Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Színházi világnapi programok Szegeden
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Balett és fantasztikus vígjáték a Szegedi Nemzeti Színház márciusi mûsorán
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Magazin
Uccai dumák
Politikus szerepek
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
Plusz 70 lóerõt facsart ki az Audi S3-ból az ABT
Önkormányzatok Önkormányzatok
A fõváros visszautasítja a II. kerület vádjait a budai fonódó villamoshálózat ügyében
FĂĽggetlen HĂ­rĂĽgynöksĂ©g   2011 January 24, Monday  

A budai fonódó villamoshálózat a fõváros egyik legfontosabb kötöttpályás fejlesztése, amelyhez már csak a II. kerület nem adta meg a szükséges hozzájárulásokat - közölte hétfõi sajtótájékoztatóján György István fõpolgármester-helyettes.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
A budai fonódó villamoshálózat a fõváros egyik legfontosabb kötöttpályás fejlesztése, amelyhez már csak a II. kerület nem adta meg a szükséges hozzájárulásokat - közölte hétfõi sajtótájékoztatóján György István fõpolgármester-helyettes. A városüzemeltetésért felelõs vezetõ szerint minden alapot nélkülöznek azok a vádak, amelyeket Láng Zsolt II. kerületi polgármester Tarlós István fõpolgármesterrel kapcsolatban megfogalmazott. A sajtótájékoztatón az újságíróknak átadták például azt a dokumentumot, amely szerint a fõváros elvesztheti a beruházáshoz megítélt uniós támogatást. A fõpolgármester-helyettes szerint a kerület kifogásai nem állnak arányban a fonódó villamoshálózat hasznával, ami egész Buda tömegközlekedését jelentõsen javítaná. Arra kérik a kerületet, ismét foglalja össze kifogásait, amelyekre a fõváros megnyugtató válaszokat kíván adni.

A budai fonódó villamoshálózat a fõváros egyik legkomolyabb kötöttpályás fejlesztése. Már minden érdemi engedélyezési eljáráson túl van az önkormányzat, egyedül a II. kerület nem adta meg a szükséges hozzájárulásokat - mondta György István. A fõpolgármester-helyettes úgy fogalmazott: minden alapot nélkülöznek, sértõek és méltatlanok azok a vádak, amelyeket Láng Zsolt, a kerület polgármestere Tarlós István fõpolgármesterrel kapcsolatban megfogalmazott, ezeket a fõváros visszautasítja.
A budai fonódó villamoshálózat a jelenlegi 19-es, 41-es és 61-es villamos vonalának összekötését jelenti a 17-es villamos vonalával, így közvetlen, átszállás nélküli kapcsolat jönne létre Buda északi és déli részei között. A beruházás költsége 6 milliárd forint, ebbõl több mint 5 milliárd lenne az uniós támogatás.
A városüzemeltetésért felelõs vezetõ a sajtótájékoztatón azt mondta: ennek a fejlesztésnek a megakadályozása egész Budapest, illetve a budai oldal közösségi közlekedésének akadályozását jelenti. A kerületi önkormányzat kifogásaira már adott válaszokat a fõváros, bizonyos kéréseket már teljesített. Ha a II. kerület nem adja meg a hozzájárulásokat, akkor több milliárdos uniós támogatástól esik el a fõváros - jelentette ki György István.
A Magyar Hírlap hétfõi számában megjelent interjúban a kerület polgármestere azt közölte: Tarlós István félretájékoztat, amikor azzal érvel, hogy jelentõs uniós támogatástól eshet el a fõváros, ha nem jöhet létre a projekt. György István felhívta a figyelmet arra: az újságíróknak átadták a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtõl érkezett tavaly szeptemberi levelet, amely szerint a támogatás felhasználásának feltétele, hogy beszerezzenek minden szükséges engedélyt 2010. december 31-ig. A fõpolgármester-helyettes közölte: ezt a határidõt az elsõ negyedév végéig meghosszabbították, de ha a fõváros nem lép, más közlekedési projektek viszik majd el a támogatást.
A fõpolgármester-helyettes kitért arra: a kerület tart a térség növekvõ környezetterhelésétõl, illetve a parkolóhelyek számának csökkenésétõl. György István úgy fogalmazott: nincs olyan fejlesztés, amely ne járna bizonyos hátrányokkal. A vizsgálatok alapján azonban a kerület kifogásai nem állnak arányban a fonódó villamoshálózat hasznával. A fõváros már korábban arra kérte a kerületet: még ennek a hónapnak a vége elõtt foglalják össze ismét kifogásaikat , amelyekre a fõváros megnyugtató válaszokat kíván adni.
Ezzel kapcsolatban Vitézy Dávid, a Budapesti Közlekedési Központ vezérigazgatója úgy fogalmazott: a fõváros pályázatot nyújtana be például a 17-es villamos vonalának felújítására, de csak azután, hogy megtörtént az észak-, illetve a dél-budai villamosvonalak összekötése a Margit híd közelében.

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player