GumigyártĂł ĂĽzemet lĂ©tesĂt Magyarországon a Mol Ă©s a japán JSR
mti
2013 November 21, Thursday
(MTI) - Magyarországi vegyes vállalat alapĂtásárĂłl Ă©s autĂłgumikhoz használt gumialapanyag-gyártĂł ĂĽzem lĂ©tesĂtĂ©sĂ©rõl kötött megállapodást a Mol Nyrt. Ă©s a Japan Synthetic Rubber Corporation (JSR) - közölte a Mol csĂĽtörtökön a Budapesti ÉrtĂ©ktõzsde ...
|
(MTI) - Magyarországi vegyes vállalat alapĂtásárĂłl Ă©s autĂłgumikhoz használt gumialapanyag-gyártĂł ĂĽzem lĂ©tesĂtĂ©sĂ©rõl kötött megállapodást a Mol Nyrt. Ă©s a Japan Synthetic Rubber Corporation (JSR) - közölte a Mol csĂĽtörtökön a Budapesti ÉrtĂ©ktõzsde honlapján.
    A vegyes vállalatban a JSR 51 százalĂ©kos, a Mol 49 százalĂ©kos tulajdoni rĂ©szesedĂ©ssel rendelkezik majd. A TiszaĂşjvárosban felĂ©pĂĽlõ, oldĂłszeres eljárással kĂ©szĂĽlt sztirol butadiĂ©n gumit (S-SBR) gyártĂł Ăşj ĂĽzem Ă©vi 60 ezer tonnás gyártĂłkapacitással rendelkezik majd, Ă©s a piaci kereslet fĂĽggvĂ©nyĂ©ben megvizsgálják a további kapacitásbõvĂtĂ©si lehetõsĂ©get. A termĂ©k Ă©rtĂ©kesĂtĂ©se várhatĂłan 2017-ben indul meg.     A Mol az MTI Ă©rdeklõdĂ©sĂ©re közölte: az beruházás tervezett költsĂ©gvetĂ©se egyelõre nem publikus. A vegyesvállalat bejegyzĂ©sĂ©hez a megfelelõ eurĂłpai hatĂłsági jĂłváhagyások szĂĽksĂ©gesek. Ezek teljesĂĽlĂ©se után alakul ki a vállalat szerkezete, költsĂ©gvetĂ©se Ă©s menedzsmentje.     A közlemĂ©nyben a befektetĂ©s elõnyekĂ©nt emlĂtik a magyarországi gumigyártĂłk jelenlĂ©te mellett a nyugat-eurĂłpai gumigyártĂłk könnyĂ» elĂ©rhetõsĂ©gĂ©t, továbbá a kelet-közĂ©p-eurĂłpai, oroszországi Ă©s törökországi piacok közelsĂ©gĂ©t, ahol a gumigyártás növekedĂ©se várhatĂł.     A Mol magyarországi leányvállalata, a TVK jelenleg egy 130 ezer tonna Ă©ves kapacitásĂş butadiĂ©n ĂĽzem Ă©pĂtĂ©sĂ©t vĂ©gzi szintĂ©n TiszaĂşjvárosban, amely várhatĂłan 2015-re kĂ©szĂĽl el. ĂŤgy a Mol csoport által biztosĂtott alapanyag garantálja a vegyes vállalat számára a hosszĂş távĂş ellátásbiztonságot. A JSR-rel kötött megállapodás lehetõsĂ©get biztosĂt a Mol számára, hogy az S-SBR piacára belĂ©pve, petrolkĂ©miai termĂ©kvonalát tovább diverzifikálja - emeli ki a közlemĂ©ny.     A közlemĂ©ny szerint az S-SBR szintetikus gumi kĂĽlönleges molekuláris szerkezetĂ©nek köszönhetõen világszerte a gazdaságos, kevesebb ĂĽzemanyag fogyasztást igĂ©nylõ autĂłgumik meghatározĂł alapanyaga. Az iparágban kiemelkedõ tulajdonságĂş alapanyag tökĂ©letesen megfelel az ĂĽzemanyag-hatĂ©kony, nedves felĂĽleten kiválĂł tapadással rendelkezõ gumik gyártásához.     A globálisan egyre szigorodĂł szĂ©n-dioxid kibocsátásra Ă©s ĂĽzemanyag fogyasztásra vonatkozĂł szabályozások kedvezõen hatnak az S-SBR piacára. A gumik ĂĽzemanyag-hatĂ©konyság alapján törtĂ©nõ osztályozása jelenleg Japánban, DĂ©l-Koreában Ă©s EurĂłpában terjedt el, de várhatĂłan egyre több országban bevezetik majd. Ennek alapján az S-SBR gumik iránti kereslet növekedĂ©se várhatĂł.
|
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!