A személyautók CO2-kibocsátását tovább csökkentõ javaslatokat jelentett be az Európai Bizottság
MTI
2012 July 11, Wednesday
(MTI) - Az Európai Bizottság javaslatokat terjesztett elõ szerdán annak érdekében, hogy 2020-ig jelentõsen csökkenjen az új személygépkocsik és a könnyû haszongépjármûvek (kisteherautók) szén-dioxid-kibocsátása.
|
(MTI) - Az Európai Bizottság javaslatokat terjesztett elõ szerdán annak érdekében, hogy 2020-ig jelentõsen csökkenjen az új személygépkocsik és a könnyû haszongépjármûvek (kisteherautók) szén-dioxid-kibocsátása.
Connie Hedegaard éghajlat-politikai biztos bejelentése szerint a javaslatok a tavalyi 135,7 grammról és a 2015-re kötelezõen elõírt 130 grammos célértékrõl 2020-ra kilométerenként 95 grammra szoríthatják vissza az új személygépkocsik átlagos kibocsátását. A kisteherautók kibocsátása a 2010-es 181,4 grammról és a 2017-re kötelezõen elõírt 175 gramm célértékrõl 2020-ra kilométerenként 147 grammra fog csökkenni. Hedegaard azt is jelezte, hogy a szén-dioxid-kibocsátás 2020 utáni csökkentési programján belül további intézkedéseket készítenek elõ. A bizottság értésre adta: nem új célértékekrõl van szó, hanem azok megvalósításának biztosításáról, egyebek között azzal, hogy kötelezõvé válnak. A brüsszeli bizottság számításai szerint a következõ évtizedben minden új személygépkocsi az elsõ évben átlagosan mintegy 340 euró összegû üzemanyaggal kevesebbet fogyaszt majd, ha sikerül megvalósítani a célkitûzéseket. Uniós szinten összességében évente megközelítõleg 30 milliárd euró üzemanyagköltséget lehet megtakarítani. A 2030-ig tartó idõszakban megközelítõleg 420 millió tonna szén-dioxid kibocsátása elõzhetõ meg. A javaslatra reagálva autóipari szakemberek úgy vélték, hogy az iparág számára az költségemelkedéssel fog járni. Környezetvédelmi aktivisták szerint viszont a bizottság tovább is mehetett volna, inkább az ipar lobbijának engedett a javaslat végsõ változatának megalkotásakor, jóllehet ambiciózusabb célkitûzésekkel a fogyasztók is jól járnának és a klímavédelem elleni harc is hatékonyabb lehetne.
|
|
Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor egy kattint�ssal nyithat a cikkhez f�rumos t�m�t.
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!