Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
Hírfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hírek
Színházi világnapi programok Szegeden
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leváltható
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Magazin
Uccai dumák
Van ilyen
Játék
Kivirágzás vezényszóra
Autók
Megálmodta, megtervezte saját szupersportautóját
Gazdaság, üzlet és pénzügy Gazdaság, üzlet és pénzügy
Minden oldalról szorongatják a taxicégeket
Független Hírügynökség   2011 February 15, Tuesday  

A taxisok szerint a kiélezett verseny miatt 10 évvel ezelõtti az árszínvonal Budapesten, miközben a benzinárak az egekben járnak.
  Hozzszlsok Nyomtat E-mail PDF
A taxisok szerint a kiélezett verseny miatt 10 évvel ezelõtti az árszínvonal Budapesten, miközben a benzinárak az egekben járnak. A nyomott árak ellenére egyre kevesebb ember taxizik, és a céges megrendelésekben sincs köszönet, mert a fuvarok ára jelentõs késéssel folyik be, és ez rontja a likviditást. Az Opten adatai szerint szaporodnak ugyan a taxis cégek, de nagy az ágazatban a rotáció - írja a Gazdaság. hu.

Súlyos következményekkel járt a fõvárosi taxis szakmára az árcsökkentési trend, amely másfél éve kezdõdött - állítja Horváth Csaba, a 2010 õszén két cég összeolvadásával létrejött Rádió Tele5 Taxi Holding Kft. vezetõje. Több taxitársaság minden korábbinál alacsonyabb (150-160 forintos) kilométerdíjjal hirdette meg ugyanis szolgáltatását, amelyet hamarosan a többi cég is kénytelen volt követni. "Ezek 10 évvel ezelõtti árak, miközben a benzin egyre drágább" - mondja a cégvezetõ.
Budapestet mindig is taxis túlkínálat jellemezte, így a kereslet csökkenése erõs lefelé tartó árspirált indított el. A zsugorodó családi költségvetések mellett a taxizásról való lemondás az egyik elsõ megtakarítás, amit elhatároznak az emberek - vázolja a helyzetet Kádár László, a Taxi Fuvarszervezõ Társaságok Szövetségének elnökségi tagja. Ez érzékenyen érinti a taxisokat, mert a magánszemélyek szállítása adja a fuvarok 70 százalékát, és ez a biztos piac azért is, mert itt mindig azonnal fizet az ügyfél. A forgalom 30 százalékát kitevõ céges fuvaroknak egyre nagyobb részét utólag, egy összegben rendezik a megrendelõk, és ez likviditási nehézségeket okoz a fuvarozóknak.
A taxisok által "hitelezett fuvarnak" hívott szerzõdéses munkákat az éles verseny miatt csak alacsony árakkal, és hosszú, 60-90 napos fizetési határidõkkel lehet elnyerni. Az általában tenderen elnyert megbízást a gépkocsivezetõk teljesítik hónap közben, majd a hónap végén a taxitársaság kiszámlázza a felgyûlt fuvardíjat. A gépkocsivezetõ szempontjából már itt összegyûlik 1-30 nap késedelem, ehhez jön még a számlázástól számított fizetési határidõ, a görgetett kintlévõséget pedig sokszor sem a taxis, sem a taxitársaság nem viseli el, így egyre több piaci szereplõ kerül nehéz helyzetbe. Ilyen körülmények között az elnyert munka öröme nem tart sokáig, a végeredmény a késve kifizetett taxisok dühe, vagy jogi eljárás.
Tovább rontja a fuvarozók helyzetét, hogy a fõvárosi taxisok 70 százaléka lízingelt gépjármûvel dolgozik, a hitelek döntõ többsége pedig svájci frank alapú, azaz az elmúlt években jelentõsen megemelkedett a törlesztés.
Az Opten céginformációs szolgáltató adatai szerint január végén 866 taxicég mûködött az országban, 57-tel több, mint egy évvel korábban, vagyis a cégadatok látszólag nem támasztják alá az ágazat nehéz helyzetét. Ágazati szakértõk szerint ez azonban csak a felszín, a szaporodó cégek éppen azt mutatják, hogy egyre több fuvarozó csalódik a taxitársaságokban és próbál függetlenként megélni a piacon. Ráadásul ebben a szakmában gyakori, hogy a márkanév, és a bejáratott fuvarok megõrzése érdekében magát a taxitársaságot nem döntik be, de a tulajdonosok tönkremennek, a cég pedig alacsony áron gazdát cserél.

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player