Orosz lap - Mûszaki probléma és pilótahiba okozhatta a moszkvai repülõgép-szerencsétlenséget
MTI
2013 January 09, Wednesday
(MTI) - Nagy valószínûséggel a hajtómûveknél fékezéskor fellépett mûszaki probléma és a pilóták hibája okozhatta az orosz Red Wings légitársaság Tu-204-as repülõgépének tavaly év végi katasztrófáját - írta szerdán a Kommerszant címû orosz napilap.
|
(MTI) - Nagy valószínûséggel a hajtómûveknél fékezéskor fellépett mûszaki probléma és a pilóták hibája okozhatta az orosz Red Wings légitársaság Tu-204-as repülõgépének tavaly év végi katasztrófáját - írta szerdán a Kommerszant címû orosz napilap.
A moszkvai Vnukovo repülõtéren 2012. december 29-én az orosz légitársaság Tupoljev típusú gépe nem tudott megállni a leszállópályán, és a betonkerítést átszakítva kicsúszott a kijevi országútra, miközben háromfelé szakadt. A tekintélyes politikai-gazdasági napilapnak a balesetet vizsgáló mûszaki bizottságtól szerzett információi szerint a legénység szokásos módon, bár kissé óvatlanul tette le a gépet. Az ilyenkor megengedett óránkénti 225-245 helyett 250 kilométeres sebességgel értek földet, és néhány száz méterrel tovább repültek a géppel a kelleténél. A szakemberek szerint ezek a körülmények még nem lettek volna kritikusak, ugyanis közepes hátszélben a leszállópálya maradék része elegendõ lett volna ahhoz, hogy a pilóták lefékezzék a repülõgépet. A lecsökkent féktávolság és a leszállópálya síkossága miatt azonban a pilóták a Tu-204-es kerekeivel nem tudtak megfelelõen fékezni, ezért a hajtómûvek tolóerejének a visszafordításával próbálkoztak, hogy megfelelõen lelassítsák, illetve lefékezzék az utasszállító gépet. Az orosz napilap értesülése szerint a tolóerõ-visszafordító berendezés a Tu-204-es mindkét hajtómûvénél felmondta a szolgálatot, és a pilótáknak nem sikerült hagyományos módszerrel megállítani a repülõt. A Kommerszantnak név nélkül nyilatkozó szakemberek szerint a kapitány és a másodpilóta is hibázott, mert nem ismerte fel idejében a mûszaki problémát. A pilóták túl sokáig bekapcsolva tartották a visszafordító kart, így nemhogy lassították a gépet, hanem még fokozták is a hajtóerõt. A kapitány ezt felismerve már késõn adott utasítást a hajtómûvek leállítására. A Kommerszant emlékeztetett arra, hogy az orosz repülési hatóságok a Red Wings egy másik járatának december 21-én Novoszibirszkben, hasonló okokból bekövetkezett balesete révén tudtak a problémáról. Mégis csak a moszkvai repülõgép-szerencsétlenséget követõen hívták fel a figyelmet a PSZ-90A típusú hajtómûvekkel felszerelt Tu-204-es Tu-214-es típusú repülõgépek fokozott karbantartására. Az orosz légitársaság gépének tavaly december 29-én történt balesetében a nyolcfõs személyzet öt tagja: a kapitány, a másodpilóta, a fedélzeti mérnök és két utaskísérõ vesztette életét. A három sérült állapota súlyos, de javul - közölte szerdán Vlagyimir Sztyepanov, az orosz rendkívüli helyezetek minisztériuma válságközpontjának vezetõje.
|
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!