Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leválthatĂł
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Magazin
Uccai dumák
Hollywoodi világvége
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
Hihetetlen: Audi A4 Avantból rozsdás konzervdoboz
Gazdaság Gazdaság
Gumigyártó üzemet létesít Magyarországon a Mol és a japán JSR
mti   2013 November 21, Thursday  

(MTI) - Magyarországi vegyes vállalat alapításáról és autógumikhoz használt gumialapanyag-gyártó üzem létesítésérõl kötött megállapodást a Mol Nyrt. és a Japan Synthetic Rubber Corporation (JSR) - közölte a Mol csütörtökön a Budapesti Értéktõzsde ...
Olvasďż˝i ďż˝rtďż˝kelďż˝s:starstarstarstarstar / 0
�rt�kelje �n is! starstarstarstarstar
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF

(MTI) - Magyarországi vegyes vállalat alapításáról és autógumikhoz használt gumialapanyag-gyártó üzem létesítésérõl kötött megállapodást a Mol Nyrt. és a Japan Synthetic Rubber Corporation (JSR) - közölte a Mol csütörtökön a Budapesti Értéktõzsde honlapján.

    A vegyes vállalatban a JSR 51 százalékos, a Mol 49 százalékos tulajdoni részesedéssel rendelkezik majd. A Tiszaújvárosban felépülõ, oldószeres eljárással készült sztirol butadién gumit (S-SBR) gyártó új üzem évi 60 ezer tonnás gyártókapacitással rendelkezik majd, és a piaci kereslet függvényében megvizsgálják a további kapacitásbõvítési lehetõséget. A termék értékesítése várhatóan 2017-ben indul meg.
    A Mol az MTI érdeklõdésére közölte: az beruházás tervezett költségvetése egyelõre nem publikus. A vegyesvállalat bejegyzéséhez a megfelelõ európai hatósági jóváhagyások szükségesek. Ezek teljesülése után alakul ki a vállalat szerkezete, költségvetése és menedzsmentje.
    A közleményben a befektetés elõnyeként említik a magyarországi gumigyártók jelenléte mellett a nyugat-európai gumigyártók könnyû elérhetõségét, továbbá a kelet-közép-európai, oroszországi és törökországi piacok közelségét, ahol a gumigyártás növekedése várható.
    A Mol magyarországi leányvállalata, a TVK jelenleg egy 130 ezer tonna éves kapacitású butadién üzem építését végzi szintén Tiszaújvárosban, amely várhatóan 2015-re készül el. Így a Mol csoport által biztosított alapanyag garantálja a vegyes vállalat számára a hosszú távú ellátásbiztonságot. A JSR-rel kötött megállapodás lehetõséget biztosít a Mol számára, hogy az S-SBR piacára belépve, petrolkémiai termékvonalát tovább diverzifikálja - emeli ki a közlemény.
    A közlemény szerint az S-SBR szintetikus gumi különleges molekuláris szerkezetének köszönhetõen világszerte a gazdaságos, kevesebb üzemanyag fogyasztást igénylõ autógumik meghatározó alapanyaga. Az iparágban kiemelkedõ tulajdonságú alapanyag tökéletesen megfelel az üzemanyag-hatékony, nedves felületen kiváló tapadással rendelkezõ gumik gyártásához.
    A globálisan egyre szigorodó szén-dioxid kibocsátásra és üzemanyag fogyasztásra vonatkozó szabályozások kedvezõen hatnak az S-SBR piacára. A
gumik üzemanyag-hatékonyság alapján történõ osztályozása jelenleg Japánban, Dél-Koreában és Európában terjedt el, de várhatóan egyre több országban bevezetik majd. Ennek alapján az S-SBR gumik iránti kereslet növekedése várható.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player