Programajánló
M�jus 2024
H K S C P S V
29301 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31 1 2
Ebben a h�napban
HĂ­rfolyam
14:42 
Csongrád megyében is támogatják a Mintamenza program terjedését
14:41 
Ukrán válság - Az oroszok hajók elsüllyesztésével foglyul ejtették az ukrán flotta egy részét
14:40 
Ukrán válság - Orosz lap: Viktor Janukovicsot állítólag infarktussal kórházban kezelik
14:38 
Versenyuszoda épül Gödöllõn
14:36 
Ukrán válság - Magyar katona vezeti az EBESZ katonai megfigyelõit
13:44 
Diszkótragédia - Fenntartotta a korábbi jogerõs ítéletet a Kúria a West Balkán-ügyben
Szeged
Szegedi hĂ­rek
Bõrgyógyászati távkonzultációs rendszert fejlesztettek Szegeden
Választás 2014 – Bajnai: áprilisban hosszĂş távra eldõl, az ország merre halad tovább
Szabó Gábor akadémikust javasolja rektornak a Szegedi Tudományegyetem szenátusa
Elfogadták szegedi önkormányzat 2014-es költségvetését
Választás 2014 – Botka: az Orbán-kormány leválthatĂł
Magazin
Uccai dumák
Ma már tudom, szeretnék olyan lenni
Játék
Kivirágzás vezényszóra
AutĂłk
Kakukktojás: Bugatti egy Ferrari találkozón
Önkormányzatok Önkormányzatok
Fellebbez az Alstom az NKH elutasító döntése miatt
FĂĽggetlen HĂ­rĂĽgynöksĂ©g   2010 August 10, Tuesday  
Image
Fellebbez az Alstom Transport a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál a metrószerelvények típusengedélyének elutasítása kapcsán.
  Hozzászólások Nyomtat E-mail PDF
Fellebbez az Alstom Transport a Nemzeti Közlekedési Hatóságnál a metrószerelvények típusengedélyének elutasítása kapcsán. A társaság keddi közleménye szerint a kötöttpályás jármûveken használt fékrendszer megfelel a legszigorúbb nemzetközi és uniós elõírásoknak. A fellebbezésben a többi között Barcelonát és Isztambult hozzák példaként, ahol ilyen rendszer mûködik. Az Alstom álláspontja továbbra is az, hogy a BKV nem mondhatja fel a jármûbeszerzésre kötött szerzõdést.

Az Alstom közleménye szerint kedden elindították a fellebbezési eljárást az NKH döntése ellen, amelyben a hatóság visszautasította a fõváros 2-es metróvonalára gyártott új szerelvények típusengedélyének kiadását. Emlékeztetnek: ennek legfõbb oka a jármûvek fékrendszerével volt kapcsolatos. A társaság szerint a kötöttpályás jármûveiken található fékrendszer csak a vonatkozó magyar elõírásoknak nem felel meg, a legszigorúbb nemzetközi feltételeknek igen.

A cég a fellebbezésben több nagyvárost is megnevez, ahol olyan féktechnológiát alkalmaznak a szerelvényeken, mint a Budapest számára gyártottakon. Ezek között Szingapúr, Sanghaj, Barcelona és Isztambul szerepel. Az Alstom megerõsíti azt a korábbi álláspontját is, miszerint nincs lehetõsége a BKV-nak felmondani a szerzõdést.

A Nemzeti Közlekedési Hatóság július 30-án döntött úgy, hogy nem adja ki a típusengedélyt a francia gyártmányú Alstom metrószerelvényre, amelybõl a BKV a 4-es, illetve a 2-es metróvonalra összesen 37 darabot rendelt meg. Az NKH a fékrendszer és annak szoftver-hibáját, valamint az akaratlan indíthatóságot hozza fel indokként. A Fõvárosi Közgyûlés korábban ekkorra szabott végsõ határidõt az engedély megszerzésére, ennek lejárta után a BKV-nak elvileg meg kellene szüntetnie a szerzõdést.

Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!



Webradio.hu - Szegedi, orsz�gos �s sport h�rek a nap 24 �r�j�ban!:Hírek



Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player


Content on this page requires a newer version of Adobe Flash Player.

Get Adobe Flash player