Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Pingvinfiókák születtek a Szegedi Vadasparkban
Színházi világnapi programok Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszĂş távra eldõl, az ország merre halad tovább
Elindult az utastájékoztató-rendszer tesztüzeme a szegedi megállókban
Magazin
Uccai dumák
Kapcsolati zûr
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
Szent sz*r! Batmobil a pokolbĂłl!
Önkormányzatok Önkormányzatok
Lecserélték a közszolgáltató cégek vezetõit
FĂĽggetlen HĂ­rĂĽgynöksĂ©g   2010 October 27, Wednesday  
Image
Létrehozta a Fõvárosi Közgyûlés a Budapesti Városüzemeltetési Központot és a Budapesti Közlekedési Központot, a két társaság igazgatótanácsát és felügyelõbizottságát.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
Létrehozta a Fõvárosi Közgyûlés a Budapesti Városüzemeltetési Központot és a Budapesti Közlekedési Központot, a két társaság igazgatótanácsát és felügyelõbizottságát. Az igazgatótanácsokat a korábbi ígéretek szerint kinyitották az ellenzék elõtt, amire húsz éve nem volt példa, a két új társaság és a tag-társaságok felügyelõbizottságaiban pedig biztosították az ellenzéki dominanciát - közölte Tarlós István szerdai sajtótájékoztatóján, a közgyûlés szünetében. A fõpolgármester bejelentette azt is: az ülésen lecserélték a közszolgáltató cégek vezetõit. Úgy fogalmazott: akik fájlalja ezeket a gyors vezetõi váltásokat, az azt pártolja, ami az elmúlt négy évben a fõváros közszolgáltató cégeinél történt.

Tarlós István szerint tarthatatlan, hogy éveken át bûncselekmények, illetve bûncselekménnyel határos, vagy a városnak kárt okozó ügyek történtek, gyanús, átláthatatlan szerzõdéseket, fiktív tanácsadói megállapodásokat kötöttek fõvárosi cégeknél. Egy olyan új városvezetésnek, amelytõl a közvélemény a negatív tendenciák megállítását várja, le kellett vonnia a konzekvenciákat, és ezt meg is tette - közölte a fõpolgármester a leváltások kapcsán.

Kérdésre válaszolva elmondta: még nem tudják, hogy a leváltások, illetve az azzal járó végkielégítések pontosan mekkora költséget jelentenek a fõvárosnak, ezt ki fogják majd számolni a Fõpolgármesteri Hivatalban.

A Budapesti Közlekedési Részvénytársaságnál nem volt vezetõváltás, errõl Tarlós István azt mondta: a BKV "gyanús ügyeinek hosszú sora" ismereteik szerint nem Kocsis István kinevezése után, hanem elõtte keletkezett. Másrészt a fõpolgármester szerint a metróberuházás kapcsán "elképesztõ helyzet" állt elõ, elsõsorban az Alstom-szerelvények szerzõdésének ügyében.

Még az elõzõ városvezetés idején született egy közgyûlési határozat, amely szerint a körülbelül másfél évet késõ beszállítóval kötött szerzõdést köteles a BKV felmondani, ha a cég nem szerzi meg a jogerõs hatósági engedélyt az üzembeállításhoz. A BKV vezérigazgatója nem tehetett mást, mint hogy ezt az érvényes közgyûlési határozatot végrehajtja - közölte a fõpolgármester. Hozzátette: meg fogják vizsgálni, hogyan lehetett ilyen szerzõdést kötni, hogyan lehet, hogy az elõzõ városvezetés másfél éves késedelem után sem volt hajlandó lépni, és hogyan lehetséges, hogy a közvélemény elõtt elhallgatták, hogy a szerelvény nemcsak a magyar, hanem az uniós szabványnak sem felel meg.

Az Alstommal kapcsolatban elmondta még: szeretnék menteni, ami menthetõ, ezért nem zárkóznak el a tárgyalásoktól, csütörtökön délelõtt találkoznak a beszállító cég képviselõivel.

A nemzeti fejlesztési miniszterrel folytatott keddi megbeszélésérõl a fõpolgármester azt mondta: a BKV helyzetének rendezésével kapcsolatban négy alternatíva merült fel, a végsõ döntést a miniszterelnökkel közösen hozzák majd meg. Tarlós István közölte: saját elképzelése az, hogy az államnak be kellene szállnia tulajdonosként a Budapesti Közlekedési Központba. Szintén személyes véleményeként közölte, hogy a BKV-t szét kellene választani, a buszágazatot leválasztani és külsõ üzemeltetõket bevonni.

Nem foglalkoztak a közgyûlésen a három, csak részben fõvárosi tulajdonú cég - a Fõgáz, a vízmûvek és a csatornázási mûvek - igazgatótanácsával és felügyelõbizottságával, azért sem, mert ezeknek a cégeknek a privatizációs szerzõdéseit felül fogják vizsgálni - mondta a fõpolgármester.

Többen bírálták Vitézy Dávid kinevezését a Budapesti Közlekedési Központ élére, ezzel kapcsolatban Tarlós István azt mondta: nagyon tehetséges, szakmailag rendkívül felkészült fiatalról van szó, aki az elmúlt négy év alatt bizonyított. Kinevezése részben a fiatalítás jegyében is történik, és teljesen megbízik benne - jelentette ki a fõpolgármester.

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player