A budai fonĂłdĂł villamoshálĂłzat a fõváros egyik legfontosabb kötöttpályás fejlesztĂ©se, amelyhez már csak a II. kerĂĽlet nem adta meg a szĂĽksĂ©ges hozzájárulásokat - közölte hĂ©tfõi sajtĂłtájĂ©koztatĂłján György István fõpolgármester-helyettes. A városĂĽzemeltetĂ©sĂ©rt felelõs vezetõ szerint minden alapot nĂ©lkĂĽlöznek azok a vádak, amelyeket Láng Zsolt II. kerĂĽleti polgármester TarlĂłs István fõpolgármesterrel kapcsolatban megfogalmazott. A sajtĂłtájĂ©koztatĂłn az ĂşjságĂrĂłknak átadták pĂ©ldául azt a dokumentumot, amely szerint a fõváros elvesztheti a beruházáshoz megĂtĂ©lt uniĂłs támogatást. A fõpolgármester-helyettes szerint a kerĂĽlet kifogásai nem állnak arányban a fonĂłdĂł villamoshálĂłzat hasznával, ami egĂ©sz Buda tömegközlekedĂ©sĂ©t jelentõsen javĂtaná. Arra kĂ©rik a kerĂĽletet, ismĂ©t foglalja össze kifogásait, amelyekre a fõváros megnyugtatĂł válaszokat kĂván adni.
A budai fonĂłdĂł villamoshálĂłzat a fõváros egyik legkomolyabb kötöttpályás fejlesztĂ©se. Már minden Ă©rdemi engedĂ©lyezĂ©si eljáráson tĂşl van az önkormányzat, egyedĂĽl a II. kerĂĽlet nem adta meg a szĂĽksĂ©ges hozzájárulásokat - mondta György István. A fõpolgármester-helyettes Ăşgy fogalmazott: minden alapot nĂ©lkĂĽlöznek, sĂ©rtõek Ă©s mĂ©ltatlanok azok a vádak, amelyeket Láng Zsolt, a kerĂĽlet polgármestere TarlĂłs István fõpolgármesterrel kapcsolatban megfogalmazott, ezeket a fõváros visszautasĂtja. A budai fonĂłdĂł villamoshálĂłzat a jelenlegi 19-es, 41-es Ă©s 61-es villamos vonalának összekötĂ©sĂ©t jelenti a 17-es villamos vonalával, Ăgy közvetlen, átszállás nĂ©lkĂĽli kapcsolat jönne lĂ©tre Buda Ă©szaki Ă©s dĂ©li rĂ©szei között. A beruházás költsĂ©ge 6 milliárd forint, ebbõl több mint 5 milliárd lenne az uniĂłs támogatás. A városĂĽzemeltetĂ©sĂ©rt felelõs vezetõ a sajtĂłtájĂ©koztatĂłn azt mondta: ennek a fejlesztĂ©snek a megakadályozása egĂ©sz Budapest, illetve a budai oldal közössĂ©gi közlekedĂ©sĂ©nek akadályozását jelenti. A kerĂĽleti önkormányzat kifogásaira már adott válaszokat a fõváros, bizonyos kĂ©rĂ©seket már teljesĂtett. Ha a II. kerĂĽlet nem adja meg a hozzájárulásokat, akkor több milliárdos uniĂłs támogatástĂłl esik el a fõváros - jelentette ki György István. A Magyar HĂrlap hĂ©tfõi számában megjelent interjĂşban a kerĂĽlet polgármestere azt közölte: TarlĂłs István fĂ©lretájĂ©koztat, amikor azzal Ă©rvel, hogy jelentõs uniĂłs támogatástĂłl eshet el a fõváros, ha nem jöhet lĂ©tre a projekt. György István felhĂvta a figyelmet arra: az ĂşjságĂrĂłknak átadták a Nemzeti FejlesztĂ©si ĂśgynöksĂ©gtõl Ă©rkezett tavaly szeptemberi levelet, amely szerint a támogatás felhasználásának feltĂ©tele, hogy beszerezzenek minden szĂĽksĂ©ges engedĂ©lyt 2010. december 31-ig. A fõpolgármester-helyettes közölte: ezt a határidõt az elsõ negyedĂ©v vĂ©gĂ©ig meghosszabbĂtották, de ha a fõváros nem lĂ©p, más közlekedĂ©si projektek viszik majd el a támogatást. A fõpolgármester-helyettes kitĂ©rt arra: a kerĂĽlet tart a tĂ©rsĂ©g növekvõ környezetterhelĂ©sĂ©tõl, illetve a parkolĂłhelyek számának csökkenĂ©sĂ©tõl. György István Ăşgy fogalmazott: nincs olyan fejlesztĂ©s, amely ne járna bizonyos hátrányokkal. A vizsgálatok alapján azonban a kerĂĽlet kifogásai nem állnak arányban a fonĂłdĂł villamoshálĂłzat hasznával. A fõváros már korábban arra kĂ©rte a kerĂĽletet: mĂ©g ennek a hĂłnapnak a vĂ©ge elõtt foglalják össze ismĂ©t kifogásaikat , amelyekre a fõváros megnyugtatĂł válaszokat kĂván adni. Ezzel kapcsolatban VitĂ©zy Dávid, a Budapesti KözlekedĂ©si Központ vezĂ©rigazgatĂłja Ăşgy fogalmazott: a fõváros pályázatot nyĂşjtana be pĂ©ldául a 17-es villamos vonalának felĂşjĂtására, de csak azután, hogy megtörtĂ©nt az Ă©szak-, illetve a dĂ©l-budai villamosvonalak összekötĂ©se a Margit hĂd közelĂ©ben.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!