Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Magazin
Uccai dumák
Kapcsolati zûr
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Kakukktojás: Bugatti egy Ferrari találkozón
Külföld Külföld
Megtalálták a Kazanyban lezuhant repülõgép hangrögzítõjét
MTI   2013 November 20, Wednesday  

(MTI) - Megtalálták az oroszországi Kazanyban lezuhant Boeing-737-500-as repülõgép hangrögzítõ berendezését, amely a földhöz csapódáskor kiesett a gép egyik fekete dobozából - közölte szerdán a moszkvai Államközi Légügyi Bizottság (MAK) képviselõje.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF

(MTI) - Megtalálták az oroszországi Kazanyban lezuhant Boeing-737-500-as repülõgép hangrögzítõ berendezését, amely a földhöz csapódáskor kiesett a gép egyik fekete dobozából - közölte szerdán a moszkvai Államközi Légügyi Bizottság (MAK) képviselõje.

    A pilótafülkében lezajlott beszélgetések vizsgálata így csak ezután kezdõdhet meg, a repülési adatokat megõrzõ másik készülék adatainak elemzésébõl azonban egyértelmûnek tûnik, hogy pilótahiba okozta az 50 ember halálát okozó vasárnapi szerencsétlenséget.
    Az utasszállító gép egyik pilótája a repülõtér elsõ megközelítésekor csak annyit közölt a kazanyi nemzetközi repülõtér légiirányításával, hogy érkezésük szöge "nem alkalmas a leszállásra", ezért átstartol.
    A MAK szakembereinek eddigi vizsgálata szerint ezután kikapcsolták a robotpilótát, a gép irányítását a másodpilóta vette át, de túl meredeken próbálta újra felemelni a gépet, amely emiatt vészesen veszített a sebességébõl. Ekkor azzal próbálkozott, hogy meredeken leengedi a gép orrát, de a 700 méteres magasságban lévõ Boeing átbillent, és a zuhanásból már nem sikerült visszahozni - írta a Kommerszant címû napilap internetes változata.
    Az Államközi Repülési Bizottságnál elmondták, hogy a másodpilóta a szokásos eljárásnak megfelelõen kezdte el az átstartolást. Ám a túl meredek emelkedés miatt a gép orra a Boeing-737-500-as típus számára határértéknek számító 25 fokos állásszögbe jutott, a megváltozott légellenállás miatt a hajtómûvek mûködésében zavar állt be és a gép veszélyesen süllyedni kezdett. A bekövetkezett jelentõs sebességvesztés azzal fenyegetett, hogy a gép úgynevezett dugóhúzóba kerül. A másodpilóta ezért nyomta le a gép orrát.
    A MAK szakembereinek eddigi megállapításai szerint a tragédiát a pilóta túlzott igyekezete okozta: mivel az ilyenkor szokásos eljárás helyett nem horizontális irányba próbálta állítani a gépet - csak kissé csökkentve a magasságot -, hanem meredek süllyedésbe vitte a gépet, amely így a feketedoboz adatrögzítõje szerint mínusz 75 fokos szögbe fordult. A zuhanás 20 másodpercig tartott, a gép 450 kilométer/órás sebességgel csapódott a földbe.
    A MAK-nál azt is feltételezik, hogy a repülõ az elsõ landolásnál vagy a robotpilóta mûszaki hibája miatt nem állt rá a leszálláshoz szükséges siklópályára, vagy a pilótáknak tûnt úgy, hogy nem a megfelelõ szögben érik el a leszállópályát, ezért döntöttek az átstartolás mellett.
    A Kommerszant által megkérdezett repülési szakemberek nem tudtak teljes magyarázatot adni a történtekre. Csak abban biztosak, hogy a pilóták felkészültsége nem volt elegendõ a Boeing-737-500-as típusú gép irányításához. Rusztem Szalihov parancsnok és Viktor Gucul másodpilóta navigátorként és fedélzeti mérnökként dolgoztak korábban, s csak néhány évvel ezelõtt képezték át õket pilótának.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player