Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Magazin
Uccai dumák
A diktatúráról
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
Múzeumba került az elsõ, 1898-ban készült Porsche
Szegedi hĂ­rek Szegedi hĂ­rek
Magyarok a Marson – RobotĂ©pĂ­tõ-verseny Szegeden
MTI   2013 April 07, Sunday  

A zord marsi körülményeket idézõ akadálypályán mérték össze képességeiket a nyolcadik alkalommal megrendezett Magyar Alkalmazott Mérnöki Tudományok Versenyén induló csapatok robotjai szombaton Szegeden.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
(MTI) - A zord marsi körülményeket idézõ akadálypályán mérték össze képességeiket a nyolcadik alkalommal megrendezett Magyar Alkalmazott Mérnöki Tudományok Versenyén induló csapatok robotjai szombaton Szegeden; a végsõ gyõzelmet 2012-höz hasonlóan a mûegyetemisták alkotta Mars Poetica szerezte meg.

A kerettörténet szerint a csapatok feladata olyan kétkerekû robotok építése volt, amelyek képesek a zord marsi körülmények között minimális emberi beavatkozással navigálni. A cél minél több területet meghódítani, és megvédeni az elfoglalt bázisokat a többi robottól.
   
A több mint 50 négyzetméteres akadály- és labirintuspályán - ahol egyszerre négy robot küzdött egymással - a csapatok feladata az volt, hogy gépeik minél több célterületre lerakjanak egy-egy kincset szimbolizáló mágnesrudat, úgy, hogy az lehetõleg a menet végig ott maradjon. A csapatok külön pontot kaptak az eltérõ nehézségû bázisok meghódításáért, és azért is, ha a kincs a lefújáskor is a célterületen volt. Ezért nem csoda, hogy komoly taktikai küzdelem is kialakult, mindenki igyekezett megtisztítani a bázisokat a más csapatok mágneseiktõl.
   
A robotokat a versenyzõk irányították számítógépeikrõl, ám csupán azt adhatták meg a terem tetejére szerelt kamera közvetítette "mûholdképen", hogy a gép a pálya melyik pontját közelítse meg. Ráadásul parancsaik - a Mars-járókhoz hasonlóan - késleltetéssel jutottak el a robotokhoz.
   
A középiskolások, illetve egyetemisták alkotta harminc csapat saját építésû robotjai között voltak villámgyorsak, akadtak, melyeket lépésrõl lépésre irányítottak, így mozgása kissé darabos volt, némelyik pedig saját szenzoraival próbált tájékozódni. Dányádi Bulcsú, a gyõztes Mars Poetica tagja az MTI-nek elmondta, a villamos- és gépészmérnökökbõl álló kilenctagú csapat két és fél hónapot dolgozott a roboton. A kétkerekû szerkezet szinte összes alkatrészét saját maguk tervezték meg háromdimenziós szoftverrel, és gyártást is önállóan végezték.
   
A hallgató szerint a döntõben már szinte minden a stratégián múlott, csak kis részben számított a robot gyorsasága és ügyessége, ahhoz azonban, hogy eljuthassanak eddig, a szerkezetnek ki kellett bírnia a korábbi fordulók küzdelmeit. Az elsõ helyet pedig azzal sikerült megszerezniük, hogy robotjuk karjaival össze tudta gyûjteni az ellenfelek kincseit a bázisokról.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player