A Bugatti vitathatatlanul az autós világ egyik legnevesebb prémium márkája. Miután a Volkswagen megvette a patinás olasz gyár jogait, egy olyan autóval rukkolt elõ, amely méltó Ettore Bugatti örökségéhez. Ez az autó nem más, mint az 1001 lóerõs Veyron.
A VW a Veyronból több változatot is készített már, azonban talán nem meglepõ módon új modellen is dolgozik. A Bugatti 16C Galibier koncepció 2009 végén borzolta a kedélyeket. A Galibier a Veyronhoz hasonlóan bivalyerõs, viszont a tervek szerint négyajtós és négyüléses lesz. Wolfgang Durheimer, a Bugatti vezetõje némi bepillantást engedett a néhány év múlva érkezõ szupersportautó titkaiba a Car&Driver magazin olvasóinak.
A Bugatti kínálatában feltûnõ szupersportautó több mint ezer lóerõs lesz - erõsítette meg Wolfgang Durheimer, azt azonban egyelõre nem árulta el, hogy pontosan mennyi. Egyes meg nem erõsített értesülések szerint a Galibier akár 1400 lóerõs is lehet. Egyelõre azonban csak annyit tudni, hogy a 8 literes és W16-os biturbó szörny végsebessége valahol 378 km/h lesz. A motor elképesztõ hõjét és a kipufogógázt pedig 8(!) vég fogja a külvilágba továbbítani. Akárcsak a Veyron esetében, a kipufogórendszer a Galibierben is titánból készül majd, hiszen csak ez bírja el az óriási hõterhelést.
Durheimer ugyanakkor hozzátette: A Galibier a piacon található valamennyi autónál gyorsabb lesz. Azt egyelõre nem tudni pontosan, hogy az újdonság mikor lesz elérhetõ, egyes információk szerint azonban 2015-ben.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!