Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Magazin
Uccai dumák
Madagaszkár
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Múzeumba került az elsõ, 1898-ban készült Porsche
Szegedi hírek Szegedi hírek
Nosztalgiajáratként közlekedik egy FVV típusú villamos Szegeden
MTI   2012 July 31, Tuesday  

(MTI) – Vasárnaptól nosztalgiajáratként közlekedik egy eredeti festésû FVV típusú villamos Szegeden a 3-as és 3F-es vonalon – tájékoztatta Török Mónika, a Szegedi Közlekedési Kft. marketing- és PR-fõmunkatársa az MTI-t.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF

(MTI) - Vasárnaptól nosztalgiajáratként közlekedik egy eredeti festésû FVV típusú villamos Szegeden a 3-as és 3F-es vonalon - tájékoztatta Török Mónika, a Szegedi Közlekedési Kft. marketing- és PR-fõmunkatársa az MTI-t.

    A Bengáli becenevû jármûtípus jellegzetes hangjával és külsõ-belsõ formavilágával évtizedeken keresztül hozzátartozott Szeged városképéhez. A jármû vasárnaponként és ünnepnapokon közlekedik majd õszig.
    A legendássá vált villamostípusból 181 darab készült elõbb a budapesti Füzesi Fõmûhelyben, majd késõbb Debrecenben, a MÁV jármûjavítójában és a helyi közlekedési társaságnál - olvasható Németh Zoltán Ádámnak a típusról írt, a www.villamosok.hu honlapon közzétett tanulmányában.
    A változattól függõen három-, öt-, hat- vagy tízajtós, 21-22 méter hosszú, 23-24 tonna tömegû csuklós villamosok Budapest mellett Miskolcon, Debrecenben és Szegeden is közlekedtek. A nagy befogadóképességû, de lassú és nehézkesen gyorsuló villamosok rendkívüli módon igénybe vették, koptatták a síneket.
    Az 1961 októberétõl utasokat szállító Bengálikat - Debrecen kivételével - már kivonták a forgalomból. Szegeden az utolsó FVV-t 2011. augusztus 20-án búcsúztatták el, amikor átadták a 4-es vonal felújított szakaszát.
    A nosztalgiajárat utasait az eredeti - sárga-piros - színtervû FVV 1200 típusú, 813 pályaszámú villamos szállítja majd. A két vezetõállásos, tízajtós villamost 1977-ben gyártották Debrecenben, a csongrádi megyeszékhelyen pedig 1977. november 17-én állították forgalomba.


Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player