Tudomány és technológia
Nem jelent veszélyt a ritka holdtölte
Sem Japánra, sem Európára nem jelent veszélyt a pénteki holdtölte - mondta el Kolláth Zoltán, az MTA KTM Csillagászati Kutatóintézetének csillagásza.
Gubcsi Lajos, a tiszteletbeli székely és a kun himnusz írója
Kétszázezren jelezték a Facebookon, hogy elmennek egy szülinapi bulira
Robotkígyó segíti a mentést Japánban
Beszûrõdõ fény és sárga elszínezõdés az iPad2 kijelzõjén
Megjelent a Firefox 4 RC verziója
Hírközpont
Katasztrófa és baleset
Gázrobbanás Balatonedericsen
Rendõrség
Kigyulladt egy terménytároló Sajópetriben
Politika
Mûalkotást lopott Kövér kabinetfõnöke?
Oktatás, nevelés
Pályaválasztási napot tart középiskolásoknak az ELTE
Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Vízilabda ob I - Molnár Tamásék Diapolo Szeged VE néven folytatják
Színházi világnapi programok Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Magazin
Uccai dumák
Van ilyen
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Nyolc Corvette-ritkaság zuhant bele egy víznyelõbe Kentuckyban
Tudomány és technológia Tudomány és technológia
GfK: Már láthatóak a válságból való kilábalás jelei
Független Hírügynökség   2011 March 09, Wednesday  

Bár idén az év elsõ két hónapjában is gyenge volt a háztartások fogyasztása, 2010 második felében már mutatkoztak a válságból való kilábalás jelei - többi között ez derül ki a GfK Hungária szerdán közzétett adataiból.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF
Bár idén az év elsõ két hónapjában is gyenge volt a háztartások fogyasztása, 2010 második felében már mutatkoztak a válságból való kilábalás jelei - többi között ez derül ki a GfK Hungária szerdán közzétett adataiból. Tavaly az egész évet tekintve ugyanis a magyar háztartások 1,4 százalékkal több pénzt hagytak a kiskereskedõknél napi élelmiszerre és háztartási vegyi árura, mint egy évvel korábban.

2009, a válság elmélyülése óta a vevõk racionálisabban hozzák meg döntéseiket, jobban megnézik, mire adják ki a pénzt, és egyre inkább ellenõrzik a boltok, a reklámok üzeneteinek hitelességét. A GfK felmérése szerint ez nem azt jelenti feltétlenül, hogy a legolcsóbb terméket keresik, hanem a legkedvezõbb ár-érték arány elérése lett a cél. Megnõtt a vásárlás elõtti informálódás szerepe, a vevõk csaknem fele nézi át a kereskedõláncok brosúráit vásárlás elõtt. A vevõk összehasonlítják a különbözõ márkák termékeit, hogy kiválasszák a számukra legelõnyösebbet. Emellett a vásárlók többsége ellenõrzi a termékek szavatosságát, illetve összehasonlítja a pénztárnál kifizetett árat az eladótérben feltüntetett árral.
A GfK tanulmánya szerint a boltválasztásnál hátrébb szorultak a bolt minõségére vonatkozó szempontok, például az üzlet kinézete vagy a márkatermékek kínálata, viszont jelentõsen megnõtt az akciók és promóciók jelentõsége. A vásárlók hajlandóak nagyobb távolságokat is megtenni a jobb ajánlatok reményében. Tehát a vásárlók már kevésbé lojálisok a "kedvenc" boltok iránt.
Kozák Ákos, a GfK Hungária ügyvezetõ igazgatója szerint tavaly az év második felében már mutatkoztak a válságból történõ kilábalás jelei, igaz, a 2011-es év elsõ két hónapjának adatai nem támasztják alá ezt az optimizmust, ugyanis továbbra is gyenge a háztartások fogyasztása. Kovács Krisztina, a GfK Hungária menedzsere szerint a vásárlók növekvõ öntudata és erõsödõ információigénye egyben lehetõségeket is rejt magában a gyártók számára, mert tavaly mérhetõ módon nõtt az új márkák kipróbálására való nyitottság.
A GfK nemzetközi elemzései hasonló tendenciát prognosztizálnak: az elkövetkezõ 5 évben egy átlagos vásárló több boltba látogat el, mint korábban, ami azt jelenti, hogy csökken a vásárlók boltokhoz való lojalitása. A láncoknak kevesebb alkalma nyílik a vásárlót megnyerni, csökken az elõre nem tervezett vásárlások aránya. Megmarad viszont az árak megnövekedett szerepe, és várható, hogy tovább erõsödik azoknak a márkáknak az aránya, amelyeket a vásárlók alacsonyabb áruk miatt saját magának választ ki.

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek arrow GfK: Már láthatóak a válságból való kilábalás jelei



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player