A General Motors-nál megszokott, hogy a cĂ©gĂłriás több országban Ă©s kĂĽlönbözõ neveken kĂnálja szinte hajszálra azonos modelljeit. Az Opel márkanĂ©v pĂ©ldául EurĂłpában erõs, mĂg Angliában a körbe zárt villámot VauxhallkĂ©nt ismerik. A szigetországban a VXR, mĂg az öreg kontinensen az OPC mozaikszĂłt toldják hozzá az Vauxhall/Opel sportos modelljeihez. Magyarországon egyelõre mĂ©g nem, de Angliában már elĂ©rhetõ az Ăşj Astra gyárilag legerõsebb változata, a VXR verziĂł. Az Opel/Vauxhall nem titkolt cĂ©lja a modellel az, hogy megszorongassa vele a vetĂ©lytársakat, köztĂĽk elsõsorban a VW Golf GTI-t Ă©s az Ăşj Renault MĂ©gane RS-t, ez utĂłbbi a szigetországban 265 Cup toldatot is kapott.
A kĂ©t modell erõforrás tekintetĂ©ben rendkĂvĂĽl hasonlĂł egymáshoz, hiszen mindkettõ mozgatásárĂłl egy soros nĂ©gyhengeres, 2 literes turbĂłmotor gondoskodik. A Vauxhallban egy 276 lĂłerõs egysĂ©g, mĂg a francia mĂ©regzsákban egy 265 lovas motor teszi a dolgát. MindkĂ©t autĂł elsõkerĂ©kmeghajtásĂş, az erõátvitelt pedig egy manuális, 6 sebessĂ©ges váltĂłra bĂzták. A rĂ©szlegesen önzárĂł differenciálmĂ» mindkĂ©t autĂłnál alap, mĂg sĂşly tekintetĂ©ben a MĂ©gane egy leheletnyivel, egĂ©szen pontosan mintegy száz kilogrammal könnyebb vetĂ©lytársánál.
A hivatalos adatok szerint az Astra 5,9 másodperc alatt gyorsul állĂł helyzetbõl 96 km/-ás tempĂłra, mĂg a vĂ©gsebessĂ©ge 250 km/h-ban korlátozĂłdik. A gyári adatok szerint a Renault MĂ©gane RS szinte hajszálra ugyanezt tudja.
A brit EVO magazin azonban szokásához hĂven nem bĂzta a vĂ©letlenre Ă©s bruntingthorpei pályára vitte ki a kĂ©t riválist, hogy kiderĂĽljön, gyorsulás tekintetĂ©ben melyik is a jobb? A MĂ©gane ha csak egy hajszálnyival is, de jobbnak bizonyult.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!