Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszú távra eldõl, az ország merre halad tovább
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
FIGYELEM! MENETREND MÓDOSÍTÁS!
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Magazin
Uccai dumák
Jégesõ, világvége
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Múzeumba került az elsõ, 1898-ban készült Porsche
Tudósok és tanítók Tudósok és tanítók
Visy Csaba, a Fizikai Kémiai tanszék vezetõje
munkatársunktól   2004 March 25, Thursday  
Image
Úgy érzem, hogy mind szakmai területen, mind a családi életemben sikeresnek vallhatom magam. Végigjártam szakmai pályámon az oktatási hierarchia minden lépcsõfokát.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF
Az interjú 2000 decemberében készült


2000. november 1- gyel bízták meg Önt, hogy oktatási rektor - helyettesként a Szegedi Tudományegyetem oktatási ügyeit képviselje. Ez milyen feladatkört ró ki Önre sok egyéb elfoglaltsága mellett?
Elég hosszú lista lenne mindent felsorolni, hiszen ha abból indulunk ki, hogy egy egyetem feladata legfõképpen az oktatás, akkor gyakorlatilag minden, ami az egyetemen feladatként elõttünk áll, oktatási ügy, és ily módon az oktatási ügyekkel foglalkozó rektor - helyettes feladatának lehetne tekinteni. De azért ez így nyilván túlzás. A feladatkör legfontosabb elemei az oktatási év idõrendjében végighaladva szedhetõk legjobban össze: felvételi ügyek, azok szervezése, szakindítások, akkreditációs anyagok elõkészítése, a tanulmányi rendszer szervezési kérdései, ennek most egyik legfontosabb feladata a kredit rendszerû oktatásra való átállás. De a feladatokhoz olyan kevésbé látványos munkák is hozzátartoznak, mint a hallgatói statisztika, melyen éppen most dolgozunk. Természetesen ide tartoznak még a hallgatói ügyek bizonyos esetei, például a rektori méltányosság kérelmeinek elbírálása. Ez most aktuális, hiszen a vizsgaidõszak végén járunk. A teljesség igénye nélkül talán ezzel lehetett illusztrálni, hogy eléggé szerteágazó ez a feladatkör. Említhetném még a jegyzetkiadások kérdését az egyetemen, a tanárképzéssel kapcsolatos koordinációs feladatokat, hiszen az oktatás koordinálása egy tíz és fél karú intézményben, mint amilyen a Szegedi Tudományegyetem, elég nagy feladat. Fõleg annak tükrében, hogy egy év tapasztalat áll ezen intézmény mögött. Inkubációs idõszaknak szokták mondani ezt az egy évet. Azt gondolom, hogy egy ilyen integráció elsõdlegesen tartalmi, és nem egy formális kérdés kell legyen. A táblákat nagyon könnyû lecserélni egyik napról a másikra, de az integráció hosszabb folyamat. Ennek a hosszabb folyamatnak az oktatás szempontjából való koordinálását tekintem a legfontosabb feladatomnak. Ehhez a feladatkörhöz elég komoly problémamegoldó képesség kell. Ha az ember egy ilyen megbízást elvállal, akkor ezt nem teszi bizonyos elõképzettség, vagy elõzõ próbatételek nélkül. A 90 - es évek elsõ felében két ciklusban voltam a Természettudományi Kar dékán - helyettese. Elég sok oktatási üggyel kapcsolatos tapasztalatot gyûjthettem ez idõ alatt 1991 és 1996 között. Tagja voltam az akkori Magyar Akkreditációs Bizottság Pedagógusképzõ Intézményi Szakbizottságának, és két éve tagja vagyok annak a 15 tagú testületnek, amelyet az Országos Kredittanács névvel illetnek. E testület feladata a kreditrendszerû képzésre való áttérés országos koordinálása.

Ez nagyon komolyan hangzik! Gondolta azt fiatalként, hogy valaha ennyire komoly és felelõsségteljes munkája lesz?
Kisgyerekkoromban, amennyire visszaemlékszem, elsõsorban villamosvezetõ szerettem volna lenni. Játszottam is az ablakunkban, hogy én ott vezetem a villamost. Tekintettel arra, hogy a Tisza Lajos körúton, amit akkor Sztálin körútnak hívtak, járt a villamos. A Kígyó utca sarkán csöngetõ villamosokat a hangjuk alapján azonosítani tudtam, hogy hányas számú szerelvény érkezik.

Végül miért nem lett villamosvezetõ?
Ez hosszú történet. Az általános iskola utolsó éveiben találkoztam elõször kémiával, és a gimnáziumi évek alatt már eléggé tudatosan arra készültem, hogy kémikus leszek. Vegyész szakra adtam be a jelentkezésemet, és vegyészdiplomát szereztem. A gimnáziumi évekrõl talán még annyit elmondanék, hogy bizonyára családi motiváció alapján is mindig vonzódtam a nyelvekhez. Így olyan gimnáziumba akartam menni, ahol nyelvtanulási lehetõségem van. Francia tagozatos osztályba jártam, aminek a mai napig örülök, mert egy nyugati világnyelv megismerését tette számomra lehetõvé. Természetesen oroszul is tanultam, mert akkor az elsõ és kötelezõ nyelv mindenki számára az orosz volt. Az egyetemi évek alatt derült ki egyértelmûen, hogy a kémiában is a tudomány nyelve az angol, és ily módon angolt saját céljaim érdekében tanultam. Mostanra ez lett számomra az elsõ idegen nyelv.




Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player