Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszĂş távra eldõl, az ország merre halad tovább
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leválthatĂł
Magazin
Uccai dumák
Az ítélet rád méretett
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
Megálmodta, megtervezte saját szupersportautóját
Közlekedés Közlekedés
NFM: még másfél hétig véleményezhetõ a KRESZ-módosítás
MTI   2014 January 27, Monday  

(MTI) - Még másfél hétig, február 5-éig lehet véleményezni a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) javaslatát a KRESZ-módosításról; a szaktárca hivatalos oldalán olvasható javaslatban egyebek mellett új fényjelzések és egységes táblák bevezetése...
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF

(MTI) - Még másfél hétig, február 5-éig lehet véleményezni a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) javaslatát a KRESZ-módosításról; a szaktárca hivatalos oldalán olvasható javaslatban egyebek mellett új fényjelzések és egységes táblák bevezetése szerepel.

    Az NFM hétfõn közleményben tudatta az MTI-vel, hogy új rendelkezésekkel egészülhet ki a KRESZ a tárca közigazgatási és társadalmi egyeztetés alatt álló javaslatai alapján.
    A közleményben emlékeztettek: balesetveszélyes helyzetet okoz, ha az autós az autópályán vagy autóúton kialakuló torlódás miatt fékezésre kényszerül. A javaslat szerint a KRESZ elõírná, hogy a jelentõs sebességcsökkentést (a jármû megállásáig, vagy a lassítás megszüntetéséig) a jövõben a jármû mindkét oldali elsõ és hátsó irányjelzõjének egyidejû mûködtetésével kell jelezni. A tárca szerint a bevált gyakorlathoz igazodó elõírás bevezetésével kevesebb lehet az ütközés a gyorsforgalmi utakon.
    A módosításban a KRESZ megújítását célzó lakossági felmérésben felmerült javaslat is helyet kapott: az elõírások megengedhetik, hogy a forgalmat irányító készülékek piros és zöld fényjelzéseiben vagy a kiegészítõ lámpákon csökkenõ számsor utaljon az adott fényjelzés megváltozásáig hátralévõ idõtartamra.
    A közleményben emlékeztettek arra is: a KRESZ a megalkotása óta eltelt közel negyven évben több mint harminc alkalommal változott, a hatályos jogszabályban ezért tucatnyi különbözõ stílusú közúti jelzés található. A rendeletben a módosítás nyomán az akár 1975-ben rajzolt jelzésképeket egységes szemléletben kiszerkesztett táblák válthatják fel, a tanulóvezetõk így a hatályos KRESZ-bõl pontosan azokat a táblaképeket sajátíthatják el, amelyekkel az utak mentén is találkozhatnak.
    A rendelkezések néhány, jogszabályban rögzített eltérést megengedhetnek, így például kimondhatják, hogy városképi okokból más közúti jelzésekkel össze nem téveszthetõ egyedi táblák jelölhetik a helyi közösségi közlekedési eszközök megállóit és a taxiállomásokat.
    Több uniós tagállamban kialakult gyakorlat átültetésével új jelzõtábla adhat tájékoztatást az út mellett vagy annak közelében lévõ egyházi létesítményrõl; felirat utalhat a felekezet, vallási közösség és az épület nevére, a szertartások idõpontjára. Az információknak különösen olyan idegenforgalmi és üdülõövezetekben lehet jelentõsége, ahol az odalátogatók kevesebb helyismerettel rendelkeznek - olvasható az NFM közleményében.
    Mint írták, a mûszaki elõírások után a KRESZ is megnyitja a nappali menetjelzõ lámpa szabályszerû használatának lehetõségét a motorkerékpárosok elõtt; az 5-6 cm átmérõjû pozíciófény nem vakít, de távolról is jól látható, és csak kismértékben terheli a jármû elektronikai rendszereit.
    Az NFM felidézte: a KRESZ e-útdíj bevezetéssel egyidejûleg hatályba lépett módosítása megtiltotta a 7,5 tonna össztömeg feletti tehergépjármûvek átmenõ forgalmát az alsóbb rendû úthálózaton. Az üzemeltetési tapasztalatok alapján azonban az elõzetesen becsülttõl jelentõsen elmaradó, kismértékû átterelõdés mutatható ki a díjköteles szakaszokról a mellékutakra egyes térségekben - foglalta össze a tárca.
    Mint írták, a jogalkotó ezért a helyi kereskedelem és gazdaság élénkítése érdekében a megyén belüli célforgalomban enyhíti a korlátozást. A súlyhatár általánosságban 12 tonnára nõ, ezzel gyakorlatilag a kéttengelyes tehergépkocsik teljes köre bekerül a kedvezményezettek közé. A pontosabban körülhatárolt tilalom lehetõvé teheti, hogy a kijelölt szervek a jelenleginél is hatékonyabban lássák el ellenõrzési feladataikat - írták.
    A kormányzati honlapon társadalmi véleményeztetésre közzétett rendelettervezethez február 5-éig lehet véleményeket fûzni, a rendelettervezet végleges elfogadásáról várhatóan egy-két hónapon belül döntés születik; az új elõírások a kihirdetést követõ napon lépnek majd hatályba.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player