Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Színházi világnapi programok Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszĂş távra eldõl, az ország merre halad tovább
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Magazin
Uccai dumák
Ki fog tanulni?
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
Példátlan, 27,5 millió dolláros áron cserélt gazdát egy Ferrari Kaliforniában
AutĂłk AutĂłk
Opel Calibra TurbĂł – SzĂ©psĂ©gdĂ­jas autĂł SvájcbĂłl
Szerim   2006 December 02, Saturday  
Image
Péter minden bizonnyal szívét is beleépítette szeretett autójába, ami valószínûleg egy laikus szemlélõdõnek is azonnal feltûnik, hiszen a végeredmény valami eszméletlenül jól sikerült.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
Napjainkban Ăşjra reneszánszát Ă©li a lassan második X-Ă©ben járĂł de mĂ©g mindig igen vonzĂł vonalvezetĂ©sĂ» Opel Calibra. 1989-ben azonban, a frankfurti autĂłszalonon mĂ©g a General Motors vezetõi sem gondoltak arra, hogy a mĂ©ltán nĂ©pszerĂ» Opel Manta utĂłdjának ilyen sikeres fogadtatása lesz. A számos ĂşjĂ­tással Ă©s a kezdetben mĂ©g kĂ©tfĂ©le benzines erõforrással ellátott Calibrák azonban az 1990-es szĂ©riagyártást követõen hamar gazdára találtak, köszönhetõen a rendkĂ­vĂĽl tetszetõs formavilágnak, Ă©s a gazdaságos fenntarthatĂłságnak, mely javarĂ©szt az „A" Vectra idõtállĂł öröksĂ©gĂ©nek volt köszönhetõ. A forma nem csak esztĂ©tikailag tetszetõs, hanem rendkĂ­vĂĽl áramvonalas is egyben, hiszen a mĂ©rnökök szĂ©lcsatornában törtĂ©nt tesztelĂ©seinek eredmĂ©nyekĂ©ppen mindössze 0,26 cw lĂ©gellenállási tĂ©nyezõvel bĂĽszkĂ©lkedhet, ami a 90-es Ă©vek elejĂ©n igen csak imponálĂł adatnak számĂ­tott. A cikkĂĽnkben bemutatott turbĂłs kivitel a Calibra csĂşcsmodelljĂ©nek számĂ­tott 1992 Ăłta, amikor is bevezettĂ©k a tĂ­pust.
Péter, a Calibra tulajdonosa idõt és anyagi javakat nem kímélve, minden bizonnyal szívét is beleépítette szeretett autójába, ami valószínûleg egy laikus szemlélõdõnek is azonnal feltûnik, hiszen a végeredmény valami eszméletlenül jól sikerült.
De kezdjük a történetet a legeslegelején. A Calibrát tulajdonosa a leginkább bankjairól és óráiról, valamint pedáns rendszeretetérõl híres svájci kantonok egyikébõl hozatta még 2001-ben. Az autó elsõ tulajdonosa Péterhez hasonlóan szintén nagyon vigyázhatott szemefényére, hiszen nem tévedés kilométerórájában mindössze 82.000 futott kilométer volt. Ez minden bizonnyal valós is lehet, hiszen Svájcban kicsit más az emberek erkölcsi érték ítélete, azaz nem szeretik visszatekerni az autók kilométeróráját, szemben itthoni társaikkal. Természetesen jelenleg sincs agyonhasználva az autó, mivel átlagosan nézve mindössze 3.000 km-el növekedett évente ez az egyébként sem magas szám, így jelenleg 97.000 megtett km-nél jár a mutató.
MiĂ©rt pont Calibra? Bizony erre a kĂ©rdĂ©sre is tipikus „Calibrás" válasz hangzott el, vagyis a forma, az Ă©k alak nagyon idõtállĂłnak bizonyul. A motorizáltságot forszĂ­rozva pedig az örök igazság hangzott el, amit már jĂłmagam is megtanultam, vagyis az autĂłbĂłl, amit szeretsz, mindig a lĂ©tezõ legerõsebbet vedd, hiszen az a legjobb tuning alap, Ă­gy esett tehát a választás a Novascwartz TurbĂłra.
A gyárilag 150 KW-os, azaz közel 204 lóerõs töltõlevegõ hûtõvel ellátott turbós alapgép jelenleg a kifejezetten Opelekre szakosodott Mantzel tuning cégnek köszönhetõen kb. 260 lóerõvel, és TDi motorokat megszégyenítõ 390 NM nyomatékkal büszkélkedhet, de persze nem egyes fokozatban, hiszen azt gyárilag az Opel lekorlátozta a hajtásrendszer kímélése céljából.
A chippet éppúgy, mint a motor teljesítményét görgõs padon dokumentálták és hitelesítették.
A Mantzel-fĂ©le Phase I paramĂ©terei a cĂ©g belsõ informáciĂłi, Ă­gy az egĂ©sz computer egy speciális mĂ»gyantával van kiöntve, lehetetlennĂ© tĂ©ve a másolást, az illetĂ©ktelen szemĂ©lyek számára. A nagyobb teljesĂ­tmĂ©nyhez persze magasabb hengerfejtömĂ­tĂ©s is dukál, amelyet meg is kapott az autĂł a fokozott igĂ©nybevĂ©tel miatt. A Calibra Ă©letre keltĂ©sĂ©rõl sem a gyári „lámpás" kulcs Ă©s nem is kártyás megoldás szolgál, hanem egy Honda S2000-es indĂ­tĂłgombja.
Az erõátvitelrõl pedig egy kevlár kuplung gondoskodik, mely jobb választás a mindenkor azonnal záró színteres társáénál, hiszen így még városba is kényelmesen használható, bár a tulajdonos beszámolója szerint az araszolás a kevlárnak sem erõssége. Az autó egyébként egy 60-as saválló kipufogó rendszerrel és egy DTM végdobbal kommunikál a külvilággal.
Ezek után a futómû sem maradhatott parlagon, hiszen a legkeményebb sárga Koni gátlók és rugók váltották fel a gyári alkatrészeket, ez a módosítás fõleg versenypályán érezteti jótékony hatását.
Természetesen a kötelezõ ültetés is megtörtént, hiszen elõl 80, hátul 60 miliméterrel van közelebb a szent anyaföldhöz (az eredeti állapothoz képpest), így egy tíz forintost talán lapjával éppen be lehet csúsztatni a kerék és a doblemez közé.
Továbbhaladva, az alufelni sem egy mindennapi darab, hanem egy külhonból rendelt Brock B1-es, amely elõl 8,5 J, hátul pedig 10 J széles. A méretes 17 colos felniken szintén méretes papucsok felszülnek, mégpedig elõl 215/40 R17, hátul pedig 245/35 R17-es.



Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player