A Budapest Airport mĂ©g informáciĂłkra vár azzal kapcsolatban, hogy pontosan milyen repĂĽlĂ©sbiztonsági hiányosságokat kell pĂłtolniuk Ferihegyen. A repĂĽlõtĂ©r ĂĽzemeltetõjĂ©t egyelõre csak szĂłban tájĂ©koztatták a Magyarországot is Ă©rintõ ellenõrzĂ©s eredmĂ©nyĂ©rõl, a hivatalos jelentĂ©st mĂ©g nem kapták meg. Eddig csak egy-kĂ©t aprĂł hiányosságot tártak fel elõttĂĽk, amelyeket azĂłta ki is javĂtottak - mondta el Szilágyi Károly, a Budapest Airport szĂłvivõje.
A Magyar HĂrlap keddi számában arrĂłl számolt be, hogy Magyarország Ă©s a ferihegyi repĂĽlõtĂ©r is elbukott a hazánkat is ellenõrzõ repĂĽlĂ©sbiztonsági, Ăşgynevezett ICAO-felĂĽlvizsgálaton. A Nemzeti FejlesztĂ©si MinisztĂ©rium ennek kapcsán hĂ©tvĂ©gĂ©n tájĂ©koztatta a Budapest Airport Zrt. vezetõsĂ©gĂ©t, vagyis, hogy az EurĂłpai UniĂł döntĂ©se Ă©rtelmĂ©ben Ăşgy kell kezelni a Budapestrõl Ă©rkezõ járatok utasait, mintha UniĂłn kĂvĂĽli, vagyis egy harmadik országbĂłl Ă©rkeznĂ©nek. Az átfogĂł ellenõrzĂ©seket az ENSZ repĂĽlĂ©ssel foglalkozĂł ĂĽgynöksĂ©ge vĂ©gezte el, Ă©s megállapĂtották, hogy a reptĂ©r ĂĽzemeltetõje nem javĂtotta ki az általuk feltárt hiányosságokat a repĂĽlĂ©sbiztonsággal kapcsolatban. Budapest Airport szĂłvivõje ennek kapcsán a FĂĽggetlen HĂrĂĽgynöksĂ©get arrĂłl tájĂ©koztatta, hogy a reptĂ©r ĂĽzemeltetõje mĂ©g várja ennek az utĂłllenõrzĂ©snek az eredmĂ©nyeit. Szilágyi Károly elmondta azt is, hogy egy-kĂ©t rĂ©szletet már ismernek, ezeket a hiányosságokat azĂłta már orvosolták, de a hivatalos jelentĂ©s tartalmazza majd pontosan azokat a hibákat, amelyeket ki kell javĂtaniuk. Ennek egyĂ©bkĂ©nt az az oka, hogy az eurĂłpai hatĂłságok nem közvetlenĂĽl a repĂĽlõtĂ©rrel kommunikálnak, elõször az illetĂ©kes minisztĂ©riumot illetve a magyar hatĂłságokat keresik meg. Szilágyi Károly hozzáfĂ»zte: remĂ©lik, hogy ezek az informáciĂłk nem vesznek el a bĂĽrokráciában, Ă©s minĂ©l elõbb megismerhetik, milyen változásokra lesz szĂĽksĂ©g a repĂĽlõtĂ©ren. A Budapestrõl indulĂł utasokat ezek az Ăşj szabályok annyiban Ă©rintik, hogy már Ferihegyen is alaposabb átvizsgálásban lesz rĂ©szĂĽk, Ă©s ha az eurĂłpai repĂĽlõtereken átszállnak, akkor - az AmerikábĂłl Ă©s a JapánbĂłl Ă©rkezõ utasokkal egyĂĽtt - Ăşjabb ellenõrzĂ©sen kell átesniĂĽk, mielõtt ismĂ©t gĂ©pre szállnak. Ez egyĂ©bkĂ©nt a ferihegyi utasforgalom tĂz százalĂ©kát Ă©rinti - tette hozzá Szilágyi Károly. Azt egyelõre nem lehet tudni, hogy melyek azok a hiányosságok, amelyeket mostanáig már kijavĂtottak, ugyanis a repĂĽlĂ©svĂ©delmi szabályok mindegyike szigorĂş államtitoknak minõsĂĽl. Ahogy a szĂłvivõ fogalmaz: sem a hatĂłságok, sem a lĂ©gitársaságok nem szeretnĂ©nek tippeket adni a lehetsĂ©ges merĂ©nylõknek ezekrõl a szabályokrĂłl.
|
Hozz�sz�l�sok Kedves Olvas�! Jelentkezzen be �s akkor hozz�sz�lhat a t�m�hoz!
alap1 2010 July 27, Tuesday, 13:42:35
csak nĂ©hány megjegyzĂ©s: az utasbiztis kollĂ©gák kinyitották a gyanĂşs csomagot, amiben az állĂtĂłlagos bomba volt.. ott hibáztak, hogy nem használtak kĂĽlönbözõ segĂ©deszközt (ionscan ) a 10%-os ellenõrzĂ©st betartják,ugyanis a nyakukon állnak a : csoportvezetõk,szolgálatvezetõk,rendõrök Ă©s a kĂ©t darab nĂ©met ellenõr(megjegyzem olyan nĂ©met ellenõrök felĂĽgyelik a MAGYAR utasbiztis kollegákat, akik nem is olyan rĂ©gen csak felĂĽgyelettel dolgozhattak, Ă©s csak bizonyos munkákat vĂ©gezhettek....) nem kell leminõsĂteni az utasbiztonságot,szerintem nagyon jĂłl vĂ©gzik a munkát! az valĂłban igaz,h a társszervek az egyĂĽttmĂ»ködĂ©s helyett inkább keresztbetesznek nekik...