport fékek tartják kordában, melyek az elsõ tengelyen a szemnek csodálatos látványt nyújtanak.
A nagyobb teljesítményhez persze erõsebb gátlók és ültetés is dukál, természetesen ennek sincs hiányában a Seat Leon FR, mely egyértelmûen növeli a kezelhetõséget és kevésbé imbolyog az úton, mivel a futómû kb. 30 mm-el közelebb került az anyaföldhöz, persze ennél durvább konfigurációt is kínál a német szakmûhely borsos árakon.
Végül következzen a szemet gyönyörködtetõ alufelni garnitúra, mely a tulajdonos kérésével összhangban érkezhet 17, 18, 19 colos méretben, akár krómozva is, a legnagyobbat górcsõ alá véve a becsületes 8.0*19 ET 45, 225/35 R19-es méretben Y sebesség indexes gumikkal érkezhet.
Aki kedvet kapott egy JE DESIGN által megálmodott LEON FR átalakításához, ebbéli igényét az alábbi linken megteheti.


www.jedesign.de

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player